[#61] Re: Doom - test prędkości

@_Skiba, post #59

ADoom 1.4

A4000 060 CV64-3D 320x240x8 - ok 28 na ekranie z pistoletem w bezruchu.

A4000 060 CV64-3D 320x240x8 DIRECTGFX - ok 30 na ekranie z pistoletem w bezruchu.

A4000 060 CV64-3D 320x240x15 - ok 20 na ekranie z pistoletem w bezruchu.

A4000 060 AGA Lo-Res - ok 25 na ekranie z pistoletem w bezruchu.

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2019 18:23:16 przez damianx
[#62] Re: Doom - test prędkości

@damianx, post #61

Po tym co widzę to wcale nie robicie testów tylko piszecie to co pokazuje fps counter.

Przykładowe testy:
https://www.ppa.pl/forum/amiga/26469/cd32-akiko#m356677
[#63] Re: Doom - test prędkości

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #62

Jeżeli poproś o demo test to mu je zrobimy.

ale z tego co czytałem chciał statyczny z pistoletem.

A4000 060 CV64-3D 320x240x8 forcedemo 22-30

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2019 18:44:52 przez damianx
[#64] Re: Doom - test prędkości

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #62

Jaki wad jest potrzebny, bo u mnie nie ładuje się demo3 :/
[#65] Re: Doom - test prędkości

@flops, post #64

Prawdę mówiąc nigdy nie udało mi się odpalić Doom-a jak na PC z demami po ekranie tytułowym. Albo wywalało, albo pojawiały się plansze z napisami. Może ktoś wie jak odpalić z krótkimi demkami?
[#66] Re: Doom - test prędkości

@lrdmaras, post #65

A1200, Apollo 060/64MHz, VooDoo3 - 33/35 FPS
A1200, Apollo 060/64MHz, AGA - 26/27 FPS
[#67] Re: Doom - test prędkości

@dolek, post #66

A1200, Apollo 060/80MHz, VooDoo3 - 32/35 FPS - chyba tu już ograniczeniem jest transfer do karty graficznej.
[#68] Re: Doom - test prędkości

@lrdmaras, post #65

Odpalasz icon info i usuwasz nawiasy z opcji forcedemo ,zapisujesz ustawienia i gra odpala się w trybie time demo czy jak to zwał.
[#69] Re: Doom - test prędkości

@UJP, post #67

Możesz mieć racje ,ale na moim konfigu z kartą Z3 też maks to te ok 35 klatek ,ale może to ograniczenie samego portu gry a nie jako takie ograniczenie sprzętowe.

Bo chyba voodoo jest bardziej wydajne niż CV64-3D i leci przez pci.



Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 10:07:26 przez damianx
[#70] Re: Doom - test prędkości

@dolek, post #66

To raczej blokada silnika dooma

link


p.s macie za mocne konfigi, testujcie quake:)

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 10:49:30 przez marianoamigo
[#71] Re: Doom - test prędkości

@Leon, post #1

OK, to może i ja jutro zrobię na Apollo 040/40 z AGA oraz na Blizzardzie 040/40 z AGA i BVision. W jakiej rozdziałce zrobić test? Czy wynik podać tuż po odpaleniu gry bez grania?
[#72] Re: Doom - test prędkości

@Andrzej Drozd, post #71

Jak wcześniej pisałem na PPC w Voodoo mam 39fps i nie więcej. Więc coś w tym jest jakaś blokada, mogę jeszcze zobaczyć na większej rozdzielczości.
[#73] Re: Doom - test prędkości

@damianx, post #69

te 35 klatek to ograniczenie samego portu, odpaliłem CF z mojej A1200 na WinUEA i mam też max 35 klatek na 320x200, ale i na 640x480 , na realnej A1200 mam przy 320x200 35 klatek, ale na 640x480 już tylko 9, więc to nie wina wydajności procka, czy nawet pamięci.
Procek mam ustawiony na "fastest possible", a chipset graficzny AGA NTSC 60Hz , na A1200 było VOODOO3 w 320x240 60Hz, a potem 75Hz, nic to nie zmieniało
Więc ADoom to kiepski test wydajności

40 klatek nieraz wskakuje na chwile jak się "patrzy" na ścianę z bliska, tak żeby była jedna tekstura i płaska powierzchnia, jak widać coś więcej to licznik pokazuje 32-35 klatek

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 11:28:30 przez UJP
[#74] Re: Doom - test prędkości

@mwb113, post #72

Edycja: znamy już wynik z WinUAE. Czyli test zakończony. Czas na jakiś innym port lub inną gre.

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 12:50:57 przez Andrzej Drozd
[#75] Re: Doom - test prędkości

@vojo, post #49

Coś mało masz tych mipsów jak na 33MHz na furii, tyle to było na 28MHz, kombinowałeś coś przy zworce RAM_WAIT?
[#76] Re: Doom - test prędkości

@sanjyuubi, post #75

Nie, nic nie ruszałem. Natomiast widziałem kilka screenów w sieci z Sysinfo z Furii, i zawsze było podobnie jak u mnie, ok 10,5 x szybciej od 68000/7 i ok tych 6 mipsów.

Ktoś ma więcej?
[#77] Re: Doom - test prędkości

@UJP, post #73

To ja mam pytanie.
W jakim celu takie ograniczenie zostalo nalozone? Czy oryginalana gra na PC tez takie ma?
Gdy gra powstala (1994) to czy na PC ta gra osiagala taka szybkosc ze trzeba bylo to ograniczac?
Domyslalm ze gdy wyszedl port na Ami (68k) to nikt sie pewnie nie spodziewal ze osiagnie tyle FPS.
Wiec po co takie ograniczenie? Czy da sie je ominac?
[#78] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #77

Najlepszy do testów jest Quake 1, ale chyba Amigowe sprzęty nie uciagną w sensownych detalach.
Quake 1 nie ma żadnych blokad i pokazuje zawsze różnice po zmianie CPU czy innego sprzętu na lepszy.
Ostatnio widziałem na jakimś blaszaku ponad 2500 FPS przy timedemo demo1.
[#79] Re: Doom - test prędkości

@Phibrizzo, post #77

Doom został napisany pod kątem 35 FPS. Sam John Carmack tak pisze.

Wzięte stąd:

Do a 3D accelerated version. On modern hardware (fast pentium + 3DFX)
you probably wouldn't even need to be clever -- you could just draw the
entire level and get reasonable speed. With a touch of effort, it should
easily lock at 60 fps (well, there are some issues with DOOM's 35 hz
timebase...). The biggest issues would probably be the non-power of two
texture sizes and the walls composed of multiple textures.

DOOM's 35 hz timebase.

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2019 16:51:29 przez Hexmage960
[#80] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom - test prędkości
[#81] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom - test prędkości
[#82] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom - test prędkości
[#83] Re: Doom - test prędkości

@vojo, post #76

[#84] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom - test prędkości
[#85] Re: Doom - test prędkości

@sanjyuubi, post #83

No to faktycznie dziwne.
Sprawdziłem na różnych wersjach Sysinfo i wszędzie wynik MIPSach taki sam. A z kolei taktowanie procka pokazywane jest od 33 do 36 MHz, więc niby się zgadza...

Jakaś zworka odpowiada za obniżenie prędkości Furii?

[#86] Re: Doom - test prędkości

@vojo, post #85

Jedynie zworka RAM_WAIT przy złączu procesora, jak się trafiła seria pamięci, która nie wyrabiała na 33MHz, to być może spowolnienie jest celowe, jeśli nie masz tej zworki, to może być ustawione na stałe w FW. Na stronie Retroami był kiedyś zrzut ekranu z 7Mipsami, gdy sprzedawali jeszcze Furię.
[#87] Re: Doom - test prędkości

@Dorian3d, post #40

Dzięki wielkie za tego linka.
Ta wersja Dooma wymiata!
Muza + pełny "mouse look" i o wiele szybsza od Adooma (na oko).
Pytanie: jak włączyć FPS w DoomAttack ?
[#88] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #87

Dopisz w skrypcie który odpala grę w linijce DoomAttack
-fps
[#89] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #87

Dzięki wielkie za tego linka.

OK
[#90] Re: Doom - test prędkości

@Ankuz MkOne, post #87

Faktycznie DoomAttack dziala jakby szybciej.
Tylko krajobraz za oknami jest rozciagniety w pionie co raczej kiepsko wyglada
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem