[#31] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #30

W sumie to żadna pomyłka tak też można interpretować ilość dyskietek. Mnie chodziło głównie o ilość dyskietek oryginału :)
[#32] Re: Ufo enemy unknown

@miro_78, post #31

Właśnie przeszedłem sobie dwie misje w wersji AGA na 060 i muszę powiedzieć, że gra się bardzo przyjemnie, aczkolwiek pojawiają się tu i ówdzie spowolnienia. Ciekawe, że jak pierwszy raz grałem w Ufo to dysponowałem a1200 z 2mb chip i twardym dyskiem ... Tura kosmitów w mieście potrafiła trwać parę minut. Reszta też zmuła na maxa... ale co tam grało się super...
Hardkorem to ja byłem wtedy , w 1995... mimo, że miałem oryginał, z instrukcją, nie wiedziałem przez dłuższy czas, że można wejść do wnętrza statków obcych. Stawałem pod wejściem całą drużyną i czekałem aż ufoki powychodzą. Misje po 30-40 tur zabierały. Jakim odkryciem było dla mnie, że można wejść do środka... chyba noc wtedy zarwałem :)
[#33] Re: Ufo enemy unknown

@twardy, post #32

Wersja AGA była chyba pisana pod kątem CD32, nie korzysta z pamięci Fast i nie pomoże jej szybszy procesor, przy bitwach na dużym terenie przy jego przewijaniu zwłaszcza na wyższych poziomach/piętrach haczy się straszliwie. I nawet 060 z 128MB Fastu nic nie pomoże.

Nie ty jeden miałeś takie problemy, pierwszy raz do statku UFOli wszedłem bo zobaczyłem którędy UFOl wyszedł, jak pierwszy raz spotkałem się z pancernikiem Mutonów (tych zielonych gruboskórnych) to myślałem że nie dogram do końca, miałem jeszcze zwykłą broń i uratowała mnie tylko mądra taktyka czyli ustawienie ludzi w szeregu i strzelanie do obcych spoza ich zasięgu wzroku.
Jak misja się skończyła zostało mi czterech ludzi z czego tylko dwu miało jeszcze amunicję, amunicja po swoich zabitych była już zebrana.
Ale nie musiałem stosować żadnych sztuczek czy edytorów stanu gry.


Pozdrawiam
[#34] UFO: Enemy Unknown / ECS Music

@OSH, post #22

Hej,

Ma ktoś może link do kompletnego OST z wersji ECS (najlepiej modki, format nie ma znaczenia)? Byłbym wdzięczny!

Pzdr,
SokOK

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2012 08:46:05 przez Sokok
[#35] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#36] Re: Ufo enemy unknown

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #35

UFO na 8 bitowcu, może to tylko zbieżność nazw, a masz to w pliku żeby pod emulatorem sprawdzić ?


Pozdrawiam
[#37] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#38] Re: Ufo enemy unknown

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #37

To ta gra ale tryb walki przerobiony na zręcznościówkę, szkoda, fajna grę zepsuli.
Gratulacje dla programistów sepctrumny, naprawdę w przypadku wielu pozycji chciało się im i dobrze konwersję wykonali.
Dzięki za linki.


Pozdrawiam
[#39] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#40] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Ufo enemy unknown
[#41] Re: Ufo enemy unknown

@OSH, post #22

Były tu też uwagi na temat porównania AGA vs. ECS. Wersja AGA ma dużo lepszą grafikę ale za to, wersja ECS ma muzykę podczas misji (ach ta mroczna nuta, poezja...) i moim zdaniem DUŻO lepszy soundtrack. Utworki w wersji ECS są dynamiczne, utwór tytułowy jest MHROCZNY, a geoscape.mod to już mistrzostwo świata. Moim marzeniem jest, by kiedyś udało się połączyć muzykę z wersji ECS z grafiką w wersji AGA.


Prawdopodobnie dałoby się dodać myzykę z ECS do wersji AGA dzięki pakietowi WHDLoad (przekopiowując odpowiednie pliki i dodając taki ficzer do slave'a).
Jak narazie nie ma nawet instalera whdload dla wersji ECS ale patrząc na stronę whdload.de to jest w planach.
[#42] Re: Ufo enemy unknown

@Pawelek, post #41

Nie da się. Muzyka w wersji ECS to zwykłe mody, a w wersji AGA to songi + plik z instrumentami.
[#43] Re: Ufo enemy unknown

@QUAD, post #1

To była jedna z moich ulubionych gier z czasów Amigi. Właśnie ją odpaliłem w wersji dyskietkowej i ... jak ja w to mogłem grać ? Wachlowanie dyskietkami doprowadzone do absurdu. W przejściu między etapem taktycznym a strategicznym musiałem chyba ze cztery razy zmienić dyskietkę nr 3 i 4.
[#44] Re: Ufo enemy unknown

@g0trek, post #43

Kiedyś mieliśmy więcej pokory, cierpliwości, inne oczekiwania. Nie ma sensu porównywanie rzeczy sprzed 20 lat do obecnej sytuacji.
[#45] Re: Ufo enemy unknown

@HOŁDYS, post #5

ps.minus ze nie ma animacji ruchu zolnierzy ..tylko efekt lyzworolek
W wersji ECS animację żołnierzy można włączyć w menu opcji z poziomu części taktycznej.

Co do samej gry to próbowałem wersji ECS i jest okrutnie powolna na A500, wręcz niegrywalna. Przy Amigowym UFO na A500/A600 to Total Eclipse na C64 wydaje się płynną grą ;)
[#46] Re: Ufo enemy unknown

@Fenio, post #45

Przeszedłem całą na gołej A600 z HD OK
[#47] Re: Ufo enemy unknown

@sanjyuubi, post #46

Czy działa Wam zapisywanie (Save) stanu gry przez WHdload ? U mnie męczył sie z zapisaniem ale wkoncu po kilku minutach zapisało. Można to jakoś poprawić jakimiś parametrami Whdload? Natomiast wczytywanie (load) jest błyskawiczne.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2015 16:10:26 przez Pawelek
[#48] Re: Ufo enemy unknown

@Pawelek, post #47

Taka uroda UFO przez WHDLoad (i w wersji ECS i AGA). Ale przecież UFO można zainstalować na HDD bez WHDLoad i wtedy sejwy działają błyskawicznie.
[#49] Re: Ufo enemy unknown

@mailman, post #4

Patrzac z perspektywy czasu na piksle, moge tylko powiedziec, ze konwersja grafiki UFO z AGA na OCS to tragedia w trzech aktach.
[#50] Re: Ufo enemy unknown

@Jenot, post #48

Ale przecież UFO można zainstalować na HDD bez WHDLoad


I to jest rewelacyjny hint! Właśnie to zrobiłem na mojej A500 z ACA500 i komfort grania wzrósł o milion procent :). Dzięki.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2015 18:07:49 przez g0trek
[#51] Re: Ufo enemy unknown

@selur, post #49

Czego żeś się spodziewał po przejściu z 256 kolorów na 32? Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma, a ja jak miałem A600 to musiałem lubić :)
[#52] Re: Ufo enemy unknown

@g0trek, post #50

Właśnie to zrobiłem na mojej A500 z ACA500 i komfort grania wzrósł o milion procent


Jeszcze jeden wniosek - stabilność nie jest na zbyt wysokim poziomie, więc trzeba często save'ować, bo gra potrafi się wywalić. Na szczęścię zapisywanie stanu gry jest szybkie i ponowne uruchomienie gry również.
[#53] Re: Ufo enemy unknown

@g0trek, post #52

[post do skasowania]

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2015 23:10:04 przez Hexmage960
[#54] Re: Ufo enemy unknown

@g0trek, post #52

Może coś z Twoją Amigą jest nie tak. Grałem na A3000, A1200, A4000 i żadnych niespodziewanych zwiech/resetów nie zaliczyłem.
[#55] Re: Ufo enemy unknown

@Jenot, post #54

Oczywiście wszystko jest możliwe, ale w żadnym innym przypadku się nie wiesza. Jak uruchamiałem UFO z dyskietek to też się nie wieszało. Tylko wersja zainstalowana na karcie CF ma takie problemy, ale jak już wspomniałem zalety w postaci braku konieczności wachlowania dyskietkami i szybkość odczytu z CF przebijają problemy ze stabilnością.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem