kategorie: Amiga E, AMOS, ANSI C, ARexx, Asembler, Blitz, C++, Hollywood, Lua
[#1] Piszemy z bratem grę
A ściślej, brat pisze, a ja robię muzykę.

Prośba o doradzenie środowiska -- brat nie jest wprawiony w programowanie na klasyka. Pisuje jakieś gry w Javascript, nawet retro podobne:

https://www.vikingsvillage.io

Podsumowując, nie mam pojęcia czy zarekomendować bratu C, PortablE czy AMOSa... czy Hollywood? Wiem że każde z tych rozwiązań (po prawej) jest bardziej np. "automatyczne" ale z drugiej strony, są rzeczy których nie da się zrobić.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
[#2] Re: Piszemy z bratem grę

@_DiskDoctor_, post #1

Jaka to będzie gra?

Jeśli brat pisał już w C, to niech zostanie przy nim. Znajdą się osoby, które pomogą mu w ogarnięciu tego na Amidze.
1
[#3] Re: Piszemy z bratem grę

@_DiskDoctor_, post #1

Jak pisze w JS to moim zdaniem najlepszym wyborem będzie Ansi C lub C++.
1
[#4] Re: Piszemy z bratem grę

@tukinem, post #2

Jaka to będzie gra?

No platformówka pewnie

Zgadzam się, że jak zna JS / TypeScript to najbliżej składniowo do C.

Tylko z C obawiam się że wszystko trzeba będzie pisać "od zera" i sam w sensownym czasie (6 m-cy np.) nie ogarnie.
[#5] Re: Piszemy z bratem grę

@_DiskDoctor_, post #4

gdyby tylko ktoś od 9 lat pisał bibliotekę do C która zakłada ekran za Ciebie, zarządza prostymi sprajtami za Ciebie, kafelkami, inputem z dżoja i klawiatury, blitterem i audio też, to można by było to jakoś ugryźć... I jeszcze jakby były jakieś przykłady innych gier żeby podpatrzeć kod, to już zupełnie cud miód.

KLIK

;)

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2022 13:09:45 przez teh_KaiN
4
[#6] Re: Piszemy z bratem grę

@_DiskDoctor_, post #4

No jak pisal w JavaScypcie to raczej sensownej gry na Amige, w najblizszym czasie nie stworzy...
a nawet jak pisal w C, to bedzie musial zrobic sobie obsluge grafiki "recznie" lub uzyc zupelnie innych nieznanych dotad bibliotek.
Najtrudniejsza rzecza w Amidze jest wlasnie oprogramowanie "grafiki"... ktora niewiele ma wspolnego z PC.
[#7] Re: Piszemy z bratem grę

@selur, post #6

Etam, po prostu nie wykorzysta chipsetu, a gra będzie wymagała 040, ale lepiej mieć grę na 040 niż w ogóle.
[#8] Re: Piszemy z bratem grę

@michal_zukowski, post #7

Skoro nie ograniczamy się wymaganiami sprzętowymi, to AMOS i jazdaaaaa
[#9] Re: Piszemy z bratem grę

@mastaszek, post #8

Z Amosem łatwo, aczkolwiek też trzeba znać różne sztuczki. No i jak już to Amos z Amcafem polecam, bo przynajmniej nie będzie problemów z dograniem do gry modułu muzycznego.
[#10] Re: Piszemy z bratem grę

@mastaszek, post #8

a Amos w ogole dziala na 68060 ?
[#11] Re: Piszemy z bratem grę

@selur, post #10

Działa działa szeroki uśmiech

Oby to nie była platformówka ze scrollem, bo 060 może nie wyrobić.

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2022 07:22:05 przez tukinem
[#12] Re: Piszemy z bratem grę

@tukinem, post #11

na morphosa proszę zrobcie w C.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem