Hej,
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią wrzuciłem nową wersję mojej biblioteki pisanej w języku ANSI C o nazwie GameX na Aminet.
Jest to pierwsza aktualizacja od 2012 roku. Tamta zawierała jeszcze mój nieaktualny e-mail i dane.
Biblioteka ma za zadanie ułatwić pisanie gier dla programistów. Szczególnie tych piszących w języku C i Asembler.
Ale, po skompilowaniu i przerobieniu na bibliotekę, dostęp do niej mogliby mieć też programiści piszący w Amiga E, a nawet AMOSie czy Blitz Basicu.
W paczce aktualnie jest kod źródłowy oraz pierwsza demonstracja, która obrazuje możliwości zawartych technik i kodu.
Demo wyświetla okno o rozmiarze 320x120 z animowaną mapą. Okno może być przemieszczane za pomocą myszy i jest animowane na bieżąco.
Ekran dema to 640x256 w wysokiej rozdzielczości. Rozmiar kafelków to 32x20 pikseli.
Jest to praktyczny przykład. Oczywiście silnik może wyświetlać dowolną zawartość w oknie, również przesuwaną.
Wymogiem biblioteki i demonstracji jest Amiga z OS 3.0+.
Planuję zamieścić jeszcze ok. dwie demonstracje. Chciałbym oczywiście stworzyć samodzielnie grę na tym silniku, waham się jeszcze w tej kwestii (przygotowałem ostatnio grafikę do klonu Boulder Dasha).
Są możliwe gry o różnej złożoności - np. taka w stylu Alien Breed lub gry wyścigowej z widoku z góry.
Poniżej zrzut z dema. Animowane drzewka narysowane zostały na szybko. System umożliwia tworzenie i animowanie większej liczby okienek na ekranie.
GameX pobierzecie z Aminetu:
http://aminet.net/package/dev/c/GameX
W razie pytań proszę śmiało zadawać. Aktualnie pakiet nie ma jeszcze dokumentacji do funkcji bibliotecznych, planuję ją dodać do archiwum LHA.
Pozdrawiam.