[#14]
Re: UFO (AGA) i Tank/Cannon
@Doman89,
post #13
Gra wtedy dopiero jest prawdziwie pasjonująca. Sam skonczyłem ją w ten sposób na poziomie Superhuman. Niestety, wersja amigowa ma ponoć ten sam błąd co blaszakowa - i po wczytaniu stanu gry poziom trudności wraca na Beginner, niezależnie od jego pierwotnego ustawienia. Nie wiem więc, czy jest się czym chwalić...
Moja taktyka jest taka: na początek uzbrajamy żołnierzy w AC z amunicją HE oraz dużą liczbę Proximity Grenade. Obowiązkowo czołg (zwykły, z działkiem), przeznaczony jako zwiadowca. Nie szturmujemy UFO - tylko rzucamy PG dokładnie na jedno pole przed wejściem do UFO i czekamy. W końcu Obcym znudzi się siedzenie i wyjdą odetchnąć świeżym, ziemskim powietrzem - jeśli są to Sectoidy albo Floatery, to PG załatwi je u wejścia. Oczywiście, wcześniej należy zadbać o to, żeby żadne ALF-y nie pętały się na zewnątrz. Jak najszybciej przebadać broń plazmową i Alien Grenade, oraz Alien Alloys i dążyć do jak najszybszego wyprodukowania Power/Flying Suitów. W przypadku misji terrorystycznych nie ma zmiłuj - przez pierwsze dwie-trzy tury należy zapomnieć o istnieniu przycisków ograniczających liczbę punktów akcji do takiej, by można było strzelać podczas ruchu Obcych - należy odstrzelić jak najwięcej Niem(il)ców!
Ze wstydem przyznam, że gdy tylko dostrzegałem, że w misji biorą udział Ethereale, nawet nie próbowałem jej wykonywać - one są za silne, nawet dla bardzo dobrze wyszkolonych w walce psychicznej. Za to na Marsie przejąłem najpierw Chryssalida, a potem kolejno trzech Ethereali i ich rękami (?) załatwiłem Mózg Obcych :D