[#1] Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
Próbowałem skontaktować się z grupą Boys Without Brains ale nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, w takim razie dzisiejszy materiał będzie bez komentarza. Grupa dalej jest aktywna na scenie C64 i ma swój profil na facebooku dla zainteresowanych.


Po lewej jest ekran ulepszeń statku z Impulse, a po prawej z Disposable Hero.
Widać że reorganizacja uczyniła w końcowej wersji ten ekran bardziej czytelnym.


Pierwszy sub-boss z pierwszego etapu, widać inaczej zaplanowany etap, przeciwników z innych sekcji i gracz ma statek który powinien mieć dużo później.


Spotkanie z "podwodnym wężem", widać że w Impusle gracz miał większe pole manewru, w finałowej wersji węża można było ubić jeśli się miało mocną frontową broń, albo ominąć, ciekawe czy w Impulse walka z nim mogłaby być dłuższa.


Etap drugi, trochę inna kolorystyka skamieniałych kości, być może związana z kolorami papieru, samo wykończenie tunelu nie miało tego gigantycznego rogu i armatki.


a tutaj nie wiem co mam powiedzieć, mogę się jedynie domyślać że finałowy etap prócz samej walki z bossem miał też na początku prac nad grą swoją właściwą "treść" tak jak wcześniejsze etapy, ale z czasem została ona wycięta. Wkleiłem rysunek dla porównania ostatniego etapu bo najbardziej zbliżony jest kolorami, poza tym wydaje mi się że to co jest pod podłogą to właśnie też jest lawa.

O mały włos bym zapomniał - materiały pochodzą z:
Amiga Format - numer 47
Amiga Power - July 1993
Amiga Joker - nie pamiętam który to był numer
Play Time - pierwszy numer z 1993
TGM - numer 48



Ostatnia aktualizacja: 02.06.2018 16:05:35 przez Gżegżółka
[wyróżniony] [#2] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@Gżegżółka, post #1

Uwielbiam tą gre a tak na marginesie serio masz z twórcami tej gry kontakt?
I Ty tak na poważnie wyławiasz w wolnym czasie twórców gier na Amige? szeroki uśmiech
[wyróżniony] [#3] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@Gżegżółka, post #1

Hein Holt - twórca muzyki (i chyba części grafiki) faktycznie działa na C64. Notabene jeden z najlepszych grafików na C64 (niektórzy twierdzą że najlepszy i od niego zaczął się boom na grafikę na scenie C64).
Mogę spróbować zapytać przez CSDB ale chyba pytania musiały by byc konkretne.
daj znać na PM jak chcesz abym i ja spróbował go zaczepić na CSDB.

Ostatnia aktualizacja: 02.06.2018 21:26:24 przez retronav
[#4] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@skofrant, post #2

Dla mnie też jest to jedna z najlepszych gier na Amigę. Gdybym nie wiedział pewnie myślał bym że jest to gra robiona specjalnie pod AGĘ.
Kontaktu nie mam, czego żałuję. Znalazłem ich na Facebooku, zapytałem się przez Messenger'a czy mogę im zadać kilka pytań o tą grę, zgodzili się, ale odpowiedzi zwrotnej już nie otrzymałem. Wygląda na że teraz są pochłonięci jakimś projektem na C64, chyba chcą zrobić coś na kształt mario maker'a, prosty edytor etapów, do Flibo Questa.
Tak, czasami szukam kontaktu z różnymi twórcami gier. Lubię znać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Ostatnio na Lemon Amiga z okazji grania w Ziraxa pojawił się programista który pracował nad tą grą i udzielał odpowiedzi na pytania, skorzystałem z okazji żeby zapytać się o Deliverance czemu jest tak różne od Storm Lorda 2, bo gra miała być kontynuacją jedynki, wszystkie inne komputery otrzymały Storm Lorda2 a Amiga inną grę. W moich poszukiwaniach bardzo pomocny jest HOL i MobyGames jako bazy informacji o grach i ich autorach, następnie Facebook bo sporo ludzi ma tam swoje konta, niektórzy dalej robią gry na konsole obecnej generacji, a inni się przebranżowili na inną działalność. Czasami niektórzy mają swoje strony internetowe tak jak Henk Nieborg, a czasami sami pojawiają się na różnych forach takich jak EAB. Niedawno miałem możliwość podsuniecia swoich pytań Dreamkatcha do jego wywiadu z Andrew Morrisem. Są też czasami sytuacje kiedy nie uzyskuje odpowiedzi, więc odpuszczam żeby nie spamować. Miałem też kilka sytuacji gdzie autorzy nie chcieli abym informacje przekazywał dalej i szanuję ich decyzję.
[#5] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #3

Bardzo chętnie skorzystam jeśli masz taką możliwość. W takim razie zaraz podam pytania w PM.
[wyróżniony] [#6] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #3

Disposable Hero to gra, która spokojnie osiągała 'arcade quality' ale nawet nie skojarzyłem, że tu były scenowe powiązania (kiedyś były o to pytania na forum).


@Gżegżółka - to mam dla Ciebie materiał na kolejne śledztwo. Nie wiem czy ktoś tu w ogóle zauważył, że Super Frog 2 lata temu przepadł w otchłani, a T17 niespecjalnie chce się pochwalić co takiego się stało. Prawdopodobnie wystąpił jakiś konflikt z trademarkiem ale żadnego oficjalnego komunikatu, ani informacji prasowej chyba nie ma.

https://delistedgames.com/superfrog-hd/

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2018 10:57:58 przez nogorg
[#7] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[#8] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[#9] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[#10] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[#11] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[#12] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja
[wyróżniony] [#13] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@nogorg, post #12

panowie skończcie proszę dyskusje o żabie. moderatora poprosimy o zaznaczenie albo przeniesienie postów nie dotyczących tego wątku.

w międzyczasie dotarłem do Heina Holta. zagadnięty czy nie zechciał by odpowiedzieć na kilka pytań w wolnej chwili odpowiedział że tak.
Gżegżółka podesłał mi 7 pytań które posłałem dalej Heinowi.
W emailu kontaktowym Hein pochwalił znaleziska na naszym forum i odpisał do mnie (i pewnie się nie obrazi jak zacytuję tutaj):

[...]
hope I can answer the questions. It's been a while :) nice finds on the forum, BTW. I think some of the screenshots are either promotional mockups, or early versions of the game. I remember we overdid some stuff, could've been released earlier by the look of it..
[...]

tak więc czekamy...

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2018 19:12:07 przez retronav
[#14] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #13

Dzięki za pomoc, teraz pozostaje tylko czekać na odpowiedzi :)
Ciekaw jestem czyego się dowiemy.
[#15] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #13

Na youtubie mam wrzucone soundtracki z kilku gier, w tym z Disposable Hero. Gdzieś w 2015 pod kilkoma z nich dostałam komentarze od Ricka Hoekmana, również kompozytora. Był on na tyle miły, że poopowiadał trochę o grze i muzyce do niej. Ogólnie na fb pogadaliśmy o jego pracy nad Disposable Hero i kilku innych tematach.

Po zobaczeniu tematu na forum pomyślałam czy by do niego znowu nie zagadać ale wygląda na to że usuną swoje konto na youtubie i g+. Na fb również usuną mnie ze znajomych więc może nie będę mu zawracać głowy... :<

Szkoda mi, że przez to jego komentarze pod filmikami zostały usunięte, fajnie było mieć komenty od kogoś kto pracował nad grą ^^. Z tego co pamiętam podpisał, które dokładnie ścieżki zostały napisane przez niego, ale chyba nawet dopisałam te informacje do opisu filmików.
[#16] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #13

No to super- czekamy na odpowiedzi.

Tak przy okazji. Czy Disposable Hero w wersji na CD32 różni się czymś od wersji dyskietkowej, ktoś grał w obie wersje i zauważył różnicę?
[#17] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@BULI, post #16

Wersja na cd32 nie ma ekranu z zabezpieczeniem. W wersji dyskietkowej, nie złamanej, był taki ekran który losował kilka grafik i na tej podstawie trzeba było wpisać kod z kółka z kodami, coś na kształt kółka z Another Worlda. Na CD brakuje też pierwszej części intra która udaje bios, na czarnym tle pojawiają się zielone literki i tworzą list z opisem misji. Zauważyłem też że w wersji na CD nie ma sampla "all system activated" z początku etapów. Wersja na płycie ma inną ścieżkę dźwiękową. Nie pamiętam czy w wersji dyskietkowej po przejściu gry tak jak na CD32 na łatwym poziomie pojawiał się krótki opis i rysunek że wszystko było wirtualną symulacją i żeby wybrać trudniejszy poziom.
[#18] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@Gżegżółka, post #17

Dzięki OK
[#19] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@BULI, post #16

Ja nie grałem, ale wyczytałem, że poziom trudności w wersji CD32 był trochę zredukowany.
[wyróżniony] [#20] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@Gżegżółka, post #14

OK mamy odpowiedzi od Heina.

> 1. How long did it take to create Disposable Hero?
2 Years, we started late 1991 and it was released just before Christmas 1993 (Amiga 500 version).


> 2. What tools/ graphic software did You use?
Dpaint, Brilliance and a level editor programmed by Mario.


> 3. Why Impulse was renamed to Disposable Hero?
Because of legal reasons. :)


> 4. What reference / other games did You use to create that game?
R-Type, Battle Squadron, Denaris and Xenon 2 come to mind. Besides those brilliant games: HR Giger, John Berkey, Rodney Matthews, Star Wars.


> 5. Why CD32 version lacks "all systems activated" sample at start of level1?
It does? Possibly because the CD32 was rushed out in no time and a bug sneaked in.


> 6. Were there any stuff that was cut from final game like enemy ships, bosses, weapons or levels?
We reworked alot during the process, so I'm sure we trashed pixels along the way to reach a higher level of quality. Which taught me to never start with designing level 1, because that's the showcase of the game and should leave a lasting impression.


przy okazji Hein zerknął na nase forum i sobie przetłumaczył googlem....
PPA> Bardzo fajnie by było gdyby grafik mógł skomentować ostatni rysunek z mojego posta, ten z lawą i skałami.
Google translated> It would be very nice if the graphic designer could comment on the last drawing from my post, the one with lava and rocks.

The lava screenshot as seen in the magazine was a mock-up and never implemented as such. When we did the final boss level, the running robot had to be blittered on an empty background to keep it 50fps, also when the player had a fully loaded spaceship. The animating lava is all that's left of the mock-up graphics.


> 7. Were there any plans for sequel or console port like for Snes or Genesis?
Yes, for Sega Megadrive. I did a couple of test-graphics, iirc. The Megadrive video chip was quite different, less colours to choose from. I think Mario also had talks with Manfred Trenz about a C64 version, but yeah, 1994 and C64 games.
[#21] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #20

Super :) kolejna arcy ciekawa historia. Swoją drogą nie zdziwił bym się gdyby ktoś chciał zrobić swoją wersję tej gry na C64, to bardzo aktywna scena.
[#22] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #20

Super OK
[#23] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@BULI, post #22

Sporo pomógł Retronav i należą się dla niego duże brawa za pomoc w uzyskaniu odpowiedzi :)
[#24] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@Gżegżółka, post #23

od siebie zapytałem jeszcze Heina o 3 rzeczy.

- do I feel right that there are some touches of your talent in gfx area? did you pixel anything for this game?
Graphics were done by me, Arthur 'Ozzy' van Jole and Lars 'Mirage' Verhoeff.

btw: Mirage i Hein to moi absolutni bogowie jeśli chodzi o grafikę na C64.

- how come in early 90's you as a star c64 pixel artist made a music so cool for legendary amiga game?
I allready did music before that, actually. Originally the music for d-hero was to be done by none other than Jeroen Tel, but for some reason he bailed out. So Rick 'Ice-T' Hoekman and myself did the music.


- why didn't you made any other games for c64? amiga? was it too late in your damoscene career or other reasons?
C64 sales were dead. Amiga sales were dead in 1994 as well. :) Reason enough not to work on those platforms.
[#25] Re: Disposable Hero / Impulse - wczesna wersja

@retronav, post #24


Znalazłem demo z wczesną wersją interfejsu do ulepszeń statku.
Demo ma drugi etap z pełnej gry, inny podkład muzyczny, dodatkowy pasek przy energii statku i trochę inny układ przeciwników. Przy wlatywaniu do kopuły z warsztatem jest efekt rozmazywania się na boki którego nie było w pełnej wersji.
Dyskietkę można dorwać w magazynie Amiga Format numer 47 z 1993 z czerwca, a obraz jest na RACK.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem