kategoria: AMOS
[#1] Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie
Witam,

Chciałbym zrobić grę na androida na podstawie pewnej gry, która jest jako demo w amosie pro (Dithell's Wonderland - tutaj link dla przypomnienia do screenshota). Nie chcę robić 100% kopii, ale gra byłaby bardzo podobna.

Czy przykłady gier w paczce amos'owej są pod public domain czy mają jakąś konkretną autorską licencje? Nawet jeśli ma, to czy te prawa są ciągle ważne?
[#2] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #1

Według mnie to sam pomysł możesz wykorzystać, gdyż w innych grach np. Super Mario Bros też został on wykorzystany. Tylko postacie trzeba zrobić własne i troszkę inne tło i będzie wszystko zgodne z prawem. A co do prawa autorskiego, to możesz poczytać sobie tutaj: Prawo autorskie
[#3] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@gilban, post #2

dzięks gilban za odp.

tak, grafa, dzwięk będzie swoje (albo przynajmniej jakieś darmowe royalty-free)

co chcę "zerżnąć" to pomyśł chodzenia po cegiełkach, które się zapalają gdzie trzeba je wszystkie "włączyć" aby wbić level.

grafa i gra będzie ogólnie podobna i ktoś kto siedzi w temacie pewnie będzie potrafił znaleźć podobieństwo.

biorąc pod uwagę ilość klonów mario i innych na play store i tego że nikt się tego nie czepia - pewnie wszystko będzie ok. no ale chciałem się upewnić
[#4] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #1

skończyłem swojego "gniotka" (wprawdzie nie na amige, ale, powiedzmy, wzorowane na grze amosowej)

doszedłem do wniosku, że sztuka kopiowania innych gier jest dosyć ciężka i ostatecznie wyszło zupełnie coś innego

jakby ktoś chciał spojrzeć:

Wit's Wonderland
[#5] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #3

Jeśli nikt nie opatentował gier w których zapala się cegiełki, to wszystko jest legalne póki korzystasz z legalnych zasobów, twoja gra będzie po prostu klonem.
[#6] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #4

Gra niczego sobie, bardzo fajna.
Co mogę powiedzieć, graficznie ubogo, przeszkadzajki są ładne ale nie mają animacji, szkoda, zawsze to dodaje grze uroku. Można było by jeszcze dopracować obrazki.
Druga sprawa dobór kolorów.
Trzeba by podzielić osobno na tło i klocki, zdarza się że "podświetlasz" klocki tym samym kolorem co tło, wtedy nie widać czy klocek się już podświetlił czy nie. Chyba że to dodatkowe utrudnienie, dla mnie, jest to nie czytelne.
Muzyka bardzo fajna, ale chyba zbyt szybka i agresywna jak na grę o tak kolorowym lekko dziecięcym wystroju. Bardziej spokojniejszy utwór i będzie git OK
Fajnie jak byś dalej dopracowywał ten pomysł.
Ew zapraszam do wątku piksele, razem spróbujemy dopracować grafikę
[#7] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #4

Pod Ubuntu 16(Firefox) wywala mi błąd i gra się nie uruchamia. Potem podeślę screena.
[#8] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #4

Skok jest dziki jak nie wiem co. Nie lepiej go uzależnić od długości trzymania "W"?
[#9] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Tomski, post #7

Oto zrzut z ekranu

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2016 17:40:01 przez Tomski
[#10] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Koyot1222, post #6

dzięki Koyott za feedback. bardzo konstruktywny. z klockami rzeczywiście masz racje.

niestety nie jestem grafikiem i brałem z neta darmowe arty (http://www.gameart2d.com). pixelki, takie prawdziwe, a szczególnie amigowe, uwielbiam, ale niestety ani talentu ani cierpliwości nie mam ;/

wątek o pixelach przeglądam. super prace :)
[#11] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Tomski, post #9

dzięki za screenshota. już drugiej osobie się wykrzaczyło. taki urok jak sie używa framework'ów co kompilują wszystko do wszystkiego, a póżniej nie wiadomo jak to działa
[#12] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #10

może można było prościej zrobić te przeszkadzajki ;) Odnośnik
Zachęcam do korzystania z moich wypocin.

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2016 22:09:17 przez Koyot1222
[#13] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Koyot1222, post #12

"wypociny" naprawde niezłe!

ktos mogłby pomyslec, ze pare klatek to "łatwa sprawa", aby nadac przeszkadzajce zycie.

ja meczyłem stworki w gimpie (kazda ma 2 klatki) i jak widac rezultaty słabe.

nic, tylko kupic zeszyt w kratke, rysowac i pozniej przeniesc dzieło na kompa :)
[#14] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #13

Ja też nie jestem utalentowany. Jak widzisz pracuję nad swoim warsztatem w tym wątku od praktycznie 2014r.
Ważne żeby rysować, gimp to bardzo fajne narzędzie do pikseli i bardzo mam duży ból pupy. że go nie mam także na mojej klasycznej 1200.
Wrzuć prace na watek "piksele", podyskutujemy, może da się coś poprawić. A może źle zacząłeś? Wszystko jest do nadrobienia

w tym poście zamieściłem mały spis tego co tam wcześniej wypociłem. Może tez Ci się przyda

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2016 16:11:26 przez Koyot1222
[#15] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Koyot1222, post #14

pracki naprawde super, szczególnie ten retro-future klimacik jak cyborgowy kruk, czy czerwono-włosa piratka z robotem. aż sie prosi o zrobienie slideshow / musik diska do tego :)
[#16] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@rizn, post #1

Wykonałem szybkie testy na pierwszej mapie. Nie znam oryginału, wiec jedynie wskazówki na ew. bugi/niedopracowanie:
- gdy ginę, a postać jest jeszcze w ruchu i jednocześnie zaznacza klocki to w trakcie "smierci" mogę zaznaczyć jeszcze kilka klocków, czy tak ma być?
- gdy zeskakuje z platformy na ziemię przez kilka sekund mam glicze/artefakty ziemi (poziome pasy), ktore po chwili ustępują
[#17] Re: Przykładowe gry w amosie i prawa autorskie

@Lokaty, post #16

thx. bugi zarejestrowane :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem