[#31] Re: Demo e255

@codi, post #29

Z początku też miałem reakcję nieco przewrażliwioną, ale ostatecznie jestem zaskoczony bardzo pozytywnie, bo jedynym odstępstwem jest tutaj wymaganie HD, i to tylko w przypadku wersji wystawionej na compo, bo docelowo ma działać z dyskietek, oraz potrzeba 1MB Chip i 1.5 MB Slow. Natomiast docelowo ma to działać na zaledwie 512kB Chip i 1MB Slow. Nie ma w tych wymaganiach żadnych cudów ani wielkich odstępstw. Owszem, nie jest to typowa konfiguracja, ale stosunkowo łatwo i tanio do uzyskania. Brak w niej też endoprotez w postaci Krwiopijcy.
Ale żeby nie było, też jestem za standardowym konfigiem 1MB RAM (przy czym nie trzymam się ortodoksyjnie 512/512).
[#32] Re: Demo e255

@Umpal, post #31

Sprawdziłem dziś u mnie i działa. Nie wiesza się, ale część efektów pokazuje się nieprawidłowo (zaczyna się od wektorowego tunelu). Jak oglądałem E255 na YT to mi się podobało, po obejrzeniu na Amidze już mniej - wychodzi jednak jego "pięćsetkowość", więc skasowałem demo bez żalu.

Nawiązując jeszcze do tego co pisał Hexmage, że trudno jest wsadzić animację do dema na A500, które zajmuje jedną dyskietkę. Może i trudno, ale jest to możliwe - State of the Art zajmuje 1 dysk, a jest w nim animowana scena. E255 zajmuje około 1900kB, więc spokojnie mogą w nim siedzieć animacje, co oczywiście nie znaczy że siedzą.
[#33] Re: Demo e255

@Mikrobi, post #1

Na a500 z aca500 i 2MBz elboxu działa TYLKO pod kickiem 1.3 (na wb 1.3) Pod 3.1 ni chusteczki (nawt bezs-s) - czarny ekran i tyle....
[#34] Re: Demo e255

@sunater, post #33

Na mojej "Plusicy" działało na kicku 2,04.

Pozdrawiam,

Azz
[wyróżniony] [#35] Re: Demo e255

@Umpal, post #31

Wymagane HD to bardzo dużo, bo można wczytać dużo danych w krótkim czasie. Z tego co rozmawiałem z naszym OCS rzeźbiarzem Cahirem flop to około 14kb/s, co jest zdecydowanie wąskim gardłem. Korzystanie z szybkiego HD daje możliwość zwiększenia dynamiki dema dość znacznie (szybsza zmianę efektów bez oczekiwania na załadowanie danych do kolejnych efektów), a ilość dostępnego miejsce pozwala trzymać dużo nieskompresowanych danych do których mamy w skali OCS natychmiastowy dostęp.

Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć jak będzie wyglądała i chodziła ostateczna wersja, najlepiej odpalana z flopa. Możliwe ze pozwoliłoby to na nowo określić realne granice dla OCS i flopa.
[#36] Re: Demo e255

@codi, post #35

Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć jak będzie wyglądała i chodziła ostateczna wersja, najlepiej odpalana z flopa. Możliwe ze pozwoliłoby to na nowo określić realne granice dla OCS i flopa.

Ja też ok, racja
[#37] Re: Demo e255

@PopoCop, post #32

Co w State of The Art jest animacją? Być może to animacja wektorowa. Dlatego mieści się na jednym flopie.
[#38] Re: Demo e255

@Hexmage960, post #37

Animacja w SotA to ten fragment.
[#39] Re: Demo e255

@codi, post #35

Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć jak będzie wyglądała i chodziła ostateczna wersja, najlepiej odpalana z flopa. Możliwe ze pozwoliłoby to na nowo określić realne granice dla OCS i flopa.


Coś gdzieś mi się obiło o uszy, że docelowo ma działać na 2 flopach a to by znacząco zwiększyło przesył danych.
[#40] Re: Demo e255

@PopoCop, post #38

To jest animacją? Serio? Trochę śmieszne... A500 jest wystarczającą maszyną żeby pociągnać te kilka wypełnianych wektorów.
[#41] Re: Demo e255

@MDW, post #40

Animacja rysowana wektorami, ale ich wspolrzedne zostaly wczesniej zapisane.
[#42] Re: Demo e255

@agrajek, post #41

No to nie jest to szczytowe osiagnięcie demosceny. szeroki uśmiech
[#43] Re: Demo e255

@MDW, post #42

Why? Korzystanie w przemyślany sposób z precalca jest jak najbardziej jednym z osiągnięć demosceny. Odpowiednie przygotowanie danych to też forma optymalizacji pod sprzęt.
[#44] Re: Demo e255

@MDW, post #42

No to nie jest to szczytowe osiagnięcie demosceny. szeroki uśmiech


Co masz na myśli ???
[#45] Re: Demo e255

@BULI, post #44

Konieczność używania przygotowanych wcześniej wierzchołków do wyświetlania tak prostej animowanej płaskiej wektorówki. Mam oczywiście na myśli te proste bryły geometryczne (nie postaci, które wiadomo, że tak muszą być robione).
[#46] Re: Demo e255

@MDW, post #45

Ale to o to chodzi, sceną - demoscena polega na wyciskaniu soków poprzez optymalizację. Prekalkulacja to forma optymalizacji, ze względu na wielkość i szybkość nośnika nie da się streamować obrazu z dyskietki. Przechowując tablice sin/cos też można mówić że to nie o to chodziło w demoscenie i liczyć za każdym razem od zera.
Kod ma być efektywny i efektowny.
[#47] Re: Demo e255

@PopoCop, post #38

Jeśli ten podany przez ciebie fragment jest animką to i tak bardzo sprytnie nas "oszukali" (jest płynnie, zapętla się ładnie, zmiana palety robi swoje) OK
Mnie się podoba ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2016 17:07:14 przez BULI
[#48] Re: Demo e255

@codi, post #46

No ale bez przesady. Gdyby to był realtime to bardziej pokazywałoby "wyciskanie soków" i zwolniłoby się trochę miejsca na tej nieszczęsnej dyskietce DD. No a o prędkość tych kilku wektorów nie ma się co chyba martwić nawet na A500. W końcu znacznie bardziej złożone wektorówki chodziły płynnie (np. gra Stunt Car Racer gdzie wektorówki było więcej i była jeszcze jakaś, całkiem sprawna, fizyka 3D).

Ale generalnie State Of The Art bardzo lubię i uważam za udaną, bardzo ważną produkcją wszech czasów na scenie.
[#49] Re: Demo e255

@MDW, post #48

nie chodzi chyba o wyświetlenie wektorów tylko przekształcenia 
nie ma tu tyle poligonów by nie policzyła tego pięćsetka i wypełnił blitter - ale policzyć matryce do metabali w realtime na a500... hmm – sam jestem b. ciekaw co tam rzeczywiście jest w realtime i jak demko będzie działać z dyskietki
demko zrobiło dużo szumu
pewnie coś napiszą autorzy w końcu (albo ktoś pogrzebie sam ;P)
[#50] Re: Demo e255

@jokov, post #49

Co to dokładnie jest metaball?
[wyróżniony] [#51] Re: Demo e255

@Mikrobi, post #50

te "bloby"
https://en.wikipedia.org/wiki/Metaballs
fajnie jakby się aktywni koderzy na pięćsetę wypowiedzieli - jak to widzą?
tak, tak – wiem – las rąk ;)

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2016 18:17:44 przez jokov

Ostatnia aktualizacja: 09.09.2016 18:28:10 przez jokov
[#52] Re: Demo e255

@jokov, post #49

Ja miałem na myśli tę wektorową "konstrukcję" w State of the Art. Tam blobów nie ma.
[#53] Re: Demo e255

@MDW, post #52

acha - wektorowa animacja to też duże osiągnięcie imo
mi chodziło o bloby z początku demka teoretycznie jest to możliwe z jakąś prekalkulacją (ale nie animacją)

jak by nie było demko to osiągnięcie - nie musi się podobać (ja mam mieszane uczucia), ale wyznacza pewien milestone - po tych wszystkich "nostalgicznych" crapach ze scrollem (Karafonts) na tle gwieździstego nieba ;P
[#54] Re: Demo e255

@jokov, post #53

Ja "State of the Art" lubię i cenię.
A to demo "e255" faktycznie jest miłą niespodzianką po serii tych nostalgicznych niby-dem w stylu początowych produkcji crack-sceny. szeroki uśmiech
[#55] Re: Demo e255

@jokov, post #51

Dzięki, ktoś sië wreszcie zlitował i objaśnił !
Nie każdy siedzi ultragłęboko w scenowych prodakszynach...
[#56] Re: Demo e255

@MDW, post #54

Jest wyjątkowo dobre jak na Ocs,nawet miejscami rewolucyjne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem