[#61] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #57

a moze po prostu starczy zwykla przerobka na 3 kolory, postaci z pradawnego Wolfenstein 3d ok, racja
[#62] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #59

A sorry wielkie, ja myślałem że to już wersja 4 kolorowa
[#63] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #61

Gra się ma nazywać "Elien Enemy", postacie z Wolfa to raczej inna bajka

[#64] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #50

Ściany też w 3 kolorach widocznych? I też tylko 16x16pix?
[#65] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #63

7 kolorowe sprajty dawały by już sporo większe pole do popisu

[#66] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #65

Wiesz, zawsze można zrobić obcego a'la Muton z UFO, dwa odcienie zieleni na ciało plus szary na broń. A jeśli zrobimy Sectoida to mamy aż trzy odcienie szarości, yay!
[#67] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #64

Wszystko, bo wszystko renderuje na sprajtach. :D Wysokość nie gra roli, szerokość max 16px.

Jeśli dałby radę je zrecyklować, to może by mógł je skleić uzyskując paletę 16 kolorów. Ale wątpię, bo to już wygląda na dość mocne żyłowanie hw sprite'owego.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 11:26:10 przez teh_KaiN
[#68] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #67

8 kolorów było by wystarczające, 1 na alfę i 7 na całą resztę.
Chyba, że mówisz, że 1 na alfę i 15 na całą widoczną grafikę, to już bardzo dużo wtedy.
[#69] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #68

No właśnie nie ma opcji pośrednich. Albo masz 8 sprajtów z 4 kolorami albo 4 sprajty 16-kolorowe, jeden oczywiście na alfę idzie.

Problem w tym, że w drugim przypadku za jeden sprite robią tak naprawdę dwa - trzeba je jednocześnie przemieszczać po ekranie, co nie zawsze jest łatwe do zrobienia, zwłaszcza gdy sprite'y są obok siebie.
[#70] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #69

A to rzeczywiście lepiej pozostać przy tych 3 kolorach.
Tylko jakiś sensowny design musi być tych stworków :/ Może idźcie w taki "minimalizm" jak zaproponowałem wcześniej.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 12:29:26 przez Koyot1222
[#71] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #70


[#72] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #71

Teksturki 16x16. Można poeksperymentować


Chyba, że bardziej brązowe...


Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 13:39:14 przez Koyot1222
[#73] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #72

Albo mniejszy kontrast... Lepiej by chyba ludziki z obrysem wyglądały.

Sam nie wiem. No, ale jest jakaś myśl

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 14:30:39 przez Koyot1222
[#74] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #72

Ale tu chyba chodzi o to, ze tekstury scian sa 16*16 powielane w prostokacie np. 16*128
czyli jedna pod druga o ile dobrze kumam wiec te nie pasuja.
[#75] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #74

Ou... to kiszka trochę :/
[#76] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #75

Siemano!

Nowa odsłona. Próbowałem zrobić coś z czarnym tłem, ale kolorów mało, więc to co jest teraz to chyba max co mogę wycisnąć. Do zrobienia ciągle czułość myszy i kolizja ze ścianami, ale to zostawiam na koniec. Sprajty teraz mają 16 kolorów, więc będzie łatwiej coś narysować, ale niestety musi ich być mniej niż poprzednio. Jak zwykle proszę o test szybkości na prawdziwej, standardowej A500. Za tydzień będę dalej dłubał.

Link do ADF
[#77] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #76

Tło bym olał - zrobisz na copperbarze gradient pionowy i będzie okej.

Czy mi się wydaje, czy ściany nie zawsze się renderują? Wydaje mi się że segmenty znikają sobie przypadkowo.

Dałbyś radę dorobić do ścian inną grafikę w zależności, od której strony na nią patrzysz?
[#78] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #76

Obrót myszą trochę za szybki, natomiast kierunki - za wolno moim zdaniem. Alien Enemy to będą hitlerowcy:)?
[#79] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #76

No zaczyna to jakos sensownie wygladac ok, racja
Moglbys opisac technikalia jak sa tworzone te "tekstury" na scianach, to bedzie wiadomo jak je prawidlowo narysowac.
[#80] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #77

Hej

Te ściany się faktycznie źle wyświetlają i faktycznie znikają segmenty. Nie widziałem tego wcześniej, a się zastanawiałem czemu tak badziewnie wyglądają. To chyba niedokładności przy liczeniu rotacji, bo przy samym chodzeniu nie znika, dopiero przy obrocie. Podłubię w weekend.

Selur:

Mechanizm: grafika ściany w 4 kolorach (iff z deluxe painta w moim przypadku) to prostokąt. On jest w amosie dzielony na 3 pionowe paski o jednakowej szerokości. Każdy z tych pasków jest przeskalowany na siatce perspektywy (od obserwatora > wgłąb ekranu, czyli zwiększając Z rysuje się 'oddalający' się fragment ściany) i złapany jako BOB. W sumie otrzymuję 3 (bo trzy pionowe paski) x 44 (bo tyle jest 'klatek' zooma każdego paska) boby. Następnie rysuję już w pętli głównej te boby rzucone na perspektywę w pozycjach odczytanych z wcześniej wygenerowanej mapki. Proste to jak drut, ale opisać trudno. Przy browarze z kartką i ołówkiem to jest 15 sekund tłumaczenia :D

Sprajty zostaną 16 kolorowe, bo 4 (w zasadzie 3) kolory to bida jednak.

Odezwę się z aktualizacją jak będzie jakiś konkretny postęp, co by Wam *up nie zawracać.

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2017 00:55:51 przez mastaszek
[#81] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #80

No to jeszcze inaczej niz myslalem, tak czy siak skoro 4 kolory, to na "teksture" przypadaja 3 + przezroczysty czyli kolorowo nie ma, tekstur nie da sie juz bardziej upiekszyc.
[#82] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #81

Sterowanie tylko klawiatura WSAD + strzałki + spacja

Zagraj w Level 1

Przetestowane na A500 1MB z goteka (dzięki Pong!). Na szybszych sprzętach jest za szybko by grać ;)


Zapraszam

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 18:05:13 przez mastaszek

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 18:08:40 przez mastaszek
[#83] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #82

Idziesz jak burza ale cos mi sie zawiesilo.
Tzn. nie tyle zawiesilo, ile gra "stanela" w pewnym momencie i nic nie dalo sie juz zrobic. Wyszedlem z niej kombinacja Ctrl+C do Dos'u, wiec moim zdaniem "cos" wpada w nieskonczona petle w glownym programie.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 19:22:36 przez selur
[#84] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #83

ESCapem wyjście powinno działać. A czy da się zablokować wyjście na ctrl+c?

Udało Ci się zabić wszystkich? :)

PS. No i Twoja tęcza 3d wróciła - zgrana z perspektywą OK

PS2 Acha, teraz rozumiem, że w trakcie gry się zwiesiło. To niedobrze. A na jakiej konfiguracji testowałeś?



Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 19:26:18 przez mastaszek
[#85] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #84

Klawisze [Ctrl+C] zablokowuje sie komenda Break On

Ta Etiopczykow latwo ubic, walac do nich stojac w jednym miejscu :)

Mogles zostawic te tlo z gorami, przynajmniej bylo widac obrot jesli w poblizu nie ma scian.

To chyba jednak moj blad. Zdaje sie, ze po prostu wyszedlem gdzies daleko za obszar scian i juz nie moglem wrocic, wiec stracilem orientacje w "terenie" i myslalem, ze gra sie zawiesila.
[#86] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #85

Aha wyczailem, ze gra sie "zamraza" po stracie zycia ale mozna wyjsc kombinacja klawiszy.
[#87] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #86

A nie pyta czy "Try again (y/n)?" ???

I w ogóle wyświetlają się teksty na dole?

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 19:40:35 przez mastaszek
[#88] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #82

Jeśli możesz na obecnym etapie to zrobić, to polecam otoczyć obecne ściany murem - nie będzie efektu dezorientacji. ;)

Na real hw niestety nie mam jak w tej chwili przetestować. Są bugi przy siedzeniu blisko ścian - ściany tuż przy twarzy rysują się na czarno, a przy ścianie typu L udało mi się raz zajrzeć na drugą stronę.
[#89] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #87

No dobra, chyba jednak wszystko dziala.
Napisow nie widze, moze sa za ciemne na moim monitorze ale po nacisnieciu T, gra sie dalej.
Musisz podawac bardziej szczegolowe informacje na przyszlosc, bo jako programista mam fiola na punkcie "zwiech"
[#90] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #88

Będzie mur/góry wokół i poprawię kolizje. Za tydzień dopiero, bo całą noc nad tym siedziałem i już mam dość. Ale udało się myślę zrobić namiastkę "prawie" wolfa na gołą a500 w amosie, więc się zpełniłem się w tej dziedzinie. To było moje 25 letnie marzenie, bo w 92 nie mogłem uwierzyć, że amiga nie może pociągnąć wolfa3d :) Wtedy, tak jak dziś miałem tylko amosa, ale wiedzy brakło.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem