[#1] Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?
Witam.
Czy wiecie może jak została zrobiona krocząca postać w tym demie?
Czy to jest zgrany ruch rzeczywistej postaci, czy
może tak jak w datablade ?
Po co są te małe trõjkąciki i wektorki wokół?
Pozdr
[#2] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #1

Te "trójkąciki i wektorki wokół" to zamysł, wizja artystyczna i uzupełnienie wizualne prezentowanej sceny.
[#3] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@michalmarek77, post #2

No,też tak myślałem...Taki "wektorowo-cyfrowy deszczyk"
[#4] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #3

akurat ten efekt - te przechodzące po matrycy punktów linie - podobał mi się najbardziej
[#5] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #1

"Po co są te małe trójkąciki i wektorki wokół?"

To się uśmiałem :) To tak jakby zapytać "po co jest to demo".

Właśnie te trójkąciki i wektorki, szalejące wokół postaci podobają mi się najbardziej, świetny pomysł i wykonanie Kiera. Kropki to jakby punkty energii, pomiędzy którymi następują pozornie losowe wyładowania. Z resztą niech każdy interpretuje sobie jak che, taka wizja artysty :)
[#6] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@twardy, post #5

Dobra,dzięki, a teraz napiszcie coś nt. 1-go pytania!!!
Naturalne jest, że to jest wizja tworzących, ale wolałem się dopytać na wszelki wypadek, gdyby okazało się to specjalnym zamierzeniem którego nie rozumiem jak było w przypadku bodajże dema photon na pc gdzie świecące kropki okazały się być raytracingiem liczonym na żywo, a ja bym tego nigdy nie dojrzał...
[#7] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #6

Postać była animowana ręcznie przy pomocy kości następnie kilka "klatek" było eksportowanych jako osobne obiekty i poruszane przy pomocy morphingu.

Trójkąciki/kropeczki to zwykły obiekt 3d, który jest w odpowiedni sposób rysowany.
[#8] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@ubik, post #7

Trojkaciki i kropeczki to to co poza postacia;) Trojkaciki tworzone sa na podstawie kropeczek. Dla kazdej znajdywane sa najblizej lezace inne punkty aktualnego widoku (postac + 'gwiazdki') i jezeli punkty sa odpowiednio blisko to rysowane sa polaczenia:) Postac + podloga renderowana jest osobno.
[#9] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@kiero, post #8

Fajnie wiedzieć- dzięki ubik i kiero ok, racja
[#10] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@BULI, post #9

Wielkie dzięki!!
Życzę mnóstwa pomysłów na nowe dema!
[#11] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #10

Po prostu zastanawiałem się mocno, czy motion capture jest trudno zrobić na 060?
Jeżeli tak, to ile mamy dostępnych fasetek na postać i żeby jeszcze ją zanimować?
W rifcie też jest animacja postaci, toteż to może nowy trend?

Pzdr
[#12] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #11

Animacje postaci mozna zrobic na wiele postaci. W Datablade/mawi byla robiona po prostu jako ciag prekalkulowanych siatek 3d. To metoda najszybsza ale zajmuje najwięcej miejsca dla dłuższych animacji. Potem jest morphing. Relatywnie mało kosztowny (w zależności od metody interpolacji) no i na końcu animacja na szkielecie (kości). Na 060 robiliśmy animacje na kościach przy chyba maks 2 kościach/punkt (każda ma swoją wagę z jaką siłą oddziałuje). Nie jest to strasznie kosztowny proces ale jednak w demach najczęściej jest przerostem formy nad treścią. Pierwsza metoda nie kosztuje nic a druga ma czas praktycznie pomijalny w stosunku do renderingu.

A czy trend? Ladnie wyglada. No i na pewno nie nowy:)

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 11:56:27 przez kiero
[#13] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@kiero, post #12

Dzięki!
Mam sporo do doczytania...
Chyba za mocno patrzyłem się w dema na c64..
Tam animacja postaci to dla mnie wyczyn.
Pozdr
[#14] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #11

Czy da się zrobić motion capture na 060? Nie. Nie da się. Nie wiem czy wiesz, ale motion capture to nie jest wyświetlanie jakiejś animacji postaci. Motion capture to (jak sama nazwa mówi) przechwytywanie ruchu, a nie jego pokazywanie. Przechwycony ruch można potem podłożyć pod jakiś obiekt i efekt finalny wrzucić do dema w postaci animacji na kościach/mapach wag lub z użyciem morphingu.
[#15] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@ubik, post #14

A zdradzisz/zdradzicie troche szczegółów jakich narzędzi używacie?
LW? Blender? Maya? KRZYWE Studio? inne?
W czymś to modelujesz/jecie. I w czymś te animacje obrabiacie.
Fajnie było by poczytać o narzędziach które używacie.
[#16] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@retronav, post #15

Do modelowania/animacji LW. Czasami (baaardzo rzadko) coś tam sobie porzeźbię w zbrush. Do tekstur photoshop.
[#17] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@ubik, post #14

Właśnie tak myślałem, bo koledzy scenowi mówili mi o sposobie z Datablade kilka lat temu.
Ponoć koderzy siedzieli całą noc i każda pojedyńczą klatkę musieli kliknąć myszką...
Tyle że nie znałem szczegółów, a w stos do Rifta wydawało się to czymś znacznie innym, stąd pytanie.
Cały czas mam przed oczami Larę Croft w pierwszej części i jej miękkie akrobacje - piękne!
Tyle, że to komercyjna gra i oni nie robią na Amigę
Aż se Rise zaraz oglądnępomysł
pozdr


Ostatnia aktualizacja: 06.04.2016 16:15:41 przez Mikrobi
[#18] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@Mikrobi, post #17

Nie koderzy tylko Def siedział i eksportował każdą klatkę postaci. Sama animacja w datablade to jedna z przykładowych scen dołączonych do LW.
[#19] Re: Demo Lorem Ipsum-jak zrobione?

@ubik, post #18

Ajajaj !
Kolejny mit obalony
(Niemniej technika ciekawa i działa mi na 040)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem