[#80]
Re: Alien Enemy: Dangerous
@teh_KaiN,
post #77
Hej
Te ściany się faktycznie źle wyświetlają i faktycznie znikają segmenty. Nie widziałem tego wcześniej, a się zastanawiałem czemu tak badziewnie wyglądają. To chyba niedokładności przy liczeniu rotacji, bo przy samym chodzeniu nie znika, dopiero przy obrocie. Podłubię w weekend.
Selur:
Mechanizm: grafika ściany w 4 kolorach (iff z deluxe painta w moim przypadku) to prostokąt. On jest w amosie dzielony na 3 pionowe paski o jednakowej szerokości. Każdy z tych pasków jest przeskalowany na siatce perspektywy (od obserwatora > wgłąb ekranu, czyli zwiększając Z rysuje się 'oddalający' się fragment ściany) i złapany jako BOB. W sumie otrzymuję 3 (bo trzy pionowe paski) x 44 (bo tyle jest 'klatek' zooma każdego paska) boby. Następnie rysuję już w pętli głównej te boby rzucone na perspektywę w pozycjach odczytanych z wcześniej wygenerowanej mapki. Proste to jak drut, ale opisać trudno. Przy browarze z kartką i ołówkiem to jest 15 sekund tłumaczenia :D
Sprajty zostaną 16 kolorowe, bo 4 (w zasadzie 3) kolory to bida jednak.
Odezwę się z aktualizacją jak będzie jakiś konkretny postęp, co by Wam *up nie zawracać.
Ostatnia aktualizacja: 19.05.2017 00:55:51 przez mastaszek