kategoria: Hollywood
[#1] [Hollywood, Designer] Kwiotek
Jako, że postanowiłem sprawdzić czy Hollywood Designer nadaje się do "wyklikania" prostej (prostackiej?) przygodówki usiadłem do tego zadania i w dość krótkim czasie udało mi się sklecić prototyp. Trudno to nazwać grą, ale daje jakieś pojęcie czy jest to możliwe. Odpowiedź brzmi - tak, nawet kompletny nieogar jest w stanie stworzyć coś w stylu "Wilczej Budy" przy użyciu Hollywood Designera.

Tutaj możecie znaleźć archiwum z całością (plik Designera, wszystkie grafiki oraz pliki wykonywalne dla Windows, MorphOS, AmigaOS4 i AROS). Oczywiście możecie dowolnie to podglądać, komentować, kompilować na co chcecie.

Dajcie znać czy macie jakieś kreatywne pomysły jak uprościć tworzenie, albo dodać nowe "ficzery" (typu: zmiana kursora po podniesieniu przedmiotu).
[#2] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #1

A moze czas na propozycje na gre przygodowa "Ktory OS jest lepszy" i zakonczyc na MacOS i Windows?:P
[#3] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@stefkos, post #2

Wiesz, można by zrobić współczesnego "Zdrajcę". Np. użytkownik MorphOSa dostaje używaną X5000 i powoli przekonuje się do OS4, ale niechcący zalewa Polarisa piwem i musi szybko znaleźć pieniądze żeby odkupić kartę.

Wolałbym jednak jako scenariusz wziąć jakiś bardziej neutralny temat. :)

P.S. Odpaliłeś "Kwiotka"?
[#4] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #3

[#5] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #3

Gra działa na X5000. Obiecywałem kiedyś zrobić swoją. Scenariusz już mam (bezpieczny, rozgrywający się w realiach drugiej wojny światowej), tylko czasu nie mam na razie tyle co bym chciał. No ale mam to na uwadze i kiedyś się wezmę.
[#6] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #1

Przeszedłem CAŁĄ grę I chyba nawet wygrałem
Fajny pomysł, żeby dzielić się źródłami. W wolnej chwili prześledzę jak to działa.
[#7] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #1

W tej chwili kod źródłowy to 111 kilobajtów, 3935 linii kodu. To tylko dwa ekrany, strach pomyśleć ile miałaby "Wilcza Buda"w Designerze. Ja mam pomysł, może niezbyt kreatywny, żebyś spróbował to teraz skrócić do jak najmniejszej linii kodu. To na pewno wymaga wiedzy i czasu, ale da pojęcie duże o sensowności uczenia się języka Hollywood.
[#8] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@adam_mierzwa, post #7

To tylko dwa ekrany


Właściwie to trzy ekrany :)

mam pomysł, może niezbyt kreatywny, żebyś spróbował to teraz skrócić do jak najmniejszej linii kodu


Można to zrobić na 2 sposoby: Albo wywalić niepotrzebne linijki z pliku .hws albo napisać wszystko od nowa, w "czystym" Hollywood, nie tykając Designera.
[#9] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #8

Tez ukonczylem, hehe.
Zwieksz poziom trudnosci :)
[#10] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #8

Tak, trzy, Nie chcę myśleć ile kodu zajmuje ekran początkowy
Mnie się wydaje, że pisanie od zera wyjdzie krócej niż poprawianie.

[#9]
Więcej kwiatów do podlania
[#11] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@adam_mierzwa, post #10

Więcej kwiatów do podlania


Wtedy musiałbym zmienić nazwę projektu na "Kwiotki" nie...
[#12] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #1

Pomysłowe. Gra działa prawidłowo.

Demo "Wilczej Budy" jest aktualnie nieco bardziej rozbudowane - więcej lokacji, przedmiotów i animacji oraz muzyka.

Mam kilka uwag i spostrzeżeń:

1. Zebrane przedmioty powinny według mnie być wyświetlone na jakimś jednobarwnym tle, bo teraz są mało widoczne. Wystarczyłoby dać jakiś panel u góry z ekwipunkiem,

2. "Aktywne" przedmioty i obiekty na planszy według mnie mogłyby być jakoś wyróżnione zanim najedzie się myszą - przykładowo obwódką lub odrobinkę inną paletą. Wiem, że to utrudnia zagadki, ale to pomogłoby bardzo w rozgrywce - szukania myszą aktywnych elementów na fotografii,

3. Ewentualnie jakieś podpisy - "Kwiatek", "Konewka" - by bardzo pomogły.

Gratuluję pomysłowości i udanego prototypu.
[#13] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@Hexmage960, post #12

Odnośnie punktu 2 - całkiem znaczne są obwódki po najechaniu.



Dodanie obwódek widocznych, nawet słabo, przed najechaniem wkaźnikiem myszy to byłoby za duże ułatwienie.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2021 15:31:33 przez adam_mierzwa
[#14] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@adam_mierzwa, post #13

Jasne, chodziło mi o to, by te obiekty miały obwódki, choćby delikatne zanim najedzie się na nie myszą.
[#15] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@adam_mierzwa, post #13

A czy ta dentystka jak spoci się nosząc dużo wody to zdejmuje garderobę jak w starych amigowych szlagierach sprzed latszeroki uśmiech
[#16] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@Hexmage960, post #12

Dziękuję za spostrzeżenia. Spróbuję się jakoś odnieść:

Demo "Wilczej Budy" jest aktualnie nieco bardziej rozbudowane - więcej lokacji, przedmiotów i animacji oraz muzyka.


To jest jasne. Dlatego nazwałem moją produkcję "dowodem że się da". Za robienie gry na poważnie zabrałbym się na pewno od innej strony (czyli: od scenariusza). Warto też wspomnieć, że animacje i muzyka to nie jest jakiś problem dla Designera.

Zebrane przedmioty powinny według mnie być wyświetlone na jakimś jednobarwnym tle, bo teraz są mało widoczne. Wystarczyłoby dać jakiś panel u góry z ekwipunkiem,


Tak, myślałem o czymś takim. W starym, dobrym, przygodówkowym stylu można by dać na dole czy u góry planszy pasek na którym wyświetlają się nasze przedmioty. To jest bardzo proste do "wyklikania" w Designerze.

"Aktywne" przedmioty i obiekty na planszy według mnie mogłyby być jakoś wyróżnione zanim najedzie się myszą - przykładowo obwódką lub odrobinkę inną paletą. Wiem, że to utrudnia zagadki, ale to pomogłoby bardzo w rozgrywce - szukania myszą aktywnych elementów na fotografii,


Tu jest pewien problem w przypadku przygodówek z "fotorealistyczną grafiką", bo jak zaczniemy wyróżniać obiekty zanim na nie najedziesz to robi się moim zdaniem trochę zbyt łatwo.

Ewentualnie jakieś podpisy - "Kwiatek", "Konewka" - by bardzo pomogły.


To też jest absolutnie do "wyklikania". Powiedzmy - pasek statusu na dole, na którym pojawiają się napisy-opisy tego co aktualnie masz pod myszą.

Myślałem też o czymś w rodzaju "mapy" (oczywiście nie przy 2 lokacjach, bądźmy poważni), to są proste rzeczy do "zaimplementowania".

@Ender: Widać, że nie grałeś. Zuza nie nosi wody, ona stoi i pachnie, czekając aż przyniesiemy jej kwiotka. Nie wiem też skąd podejrzenie że zajmuje się brutalną profesją stomatologa. Przecież to jest delikatna dziewczyna, od razu widać. Jej "rozbieranych" fotek nie posiadam, więc taka opcja nie wchodziła w grę. Zresztą, nawet gdybym posiadał to aktywnymi testerami produkcji na wszystkich fazach rozwoju (cieszcie się ludzie, że nie widzieliście wersji z "roboczą" grafiką) była trójka moich pociech, więc...

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2021 17:00:31 przez recedent
[#17] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #16

Powinny byc tez rozne teksty, aby nie powtarzec tych samych kwestii.
Np. "Prosze, przynies mi kwiotka", "Ojej, chyba zapomniales o kwiotku dla mnie", "Ile razy mam ci powtarzac...",
"Ty debilu, kwiotka chce. Kwitoka!!!", "$#%^$#%#$"
[#18] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@Phibrizzo, post #17

W "The Widow" tak jest. Mało tego, są różne opcje dialogowe zależne od wyboru płci na początku. Niestety ze względu na małą obszerność gry jest to mało widoczne.
[#19] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@Phibrizzo, post #17

To byłoby ciekawe i chyba proste do zaimplementowania. Trzeba by ustawić zmienną podbijaną o 1 dla każdego kliknięcia w Zuzę i od jej wartości uzależniać wyświetlany tekst (oczywiście zmieniany do któregoś razu, powyżej pewnej wartości Zuza powinna na powitanie dawać nam bluzga).
[#20] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #16

Przyznam, że wygląda to dość obiecująco (gra) i wygląda na do ogarnięcia (klik & play), a co z resztą gier, typu platformówka, strategia (np. turowa)? Może faktycznie ten Hollywood jest niedoceniany.

Cały czas mam na myśli grafikę 2D, choć w sumie 3D też powinno dać się radę wsadzić?

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2021 18:40:17 przez KM_Ender
[#21] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@KM_Ender, post #20

Moim zdaniem takie rzeczy są nie do ogarnięcia w Designerze. Ale w "czystym" Hollywood - czemu nie? Tylko że na starcie musisz wziąć poprawkę na "zasobożerność" podkładki w postaci Hollywood.

Napiszę może z czym się borykałem podczas tworzenia "Kwiotka":

Po pierwsze - obiekty "klikalne" i "inwentarzowe" nie pojawiają się ot tak. One są dokładnie w swoich miejscach, tylko - w zależności od naszych działań - są ukryte albo nie. I teraz tak - jeśli coś jest "klikalne" to Designera generalnie nie obchodzi czy to jest widoczne czy nie. Wynikały z tego zabawne dla testerów (a wkurzające dla mnie) sytuacje, kiedy np. klikając w miejsce gdzie w "inwentarzu" gdzie znajduje się kwiotek mogłeś błyskawicznie skończyć grę na pierwszym ekranie. Trzeba było to obejść wprowadzając system zmiennych (np. jeśli klikasz na kwiatku to interakcja jest możliwa tylko jeśli zmienna którą ustawiłeś zbierając go ma odpowiednią wartość).

Drugą sprawą była kwestia odpalenia "kodu startowego", który ustawi mi daną planszę w zależności od tego czy przedmiot jest wzięty, czy nie i czy powinien pojawić się w "inwentarzu". Rozwiązałem to tak, że na samej górze obiektów (czyli jako pierwszy w kolejce) mam jednopikselowy przezroczysty plik .png, do którego doczepiony jest wspomniany "kod startowy". Może mało to eleganckie, ale działa.

To tyle co pamiętam, z pewnością było tego więcej. Generalnie - wraz z rosnącą liczbą przedmiotów do zebrania i wzajemnych interakcji poziom skomplikowania "kodu" rósł by wykładniczo.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2021 18:59:29 przez recedent
[#22] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@recedent, post #21

Dzięki za odniesienie się do moich spostrzeżeń.

Ja myślę, że kolega Mufa dałby cenne wskazówki co do Hollywood.

A od siebie napiszę, że w przypadku gry, w której musi być zawarta jakaś średnio złożona logika, warto pisać ją w języku aniżeli wyklikać.

Hollywood udostępnia szereg podstawowych mechanizmów znanych z programowania, które w połączeniu z bogatą biblioteką funkcji multimedialnych umożliwia tworzenie złożonych "interaktywnych prezentacji".

Te mechanizmy to m.in rozmaite pętle: For .. Endfor, While .. Wend, For .. Next, Repeat .. Until.

Kontrola "przepływu" programu: If .. Endif, Switch .. Case.

Generalnie - wraz z rosnącą liczbą przedmiotów do zebrania i wzajemnych interakcji poziom skomplikowania "kodu" rósł by wykładniczo.

Jeżeli kolega rozplanuje sobie takie rzeczy w programie np. w strukturach i funkcjach, co Hollywood umożliwia, to złożoność nie będzie rosnąć wykładniczo.

Najlepiej zrobić sobie system podstawowych mechanizmów w grze:
  • lokacja,
  • obiekt klikalny,
  • przedmiot w inwentarzu.

Wtedy dodawanie nowych przedmiotów będzie znacznie ułatwione.
Do tego dodać szereg pomocniczych zmiennych przechowujący status gry.

Mam tutaj troszkę doświadczenia, bo mimo że sam pracuję nieefektywnie w przypadku mojej gry Magazyn, to jednak sporo robiłem przy takich rzeczach.
[#23] Re: [Hollywood, Designer] Kwiotek

@Hexmage960, post #22

To wszystko prawda, ale cały czas mowa o Designerze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem