[#1] Cthon - Prawie jak klon Glooma :)
Niedawno natknąłem się na grę pt. Cthlon.

W pierwszej myśli wydało mi się że to jakiś fajny mod do Glooma
Tu pojawia się moje pytanie, jak to jest z tym Gloomem? Gdzieś kiedyś widziałem tutoriale jak dorobić wrogów do Glooma, ale nie mogę się na nie teraz natknąć.
Jest jakiś sensowny edytor plansz? Żeby sobie popatrzeć jakie to ma tekstury itp.
Dziękuję za pomoc.

PS. Nie, to nie jest nowy projekt R3D Kieruje mną niezwykła ciekawość jak to Gloom wygląda sobie "od wnętrza".
[#2] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #1

Wszystko nt. Glooma znajdziesz na tej stronie: http://cd.textfiles.com/amigama/amigama199807/WWW/Gloom/gloom.html łącznie z legalnymi plikami w tym - edytor plansz z instrukcją.

Co do "Cthona" to rzeczywiście jest seriously cool! Nie spodziewałem się że znajdzie się na tej planecie osoba, która zrobi coś równie nowatorskiego na miarę Dooma w 2017 roku. A ta gra ma taki potencjał.

Ten nowy Doom od ID Software to niestety odgrzewany kotlet z shaderami. Brakuje czegoś nowego, co wbije w fotel, jakaś fabuła, klimat lub to "coś".

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2017 14:49:26 przez Hexmage960
[#3] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #1

Leon napisał o tym cały artykuł.
[#4] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@recedent, post #3

W odpowiedzi na #2
Dzięki! Wszystko czego potrzebowałem szeroki uśmiech
[#5] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #1

A to mi się bardziej kojarzy z Alien vs Predator
[#6] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #4

Tutaj masz opis narzędzia Maped do tworzenia poziomów w Gloomie. Proponowałbym zapoznać się najpierw z tym artykułem a później przejść do artykułu jak tworzyć postacie.
[wyróżniony] [#7] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #1

Patrząc na tego shoota przypomniało mi się demko prawie-fps-a od Vulcan - Enforcer aka Atmosfear
[#8] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@waldiamiga, post #7

Ech, świetne to demko było. Pamiętam, że jak wyczaiłem je na jednym z ACSów to byłem zachwycony. OK
[#9] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #8

No ja też znam je z ACS CD. Ponoć napisane w AMOSie.
[#10] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Leon, post #6

OK Super!
[#11] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #10

Jest albo na 1 albo 2 ACSCover CD.
[#12] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@Koyot1222, post #1

Zgaduję że to nie na Amigę ??


@Edit, OK już znalazłem - Windows :/

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2017 21:59:54 przez tom256
[#13] Re: Cthon - Prawie jak klon Glooma :)

@recedent, post #3

Wstępnie przyjrzałem się Gloomowi i Cthon.
W oczy rzuca się bardziej rozbudowany system map na korzyść glooma który posiada ściany nachylone pod kątem 45stopni. Generuje to jednak dodatkowe utrudnienia w postaci rozciągania lub dublowania grafiki :/
Generalnie, chyba łatwiej było by nawet tworzyć labirynty kiedy ściany zawsze są nachylone pod kątem prostym do siebie.
Z podstawowych interesujących mnie informacj nt Gloomai:
1. Ściany w zasadzie składają się z kwadratów 64x64pix (co jest jak na moje skromne możliwości ogromnym obszarem)
2. Wrogowie to przeważnie obiekty mające także max wysokość 64 pix.
- nie wiem po co postacie wrogów mają aż 8 kierunków. Trochę niepotrzebnie, wystarczyło by 4 a resztę klatek przeznaczyć na ładniejszą animację choćby umierania, albo różnych zwłok ;) Mi na dzień dzisiejszy powinno wystarczyć 4 kierunki.
3. Interesujące są drzwi Cthon, nie ma takich w Gloomie, ale widziałem, że podobny efekt jest możliwy do osiągnięcia.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2017 08:44:17 przez Koyot1222
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem