[#1] Black Crypt
Witam. Ostatnio naszło mnie na proste przerabianie mapek do Black Crypt i myślałem że robię gdzieś babola. Jednak po odpaleniu nieprzerabianej gry jest ten sam błąd. Mianowicie gdy drużyna fiknie do zapadni i jakiś bohater ginie to jego rzeczy zostają na górze, na zapadni. Gram teraz na UAE i nie przypominam sobie tego grając na Amidze. Sprawdzałem wszystkie możliwe konfiguracje, ADFy, WHDLoad. Za każdym razem postać dostaje obrażenia i ginie zanim walnie o glebę na dole. Mam oryginalne dyskietki, ale Amiga nieodpalana x lat i boję się podłączyć do prądu bo pewnie by poszedł tylko dym. Stąd moja prośba by ktoś odpalił na Amidze i wpadł do pierwszej zapadni tak by któraś postać zginęła zostawiając przedmioty po sobie.
Przy okazji drugie pytanie do fachowców. Zwoje i napisy na ścianach mają tylko info o numerze tekstu jaki ma być wyświetlany, a nie sam tekst. Jak tego szukać? Pliki gry przejrzane, nie są popakowane i nie mają nic w ASCII. Wykonywalnych są 4, kilka rzeczy zapisanych w ASCII, ale nie to co trzeba. Kiedyś powstawały chałupnicze spolszczenia, więc pewnie jakoś da się to robić, tylko jak? IRA? IDA Pro?

Pozdrawiam.
[#2] Re: Black Crypt

@ID909, post #1

W sensie bedziesz hakowal Black Crypt po omacku?
No to jestes Miszcz nad Miszczami.
[#3] Re: Black Crypt

@selur, post #2

W sumie tylko plik z mapami, format rozpracowany w powiedzmy 95%. Zostały głównie nieznane bajty we właściwościach potworów. No i te nieszczęsne teksty, bez tego to trochę słabo.
[#4] Re: Black Crypt

@ID909, post #3

Lata temu pojawila sie jakas wersja demo na PC. Skoro sie pojawila tzn. ze autorzy mieli i pewnie nadal maja kody zrodlowe. Aczkolwiek na ich uwolnienie nie liczylbym przed koncem 2090 roku.
[#5] Re: Black Crypt

@selur, post #4

A szkoda, pewnie i tak już nigdy i nigdzie go nie wykorzystają. Choć mi by wystarczyło pojawienie się samego edytora jak to było z Hired Guns, by nie babrać się w hex edytorze.
[#6] Re: Black Crypt

@ID909, post #5

Kazda tego typu gra musiala miec edytor, tylko nieliczne zostaly wydane z edytorem.
Niestety babranie sie po omacku w takich gra to jest udreka ale i pewnie jedyne wyjscie z patowej sytuacji...
[#7] Re: Black Crypt

@selur, post #2

Nie przesadzaj. Kest to do ogarniecia. Pamietam ze w latach 90 majstrowalem z Evil's Doomem i calkiem niezle szlo. Da sie to ogarnac metoda dokladnego przeanalizowania mapy oraz prob i bledow w edycji i uruchamianiu na pale. Po kilkudziesieciu razach juz mozna cos wykminic a im dalej tym latwiej. Najtrudniej zaczac.
[#8] Re: Black Crypt

@ID909, post #1

Teksty raczej sa kodowane, pewnie jakims eorem bo tak najprosciej jest. Jesli to jest eor to powinno byc proste do zdekodowania, jak masz jeszcze wersje spolszczona to sobie porownaj pliki. A mapy do tej gry sa na HOL.
[#9] Re: Black Crypt

@Don_Adan, post #8

Poczytam o tym i przyjrzę się. Black Crypt PL nie było, ale kiedyś powstawały jakieś amatorskie spolszczenia gier więc da się to ogarnąć. W sumie olśniło mnie po Twoim poście, że wersja skrakowana wyświetlała po dobrym wpisaniu kodu TRSI a normalna CORRECT. Jest jakiś punkt zaczepienia w porównaniu plików. Poszukam niekrakowanego adfa bo swoich dyskietek nie mam do czego wepchnąć.
[#10] Re: Black Crypt

@ID909, post #9

w zestawieniu Tosec jest w SPS Black Crypt .ipf z wszystkimi zabezpieczeniami
pm
[#11] Re: Black Crypt

@ID909, post #1

Spróbuj poszukać tekstów bezpośrednio w pamięci, a nie w plikach. Czyli odpal grę, wejdź do WinUAE debuggera (Shift+F12) i przeszukaj całą pamięć chip/fast (najlepiej ustaw jej jak najmniej, tylko tyle ile wymaga gra) poleceniem:
s "abc"

Uwaga, koniecznie przez małe "s".
[#12] Re: Black Crypt

@forge, post #11

Teksty w pamięci się znalazły, normalne ASCII. Wcześniej robiłem też zrzut niekopresowanego uss i memory dump i chyba wyglądało identycznie jak z debuggera. Nie jestem programistą i debugger nic mi nie mówi w jaki sposób i skąd teksty znalazły się w pamięci.

Dzięki uprzejmości kolegi softiron dorwałem oryginalne obrazy to przy okazji sprawdziłem czy i tu jest kicha z zapadniami. Dalej bez zmian, wszystkie możliwe obrazy, WHDLoad, konfiguracje, kickstarty, spowalnianie maszyny i zejscie z WinUAe do wersji 1.x. Dalej umierają w locie i zostawiają przedmioty piętro wyżej czego nie pamiętam grając na oryginalnej maszynie.

[#13] Re: Black Crypt

@ID909, post #12

"Dalej umierają w locie i zostawiają przedmioty piętro wyżej.."

tzn. ze jest to bug w grze, ktory przeoczono. Podobnie jak spanie w trakcie zwiedzania lochow "pod woda".
[#14] Re: Black Crypt

@selur, post #13

Podobnie jak spanie w trakcie zwiedzania lochow "pod woda".


Możesz mi wyjaśnić ten błąd? Jak pójdziesz spać bez odpowiednich gadżetów lub wypicia napoju, kończy się to szybką utratą życia.
[#15] Re: Black Crypt

@ID909, post #12

Tekst masz w pliku bcdft.
Jest on spakowany Imploderem.
przyklad:
(...)POISON
 CLOUDLIGHTREVEAL
 TRUTHHEALING IRAISE DEADCURE
 POISONCURE DISEASERESTORECHANT OF ORLINHEALING IICREATE FOODGODS 
FURYWIZARD (...)
[#16] Re: Black Crypt

@selur, post #13

Tylko że grając lata temu na oryginalnym sprzęcie, nie pamiętam by występował. Teraz już sam nie wiem.
[#17] Re: Black Crypt

@Norbert, post #15

Dzięki bardzo! Zanim się zabrałem do porównania plików pojawiło się rozwiązanie. No i wygląda tak samo jak ze zrzutu pamięci. To pozostaje kwestia zapadni, by zbadać to na prawdziwym sprzęcie a nie UAE.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem