@_arti, post #6
@Sventevith, post #1
@Sventevith, post #1
@Sventevith, post #14
@Sventevith, post #1
@drsky, post #16
@Hexmage960, post #15
@MDW, post #18
@drsky, post #16
@drsky, post #16
@Hexmage960, post #21
@Hexmage960, post #21
Przy odpowiednim wykorzystaniu bitplanów, masek można osiągnąć w przypadku grafiki planarnej naprawdę szybką animację na Amidze, od 4 do 32 razy szybszą niż analogicznym PC, który musi spacerować po pikselach.
Wyświetlanie filmów i losowych kolorów wypada gorzej, ale i tak PC wymaga sporo więcej mocy by swobodnie ustawiać piksele ekranowe.
@mschulz, post #23
@mschulz, post #23
w przypadku trybu chunky 8bpp sprawa sprowadza sie do zapisania jednego bajtu do pamieci.
Sporo wiecej mocy? Jeden zapis do RAM to od jeden albo kilka pikseli w zaleznosci od dlugosci zapisywanego slowa. Jeden pixel = Jeden zapis = jedna instrukcja CPU.
@mschulz, post #23
@Hexmage960, post #25
Chodzi o to, że wklejanie pojedyńczych, losowych pikseli jest bardziej kosztowne (zgodnie z powyższym), więc PC musi mieć szybszy procesor by osiągnąć podobny rezultat - losową animację wszystkich pikseli na ekranie (np. film).
@docent, post #27
Czyli postawienie losowo pixela na PC w trybie chunky jest wolniejsze niz na Amidze w trybie planar? Chyba zartujesz...
@makarsky, post #29
Dla Amigi 32 losowe pixele w 8bpl to 32 * 8 operacji ....