kategoria: Blitz
[#1] Paleta kolorów i poszczególne obiekty z niej korzystające a ich ilosć bitplanów..
Zauważyłem że jeśli blituje na bitmapę jakiś obiekt to szybkość zależy od ilości bitplanów tego obiektu (shape w Blitz Basicu), wiec zacząłem je optymalizować pod tym kątem,
ale pojawia się problem..

Otóż dajmy na to że finalna bitmapa która ma być wyświetlona na ekranie ma 6 bitplanów tj. 64 kolory i tyle samo ma moja paleta barw.
- Mamy obiekty typu jakies gwiazdki które mają 3 bitplany i korzystają z indeksów 0-7 ijest ok, tu nie ma problewmu
- ale teraz chcę mieć jakiś inny obiekt który ma mieć głębię 4 bitplanów ale korzystać już z indeksów 8-32.. nie byłoby problemu gdyby ten obiekt miał z góry 5 bitplanów ale chcę to zoptymalizować właśnie, bo po co ma byc blitowany obiekt 5 bitplanowy skoro moze byc 4..

da się tak zrobić? Bo jak tak myślę na razie to nie bardzo, bo skoro obiekt ma 4 bitplany to maksymalny indeks jaki może uzyskać to 1111 czyli 0-15
[#2] Re: Paleta kolorów i poszczególne obiekty z niej korzystające a ich ilosć bitplanów..

@mateusz_s, post #1

Nie da sie.
A poza tym jak sam mowisz 4 bitplany to 16 kolorow a roznica 32 - 8 kolorow to 24 kolory. Nie da sie zapisac 24 kolorow w 16 kolorach pomysł
Wyjatkiem sa 16 kolorowe sprajty korzystajace z indeksow 16-31 ale maja ograniczenia w postaci szerokosci i ich ilosci na ekranie.
[#3] Re: Paleta kolorów i poszczególne obiekty z niej korzystające a ich ilosć bitplanów..

@selur, post #2

Nie da się.
A to zależy. Oczywiście kolega się pomylił z liczeniem kolorów, ale jeżeli ma obiekty 4-planowe, a ten 6-planowy ekran, to nie jest EHB, tylko normalne 6 planów (co implikuje AGA), to można wblitować taki obiekt na dość dowolną szesnastkę kolorów z tych 64, pod jednym ciekawym warunkiem:

Bierzemy indeksy tych kolorów (indeksy w palecie docelowego ekranu) i piszemy jeden pod drugim w zapisie binarnym, uzupełniając do 6 bitów. Dwie kolumny bitów muszą być takie same dla wszystkich indeksów (same zera albo same jedynki). Jeżeli warunek jest spełniony – da się. Jeżeli nie – nie da się.

W szczególnym, prostym przypadku można wblitować 16-kolorowy obiekt do kolorów 0-15, 16-31, 32-47 i 48-63.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 18:02:30 przez Krashan

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 18:03:46 przez Krashan
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem