..śniło mi się, że stworzyłem multiplatformową aplikację amigową, taką, że aż panienki piszczały a Krashan stwierdził, że jeszcze coś kiedyś podzierga na MorphOS. Czuję natchnienie!
Chciałbym na początek stworzyć aplikację okienkowego helloworld, do uruchomienia na poniższych platformach, kolejno:
- MorphOS
- OS 3.x
- OS 4
Teraz z Waszą pomocą chciałbym dobrać środowisko programistyczne, użyty język i technologie.
Chciałbym programować na MorphOS. Rozumiem, że raczej powinienem używać SDK 3.10. Językiem dla dostępności na pozostałych platformach i optymizacji jak sądzę powinien być ANSI C. Kompilatorem GCC, choć nie wiem czy OS 3.x łyknie skompilowany program.
I teraz pozostaje jeszcze kwestia obsługi okienek. Niby wszystkie te platformy obsługują MUI, ale chyba są jakieś niekompatybilności między MOS-ową wersją a OS4, w dodatku mam wrażenie, że dla klasyków MUI jest zwyczajnie ciężkie i powolne - przed oczami mam AmiTradeCenter, które mnie dobijało na 030. Czy zatem powinienem wybrać coś bliższego gołemu OS 3.x?
Chciałbym również aby aplikacja korzystała z systemowego API. Pewnie 3.x dla kompatybilności. Gdzie mogę znaleźć dokumentację od takiego API aby dowiedzieć się jakie istnieją możliwości?
Chętnie wysłucham waszych sugestii jak sprawić, żeby kodowanko między tymi platformami było łatwe i przyjemne. Z góry dzięki!
K
Ostatnia aktualizacja: 02.09.2017 06:13:41 przez Sokok