kategoria: Asembler
[#1] edytor na ami bądź na win
Jako że Notepad++ ma popsuty folding i dosyć słabe jest to kolorowanie składni, to szukam edytora do asemblera, może być na ami bądź na win. Nie ukrywam że najbardziej mi zależy na podświetlaniu składni i zwijaniu bloków kodu. A już bosko by było jeśli byłby intellisense.
Jakieś sugestie ?
[#2] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

Co prawda ja używam do HTML/CSS, ale może warto dać szansę Brackets? Albo Atom? Nie jestem programistą, ale do Brackets jest spora baza wtyczek.
[#3] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

VSCode. Nowe cuś od MS, w pełni otwarte i darmowe, wtyczek ile wlezie.
Znając wyrażenia regularne (lub mocno cisnąc metodą prób i błędów z jakimś ich online'owym testerem) jesteś w stanie w ciągu jednego dnia zrobić sobie wtyczkę z dowolnym podświetleniem składni.
[#4] Re: edytor na ami bądź na win

@teh_KaiN, post #3

nawet jest wtyka do asm m68k
[#5] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

Miałem kiedyś - ale do języków wysoko poziomowych - Cubic IDE. Jest demo, sprawdź jak wygląda assembler.

BTW nie pamiętam już ale możliwe, że licencja CubicIDE jest nadal w puli nagród AmiParty!! Do sprawdzenia przed imprezą.
[#6] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

Na Windows od lat używam i polecam darmowego ConTEXT. Jest to edytor dla programistów z prawdziwego zdarzenia.
[#7] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

Sublime Text
[#8] Re: edytor na ami bądź na win

@teh_KaiN, post #3

Popoieram. Zdecydowanie VSCode. szeroki uśmiech Mam i bardzo sobie chwale :)
[#9] Re: edytor na ami bądź na win

@asman, post #1

Dzięki wszystkim za sugestie. Już chwilę wcześniej bawiłem się SublimeText 3 i mi się podoba tam wszystko z wyjątkiem ceny. Chyba będę powoli migrował z SublimeText3 do VSCode. Na razie ogarniam jak się robi podświetlanie, bo ta wtyczka do m68k to dla mnie za słaba jest.