[#1] Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?
Hej,
Odpaliłem ostatnio Genetic Spieces na V1200,
zdumiało mnie jak bardzo szybko to chodzi
nie tylko pod AGA ale przede wszystkim pod RTG
w 320x250. Licznika fps nie było ale na oko
To spokojnie 50-60 fps trzymało. Czyli mamy tam
Fullscreen a do tego np. blending hud-a itp.

Jestem ciekawy czy może znacie jakieś szczegóły
Tego silnika? Albo algorytmy.

Po prostych blokowych scianach widze ze Jest to "zwykly"
Raycaster ale działa szybciej niż mój silnik nad którym pracowałem
tutaj: https://www.ppa.pl/forum/programowanie/42708/moje-raycasterowe-zabawy-progresy-testy

A może dopatrujecie się tam jakiś optymalizacji?
Ja zauważyłem że textura na suficie i podłodze się powtarza prawie cały czas co może trochę pomóc.
Pixel jest chyba 1x1.

Chyba, ze były to jakieś dzikie optymalizacje w asemblerze..

Udało się wam odpalić to w 640x480? U mnie miga i coś nie za bardzo. Gdyby było również płynnie w tej rozdziale to naprawdę szacun..



Ostatnia aktualizacja: 22.12.2023 20:02:04 przez mateusz_s
[#2] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@mateusz_s, post #1

Chyba, ze były to jakieś dzikie optymalizacje w asemblerze..


Wcale bym się nie zdziwił, bo to jest trochę taka "demoscenowa" gra. A wg HoL zamieszani byli w to m.in. Psycho i Blueberry z grupy Loonies czyli takie topowe ksywy na amigowej scenie.
1
[#3] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@mateusz_s, post #1

Grę stworzyli scenowcy z grupy Ambrosia, więc nie ździwiłbym się gdyby użyli właśnie dzikich optymalizacji.
Tu znajdziesz wczesne demo, ręka z klamką wygląda znajomo.
1
[#4] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@mateusz_s, post #1

Niestety gra nie "skaluje" się do wyższych rozdzielczości, czyli w "najlepszym" przypadku możesz otworzyć ją na większym ekranie np 640x480, ale obraz z gry nadal będzie miał wielkość max 320x256 lub 320x240 (już dokładnie nie pamiętam).

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2023 10:05:53 przez BULI
[#5] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@BULI, post #4

320x256 lub 320x240 fuj. 640x480 to minimum przyzwoitości dla mnie.
[#6] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@KM_Ender, post #5

Na Amidze klasycznej? Bez jaj ;).
Genetic Species to perełka jeśli chodzi o grafikę, nie widziałem innego tak kolorowego FPS'a na 68k.
4
[wyróżniony] [#7] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@mateusz_s, post #1

A co dalej z twoim silnikiem? Aż prosi się, aby powstała z tego jakaś świetna gra. Moim skromnym zdaniem Twój silnik jest lepszy od GS.
[#8] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@KM_Ender, post #5

640x480 to minimum przyzwoitości dla mnie.

Przy kilkunastopixelowych teksturach i tak samo małych postaciach 2D to nie ma znaczenia i lowres jest już w porządku. Obojętne do jakiej rozdzielczości powiększymy malutką teksturkę i tak będzie taka jaka była. Tutaj nie ma postaci 3D więc ludki 2D to też proste skalowanie bitmap. Walka o rozdzielczość nie bardzo ma sens. Chociaż jeżeli się da to pewnie, że warto ustawić 640x480 ze względu na obiekty widziane z bardzo daleka. Wtedy sprajty są już pomniejszane, a nie powiększane i faktycznie są lepiej widoczne. Niżej lowres już bym nie schodził, bo wtedy to jest już za słabo (jak w pierwszym "Alien Breed 3D"). No ale tryb 320x240 do takich doomowanek z postaciami 2D (także Doom, pierwszy Heretic) spokojnie jest akceptowalny. Na pewno wolę 60fps w lowres niż 30fps w hires.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2023 14:38:25 przez MDW
[#9] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@karolb, post #6

W retro. To, że da się grać, mając mniej, to nie znaczy, że jest ok. Dawno, dawno temu tak, dziś już nie. Jestem zwolennikiem remasterów.
1
[#10] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@kempy, post #2

Klasyczna demo-gra. Grywalność 2/5
2
[#11] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@marianoamigo, post #10

Klasyczna demo-gra.


No ja grałem tylko w wersję demo, więc 2x demo-gra.
Ale grywalność dałbym wyżej, przejmowanie ciał przeciwników to był bardzo nowatorski pomysł ;)
1
[#12] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@karolb, post #11

DokładnieOK
[#13] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@Ponki1986, post #7

na razie tyle co zrobiłem to "wisi" na githubie - straciłem "paliwo" jakis czas temu
zrobiło się to przytłaczające hehe

ale ostatnio znowu mnie zaczelo przesladować i troche wróciłem, mam pare pomysłów ktore chcialem jeszcze przetestować, przez ostatnie pare dni proboje zamienić rendering z raycastingu na BSP, bo jest wydajniejszy niz raycasting - wiec jestem bardzo ciekawy czy faktycznie bedzie jakas roznica - no i nie robilem nigdy bsp wiec sie nauczye przy okazji cos tam..

https://www.ppa.pl/forum/programowanie/42708/-c-rtg-moje-raycasterowe-zabawy-progresy-testy/14#m805386

fajnie by bylo coś z tego "ulepić" ale tak jak mowie - jak skończyłem ostatnią wersję - i sobie pomyślałem, ze trzeba jakieś bronie, wrogów, pickupy itp - to mnie głowa rozbolała xD

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2024 16:23:34 przez mateusz_s
1
[#14] Re: Genetic Spieces - czy macie info o tym silniku?

@mateusz_s, post #1

Chyba, ze były to jakieś dzikie optymalizacje w asemblerze..

Zdziwiłbym się gdyby najbardziej czasochłonne funkcje silnika były w czymś innym niż asembler. Zaoszczędzenie na kilku instrukcjach w głównej pętli rysującej to przyspieszenie 2-3 razy.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem