[#1]
[BLITZ] Poruszajace się obiekty po bitmapie migają..
Weźmy prosty przykład, np. bblits.bb2 gdzie w tle mamy jakiś obrazek lub bitmapie na której są kreski i poruszające się shapes..
uzywamy tu komendy BBlit ktora duplikuje tło pod shapem przez co nie pozostawiją one po sobie śladu..
ok.. ale jak zreszta jest wspomniane w komentarzu jak damy pare wiecej tych shapów
nawet 5,6 to już zaczyną oną mrugać jeśli znajda się w górnej części obrazu..
zalecają przykład doublebuffer i komendę QBlit..
no dobra, tylko że QBlit usuwa mi wszytko co jest pod shapem,
czyli wymaże mi bitmapę..
no to jak zrobic zeby obiekty poruszały sie po jakimś obrazku?
probowałem robic swoj double buffer najpier kopiujac czyta bitmapę
i dopiero na nią uzyć Blit, no i jest tak jakbym chciał ale niestety
kopiowanie calej bitmapy zwalnia masakrycznie calosc i obiekty
poruszja sie bardzo skokowo..
da sie to jakoś zrobić? trzeba użyc dualplane, lub sprajtów zamiast shapów?
a może da się jakoś bardzo szybko skopiować bitmapę zeby nie bylo laga..
jakis innych bibliotek uzyć? ale kurcze no nie wierzę zeby sie nie dało
przeciez to podstawy są..
test
Ostatnia aktualizacja: 08.02.2020 02:23:13 przez mateusz_s