[#1] Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld
hej,

gra jest tworzona już od kilku lat :)


Obecnie z duchową pomocą KaiN oraz https://github.com/BartmanAbyss/vscode-amiga-debug
przyszła pora na przepisanie projektu i optymalizację silnika voxelowego, aby miał jeszcze więcej pary i możliwości :)

Przydała by się pomocna dłoń, aby móc zaprezentować nową wersję na Amiga Event w październiku :)

Anyone?
9
[#2] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Kwahu, post #1

Nie to że się zgłaszam, bom zwyczajnie słaby z tych voxeli, ale mam takie małe pytanie.
A co ta pomocna dłoń miałaby robić ?
[#3] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@asman, post #2

podawac czipsy i parzyc kawe
[#4] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@asman, post #2

hejo,

sam silnik voxelowy jestem w stanie dociągnąć, bo już kilka lat dłubię 😉 ale to jest tylko 10% tego co jest w grze potrzebne. mam cały kod pierwszej wersji, gdzie było zrobione całe latanie ze sprajtami i muzyką
teraz jest kwestia kompletnego refactoringu całego kodu na nowy ACE
który jest dużo lepszy, ma więcej możliwości i stabilniej działa
więc nawet ilość naszego kodu mogła by się zmniejszyć
do tego jeszcze robiłem próby z entity component system
żeby dało się napisać taki silnik, w którym cała gra jest zdefiniowana w plikach, coś jak SCUMM do gier przygodowych
tutaj masz najnowszy kod link

tam mam podział na kod z logiką gry
oraz kod specyficzny dla danej platformy
taki HAL hardware abstraction layer próbuję zrobić trochę
dla amigi używam ACE dla Segi SGDK link

to o tyle jest istotne, że gra wydana na segę jest w stanie zfinansować naszą pracę na koniec

też nowy kod jest na takim wczesnym etapie, że w jeden wieczór możesz sobie to skompilować i ogarnąć, tam dosłownie są 3 rzeczy na razie
liczenie voxeli
własne c2p
oraz copper chunky, który jeszcze da sie zoptymalizować dla a500
no i pewnie można go wykorzystać do rysowania tła z jakąś ruchomą mgłą czy coś
aha no i wydmuszka najprostszego możeliwego ECS zaczęta
już jestem po wstępnych testach czegoś bardziej zaawansowanego i kompletnie zabijało to a500
2
[#5] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Kwahu, post #4

to o tyle jest istotne, że gra wydana na segę jest w stanie zfinansować naszą pracę na koniec

Ktoś kupuje gry na SEGę ?
[#6] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Sventevith, post #5

tutaj jeden z ostatnich przykładów
https://www.kickstarter.com/projects/brokestudio/the-cursed-knight?ref=discovery_category&term=sega
5
[#7] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Kwahu, post #6

Nieźle. To tylko robić gry od razu na Sega/Amiga/ST :) Swoją drogą jak jest z legalnym wydaniem gry na Mega Drive ?
[#8] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Sventevith, post #7

nie było jak dotąd problemów, czyli jest inaczej niż w przypadku Nintendo ...

ogólnie taki jest mój plan, aby gra działała na tych 3 systemach Amiga + Atari ST + Genesis
[wyróżniony] [#9] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Sventevith, post #7

Jak dystrybuujesz sam plik z grą, to bez problemu - ktoś sobie wrzuci na Everdrive i gra. Sprzedasz to bez problemu na itch.io czy czymś podobnym, albo dorzucisz do pecetowej wersji na steamie.

Jak chcesz dystrybuować na kartridżach, to musisz skądś je wziąć, zaprogramować i sprzedawać. Trochę grubsza sprawa. Popełniłem swojego czasu budżetowy programowalny cart do megadrive'a, ale to dopiero połowa drugi - żeby to samemu legalnie sprzedawać to trzeba zadbać o RoHS i zadeklarować CE.
2
[#10] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@teh_KaiN, post #9

a widzisz :)
[#11] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@teh_KaiN, post #9

Z jakiegoś powodu nie ma gier na SNES. Czy przypadkiem aby na konsoli odpalił się kod nie jest potrzebny w karcie jakiś kawałek kodu Nintendo ? Jak jest w przypadku MegaDrive ?
[#12] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@Sventevith, post #11

Potrzebny jest nagłówek z właściwą sumą kontrolną, czy coś. Generalnie Sega ma wywalone na to co teraz powstaje na megadrajwie, nikogo o to nie ściga. Nintendo znane jest ze swoich dziwnych akcji, więc ludzie je omijają szerszym łukiem, choć na NESa parę gier też ostatnio wyszło.

W epoce była głośna sprawa z tym, że Electronic Arts samodzielnie robiło swoje carty na megadrive'a i Sega nic im nie mogła zrobić, przez to że wykorzystali inżynierię odwrotną clean room. Być może dzisiejsza technika megadrive'owa jest pokłosiem tamtej sprawy, nigdy w sumie w to nie wnikałem.

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2023 08:28:54 przez teh_KaiN
1
[#13] Re: Poszukiwany programista do wsparcia projektu VergeWorld

@teh_KaiN, post #12

Producenci konsol zarabiają na grach i szybko po wpadce ATARI 2600 nauczyli się tego bronić jak Częstochowy. SNES zawsze dodatkowa platforma (chodź nie na mk68), tak samo jak GBA. Na GBC powstaje sporo nowych gier.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem