kategoria: Blitz
[#1] Polskie znaki w Super TED 2.52
Hej.

Postanowiłem troszkę wrócić do starych czasów [ tych lepszych, gdy człowiek nie miał zbytnio zmartwień ] i przypomnieć sobie jak się programuje na Amidze. Mam w planach popełnić gierkę wzorując się mocno na grze Darkest Dungeon (jak się wzorować to na czymś dobrym). Typ gry jak najbardziej do uciągnięcia przez Amosa, jednak ja wolałem wybrać coś bardziej przyjaznego systemowi, dlatego padło na BlitzBasic2 (no i znam go dobrze z PC). Jednak mam problem z polskimi ogonkami w TEDdzie. Czy da się coś z tym zrobić czy będę musiał rzeźbić Chr$'ami ?

Zakładam użycie czcionki za pomocą shape, bo to daje większą kontrolę nad pozycjonowaniem tekstu.
[#2] Re: Polskie znaki w Super TED 2.52

@Szafir, post #1

Jeżeli masz mapę klawiatury w AmigaPL to font w edytorze musi być taki, który ma ogonki w AmigaPL. Jeżeli keymapa jest w ISO8859-2 to i font musi być w tym standardzie. I wtedy powinno być widać ogonki. O ile taki prehistoryczny edytor nie blokuje jakoś wprowadzania takich znaków. Ale raczej nie powininen.

A tak generalnie to ja bym zupełnie wyrzucił wszystkie występujące w grze teksty do zewnętrznego pliku wczytywanego po uruchomieniu gry. Każdy z tekstów miałby jakiś indentyfikator i to nim bym się posługiwał w kdzie. Pozwoliłoby to na łatwe przetłumaczenie w przyszłości tekstów na inne języki. Tak robią to wszyscy od około 30 lat. Podobnie działają też locale w AmigaOS.
1
[#3] Re: Polskie znaki w Super TED 2.52

@MDW, post #2

Pomysł z zewnętrznym plikiem jest super, na pewno go zastosuję. I rzeczywiście TED nie pozwala na wprowadzanie znaków z klawiszami funkcyjnymi, nawet źródło (zapisane w innym edytorze w ASCII ) nie jest prawidłowo ładowane i znaki poza >127 są zamieniane na inne.

Zasadniczo nie używam TED'a. Kod piszę sobie w Notepad++ lub w Visual Studio a do TED'a wrzucam za pomocą skryptu Arexx. Tutaj link jak to wszystko poustawiać: BB2 User Defined Language for Notepad++

Jednak i tu mam pewien problem gdyż skrypt ładuje do TED'a źródło tylko raz, zaraz po uruchomieniu/resecie WinUAE, kolejne wywołanie skryptu nie wywołuje żadnej reakcji, tak jak by port był zamknięty?
[#4] Re: Polskie znaki w Super TED 2.52

@Szafir, post #3

Jednak i tu mam pewien problem gdyż skrypt ładuje do TED'a źródło tylko raz, zaraz po uruchomieniu/resecie WinUAE, kolejne wywołanie skryptu nie wywołuje żadnej reakcji, tak jak by port był zamknięty?


A co na to SnoopDos?
Jak wywolujesz skrypt?
Na pewno dany port jest nadal otwarty ? Może ma inną nazwę?

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2022 21:26:06 przez Norbert
[#5] Re: Polskie znaki w Super TED 2.52

@Norbert, post #4

No i się wyjaśniło :)

Po stworzeniu profilu Amigi w WinUAE i konfiguracji Serial Port (w IO ports) na: TCp://0.0.0.0:1234 i zaznaczeniu opcji Direct, należy otworzyć zapisaną konfigurację w notatniku i dodać linię:

serial_translate=crlf_cr

Od teraz można już wywoływać skrypt Arexxa wielokrotnie.

Nie urywam, że edytowanie w Notepa++, VisualStudio itp. i kompilowanie z poziomu PC jest wygodniejsze. A jeszcze jak się dopali "Amigę" i kompilacja leci w 0.5s, no to w ogóle fajnie. Do tego napisałem sobie programik niezależny od edytorów do odpalania plików bat z poziomu którego mogę sobie odpalać jednym kliknięciem różne projekty. Nawet te nie edytowane aktualnie w edytorze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem