[#28]
Re: AmiMineSweeper (Saper dla Amigi)
@Rafael/ARMO,
post #24
Ja ten algorytm rozumiałem, ale musiałem to odpowiednio zapisać w kodzie. Wszelkie algorytmy dostępne w google są pisane w C, Pythonie lub w Java, a to mi nic nie mówi. Nie chciałem zżynać kodu na siłę komuś, a chciałem sam napisać. Zawsze pisząc jakąkolwiek grę, pytałem kogoś jak co zrobić (Selura, Mastaszka, Hexmage itd). Chciałem tak prostą grę napisać sam, chociaż i tak musiałem zaczerpnąć pomocy, bo pierwszy raz pisałem pod system i nigdy nie używałem funkcji menu z belki oraz trochę różnią się komendy pomiędzy trybem BLITZ a AMIGA.
Jeszcze co do samego algorytmu, to musiałem sam go napisać, aby go dobrze zrozumieć, bo czytając ogólny opis nie wiedziałem zbytnio jak się do tego zabrać. Pierwsza wersja działała wolno przez nadmierne pętle For...Next. Musiałem przy znalazieniu odpowiedniego kafla w tych pętlach przerywać je, aby niepotrzebnie program nie szukał, skoro już znalazł. Następnie dopisałem odkrywanie kafli na bieżąco, co dało bardzo ładny efekt, który pokazuje jak plansza się odkrywa. Wystarczy wybrać opcję custom level i dać maksymalny rozmiar planszy i minimum min, aby zobaczyć jak ładnie się kolejno odkrywają pola. No i do tego kartę turbo trzeba by wyłączyć
PS. W weekend postaram się wrzucić grę na Aminet, jak mi się uda, to tu wrzucę listing całej gry. Tylko pododaję tam komentarze, aby było wiadomo co program robi w każdym momencie.
Ostatnia aktualizacja: 26.01.2023 15:14:42 przez tukinem