kategoria: Blitz
[#1] [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka
Cześć,
Wg manuala dla kości AGA mogę mieć dual playfield i po 16 niezależnych kolorów na 'field'.
Czy przy komendzie InitCopList argument o ilości kolorów ma być 16 czy 32?
Jeśli 32 to obiekt palety też powinien być chyba zainicjowany na 32 kolory i wtedy które 16 kolorow jest pierwsze?

Pytam bo od paru godzin próbuje metodą chybił trafil i do tego pory mam tylko 'chybił'.
Dzięki.
[#2] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@peceha, post #1

lo stary... chyba bedziesz musial uderzyc na EAB z takimi pytaniami.
Tutaj raczej nikt tak BB nie ogarnia
[#3] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@selur, post #2

Nie no, myślę że aż tak źle być nie może...
[#4] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@peceha, post #3

Nawet pisanie z ręki kolorów nic dobrego nie wnosi.
W manualu napisali przynajmniej że obrazek w tle zajmuje pierwsze 16.

Ide na EAB, Hehe.
[#5] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@peceha, post #4

Czegoś nie rozumiem, sprawdziłeś wszystkie 8 banków po 32 kolory ?
Ja nie jestem ekspertem od AGA, ale zdaje się że w bplcon3 trzeba ustawić odpowiednio bity 10-12. Standardowo ten rejestr ma wartość $c00, czyl jak dobrze zrozumiałem to od 8 koloru są kolory dla drugiego playfieldu.

bplcon3 EQU $106 ; 0 = EXTBLNKEN - external blank enable
; 1 = BRDSPRT - EXTBLKZD - external blank ored
; into trnsprncy- sprites on BORDERS!
; 2 = ZDCLKEN - zd pin outputs a 14mhz cloc
; 3 = NO FUNCTIONS - SET TO ZERO
; 4 = ECS BRDRTRAN Border opaque
; 5 = ECS BRDRBLNK Border blank
; 6 = AGA SPRES1 \sprite hires,lores,superhires
; 7 = AGA SPRES0 /
; 8 = NO FUNCTIONS - SET TO ZERO
; 9 = LOCT - palette high or low nibble colour
; 10 = PF2OF2 \
; 11 = PF2OF1 } second playfield's offset in coltab
; 12 = PF2OF0 /
; 13 = BANK0 \
; 14 = BANK1 } LOCT palette select 256
; 15 = BANK2 /
;

Tutaj link jest opis reejestrów AGA. I tam od linii 740 znajdziesz co potrzebujesz.
[#6] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@asman, post #5

Dzięki za info
Na dniach w to się zagłębie bo od wczorajszego wieczora coś innego mam na głowie - znacznie ciekawszego hehe.
[#7] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@asman, post #5

Bplcon3 = $1C00
I działa, dzieki!!
[#8] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@peceha, post #7

Super, powodzenia.
[#9] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@peceha, post #7

Ps. A dzialasz na jakims "starym" blitzu? Czy masz ultimate blitz basic?
To jest generalnie to samo, ale jest zrobiona dobra instalka, z masa
Bibliotek dodatkowych i jest bardzo duzo przykladow. Wyszedl tez jakis
"Nowy" manual, ale to glownie odswiezona wersja tego starego
http://ubb.plus/

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 19:54:05 przez mateusz_s

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2020 19:55:19 przez mateusz_s
[#10] Re: [blitz] dual playfield, AGA i paleta - zagwozdka

@mateusz_s, post #9

Używam Ultimate (którego sam składałem do kupy).

Co do manual to faktycznie jest przepisany ale wydaje mi się, że są fragmenty gdzie "przepisujący" dodał coś od siebie (nie porównywałem ich z oryginałem, mam tylko takie odczucie)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem