Czesc,
ostatnio szukalem grajka na amige "zwyczajna" , ktory obsluzy karte muzyczna Prisma - znalazlem tylko jeden na aminecie ktory do tego potrzebuje super procesora i wogole.
Sprawa zostalaby pogrezbana zatem juz na starcie ale na szcescie do karty dodany jest program prismaPlay i tu wlasnie wpadlem na pomysl by to wykorzystac.
Oczywiscie moglbym uzywac opusa lub innego programu by podpisac pprismaplay pod mp3 ale to nie to samo.
Na zalaczonym video widac wstepny projekt - dzialajacy:
-otwieranie i ladowanie zawartosci katalogu
-przewijanie listy (cala "logika" GUI jest robiona od zera czyli gorne menu, scrollbary, przewijanie, zaznaczanie itd.. a to niestety jest dosc czasochlonne)
-przechodzenie miedzy "tab-ami"
-losowe odgrywanie
-wyjscie z programu :)
oraz pare innych mniej znaczacych elementow
Innymi slowy nadaje sie juz do uzytku dla wyjatkowych hardcorow chyba :) ale jak mi sie nie znudzi przy tym siedziec to i moze cos z tego wyjdzie
Uzylem Hollywood bo tu mam chyba wieksze pole popisu :) - oczywiscie musze robic wszystko od zera (no chyba ze uzyje wtyczek MUI,HGUI czy inne - ale to nie bardzo mnie interesuje na te chwile)
Jakie to będzie miało/ma wymagania?
Ruszy na 68000 / 68020 z KS 3.1?
Pytam pod kątem odpalenia w Prisma Megamix na clockporcie A500 / A600 / A1200.
(w A500 z proteiną / A600 w rozszerzeniu Jensa A604n).
Uruchomi sie na minimalnych wymaganiach Hollywood czyli 020 (bez karty graficznej bo uzywam plugina plananarama).
Sam posiadam raptem 030 a prisma jest podpieta wlasnie przez clockport i calosc dziala sprawnie.
Na pytanie jak to wogole ma prawo dzialas wolno skoro to tylko GUI juz odpowiadam:
napisane jest tylko w Hollywood a tam nie ma zadnego wsparcia dla zadnych elementow GUI.
Tak wiec glowna lista w programie to nic innego jak.... jeden wielki sprite (metoda prob i bledow wyszlo ze to dziala najszybciej) - oczywiscie taki stan rzeczy nie ma prawa bytu bo:
-komplikuje program do granic absurdu
-spowalnia program do granic podwojnego absurdu
Wiec kolejnym krokiem bedzie uzycie MUI (ale zabieram sie do tego z wielkim oporem bo wtedy pisac musze tylko na amidze) - jednak nie mam innego wyjscia.
Zaraz skompiluje ten program i Ci podesle bys sam sie przekonal jak to dziala - nie wgrywaj za dlugiego katalogu (powiedzmy 150 piosenek na dzien dobry startczy - im mniejszy ten sprite tym lepiej chyba :) ). Kazda nazwa pliku jest "obrabiana" czyli jesli nazwa wlasciwa + .mp3 (rozszerzenie musi byc) nie zmiesci sie w 30 znakach to ten plik nie pojawi sie na liscie.
To jest bardzo wczesna wersja , wrecz pierwowzor i wlasciwie na tym sie zatrzyma bo kolejne bedzie MUI.
Nowy AmigaAMP ja używam na A2k 060 rtg, na A500 nie udało mi się z prismaplay, na gołej A1200 program kolegi może być ciekawym rozwiązaniem. A i coś w Holywood powstanie ;)
No ja tez mam problemy z tym amigaAmp - uruchamia sie ale po wybraniu choc jednej dowolnej mp3 poprostu wisi i nic nie zostaje jak reset. Powalcze jescze
gdybym to wiedzial jak - w konfiguracji gdy wybieram MHI drivers to pokazuje sie jakas biblioteka MHIDCR i niegdzie nie moge jej dorwac.
Program zawiesza sie nie przy probie wystartowania mp3 lecz przy probie dodania pliku do playlisty (czy tam do odtwarzania) - czyli na samym starcie
W prefsach AmigaAMP wybierasz Decoder: Hardware i po prawej MHI Driver: LIBS:mhi/mhiprisma.library
No i musisz mieć mhiprisma.library w tym katalogu ;)
Powinno hulać...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.