[#31] Re: DOOM CD32

@BULI, post #30

Może po prostu wersja kodu nie korzystająca z Akiko jest słabo zoptymalizowana.
[#32] Re: DOOM CD32

@ZbyniuR, post #31

Zawsze można tak gdybać.
Ale są inne testy (między innymi w wątku do którego link podałem), gdzie CD32 z fastem i obsługą Akiko jest po-prostu szybsze niż A1200 z fastem ok, racja
[#33] Re: DOOM CD32

@BULI, post #32

Nie chciało mi sie rozpisywać więc krociutki film zamieszczam ;) Co prawda tym razem Gloom deluxe w roli głównej z 030 i akiko. W końcu udało mi się dojść po latach do tego jak to pogodzic w sx32pro.
Film ze zmagań z akikowa wersją dooma 030 może jutro ;)

[#34] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #33

szału nie ma
[#35] Re: DOOM CD32

@Dorian3d, post #34

W znaczeniu ?
[#36] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #33

Ooo matko, ale maszyna. Nieźle to chodzi. Kurcze, przydałaby się nowa dopałka z 030 lub 040 do CD32. Jestem w pracy teraz i nie bardzo mogę dźwięk włączyć, ale wychodzi na to, że to trzecie uruchomienie gry to z Akiko + 68030, tak?
[#37] Re: DOOM CD32

@AmmigaCDTV, post #36

Pierwsze 030 bez cache procesora plus Akiko, drugie 030 z cache Akiko co daje kaszane, trzecie 030 z cache bez Akiko.
[#38] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #37

Spróbuj włączyć cache dopiero wtedy jak będziesz zaczynał chodzić po korytarzach.
[#39] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #37

Aha, no to mimo, że jestem fanem Amigi CD32, to jednak lepiej wypada 030 z cache bez Akiko. Szkoda, że nie wiadomo jakby chodził 030 z cache i Akiko.
[#40] Re: DOOM CD32

@Norbert, post #38

Dokonam takiej próby ;) dobry pomysł ;)
[#41] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #37

c2p jest tylko w wersji 020+Akiko, autor c2p dla Glooma/DoomAttack miał dostęp tylko do SX1.

przekopując bardzo stare tematy nikt nie zgłaszał problemu (sami kolekcjonerzy/zbieracze SX32PRO).
[#42] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #33

Czylii nic się nie zmieniło, nadal 030 i Akiko nie mogą polecieć razem na pełnej prędkości
[#43] Re: DOOM CD32

@cholok, post #13

Cholok miales racje. Nie wiem jak wczesniej to zrobiłem ale zrobilem coś źle.
Finalnie sprawa w przypadku glooma wyglada tak:

Wylaczam przez komendę cpu data cache wtedy akiko hula razem z 030.
Wlaczony zostaje instcache.
Poprawcie mnie jesli aie mylę ale ta operacja robi z 030 odpowiednik 020 z zegarem 50 mhz.
Jesli chodzi o prędkość to bez data cache uzyskuje w sysinfo 7.3 mipsa, sama gra na oko przy tym ustawieniu ma płynność 030 z data cache.


Tak odbijajac trochę od tematu watku.... gdyby CD32 wyszła z 4mb fastu, prockiem 020 o wyzszym taktowaniu niz 14mhz to bylby hicior przy zapewnieniu wsparcia w postaci gier, ale cena pewnie byłaby kosmiczna więc i tak dupa.
[#44] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #43

gdyby CD32 wyszła z 4mb fastu, prockiem 020 o wyzszym taktowaniu niz 14mhz to bylby hicior

No nie wiem czy by pociagnela w 3D Metal Gear Solid jak to zrobil w tamtych czasach PSX
...moda na texturowane pelne 3D dobila amige

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2018 18:11:53 przez HOŁDYS
[#45] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #43

030 ma dwa razy więcej cache i tryb burst.
[#46] Re: DOOM CD32

@HOŁDYS, post #44

No ale Amiga CD32 to był jednak komputer a nie konsola, więc pewnie miałaby większe wzięcie niż PlayStation. Zgadzam się z tezą, że gdyby dali 4MB FAST RAM i do tego szybszy procek, to byłby hit. Tylko nie wiem, czy finansowo to też byłby taki hit. Przecież wtedy 4MB pamięci RAM na dodatkowej karcie do Amigi kosztowała prawie tyle samo co Amiga. A do tego dodać szybszy procek to taka CD32 na pewno byłaby 2x droższa ( ja swoją kupiłem chyba za 650zł nówkę ale to tuż przed upadkiem Commodore ). Nie jestem pewien, czy kupiłbym taką Amigę za 1300zł czy nawet jeszcze więcej. Chyba w tamtych czasach nie miałbym tyle pieniędzy jako nastolatek ( żeby kupić CD32 musiałem sprzedać swoją A600+ druga stacja dysków+ponad 200 dyskietek+sampler audio+1MB CHIP pod klapką ).
[#47] Re: DOOM CD32

@AmmigaCDTV, post #46

A nie można było dać slotu na ram simm i wtedy użytkownik miałby wybór 1 - 4 - 8 MB
[#48] Re: DOOM CD32

@damianx, post #47

Ale wydawcy gier znów by równali w dół, żeby "wszystkim działało".
[#49] Re: DOOM CD32

@Jacques, post #48

Pamietacie jak w naszym Doomie wyświetlało się ilosc fps na ekranie ?
[#50] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #49

Pamietacie jak w naszym Doomie wyświetlało się ilosc fps na ekranie ?

Parametr -fps ?



...a tak w ogóle to chyba nie ma "naszego" Dooma, tak jak ma np.SNES, Mac czy Pecet.
"Naszego" to mamy Quake od ClickBoomu.
[#51] Re: DOOM CD32

@mikecios, post #49

DoomAttack wyświetla fps counter na timedemo.
[#52] Re: DOOM CD32

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #51

No tak, faktycznie. Niestety wersji krążkowej na cd32 nie sa sie do tego zmusić.
[#53] Re: DOOM CD32

@Jacques, post #48

Nie było by tak ,gdyż jak wyszła A500 z 512 Kb ramu to za chwilę pojawiły się gry wymagające 1 MB ramu,więc tu byłoby analogicznie.
[#54] Re: DOOM CD32

@damianx, post #53

Otóż on
Doom na Amigę CD32 z 030 i z konieczności wyłączonym data cache ;)




TU post Skolman'a podlinkowanym film z CD32 z TF tak dla porównania.

Ostatnia aktualizacja: 10.11.2018 01:55:42 przez mikecios
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem