[#91] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #90

Fajne. A żeby było widać różnice w prędkościach, to nie da rady tego wrzucić na youtube?
[#92] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@AmmigaCDTV, post #91

Tak. Tylko jeszcze jakaś grafika musi się pojawić bo to tylko testowa textura
[#93] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #90

Zajebiste!
Ten engine potrafi generować tylko w jednym kierunku? Czy można się obracać?
Jeżeli nie można się obracać to czy da się zrobić obroty np. 90 stopni?
Czy silnik "pamięta" wygenerowaną przestrzeń? Czy jest możliwość rysowania mapy?
Jaka jest największa dokładność grafiki (nawet jeśli będzie to 0,1 fps)?

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2019 10:21:56 przez Vato
[#94] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Vato, post #93

1) kierunek renderowania jest jeden, ale będą zakręty tego tunelu
Być może jeżeli powstanie dodatek do gry, to będzie można wylądować, wyjść ze statu i chodzić po terenie, wtedy być może dorobimy obracanie bo zakładam, że będziemy mieć też większe doświadczenie
Obrót o 90 stopni bez problemu by się dało, ale do wyścigów nie przewidujemy takiej mechaniki. Może w drugiej części jak będą elementy eksploracji planety to się przyda.

2) obecnie przestrzeń nie jest generowana, jeszcze nie wiemy jak to będzie finalnie
rozwiązane. Nadal trwają prace koncepcyjne, jak będzie trzeba to stworzymy proceduralnie generowany świat, dało by to bardzo duże pole do popisu, ale projekt musiał by się znacząco rozbudować, aby móc wykorzystać zalety proceduralnych światów.

3) będzie mapa - nawet już jest jak widać na tym przykładzie rozgrywki dla 2 graczy


4) silnik jest w pełni skalowalny - im wyższa rozdzielczość tym więcej pamięci RAM jest potrzebne na wyliczenie tablicy ray castingu - X * Y * Z
Dla amigi 500 obecnie jest:
X 40 * 32 = 1280 x WORD = 2560 bytes
Y 32 * 32= 1024 x WORD = 2048 bytes
Dla amigi 3000:
X 160 * 64 = 10240 x WORD = 20480
Y 128 * 64 = 8192 x WORD = 16384
Dla Vampira mogło by być:
X 640 x 128 = 81920 x WORD = 163840
Y 480 x 128 = 61440 x WORD = 122880

Natomiast raczej celujemy w to, aby zrobić pożytek z efektów graficznych rodem ze sceny co da większy efekt WOW niż pompowanie rozdzielczości.
Na gółej a1200 wiele nie zdziałamy, ale jak ktoś ma dopałkę to jakieś efekty myślę, że uda się uruchomić.
[#95] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #94

Bardzo jestem ciekaw dalszych postępów nad pracą nad grą OK
Z własnego doświadczenia mogę tylko poradzić aby już teraz skupić się na przetestowanej grywalności projektu niż maksymalnie na otoczce wizualnej.
W każdym bądź razie, macie potencjalny argument dla ewentualnych malkontentów wizualnego "łamania zasad sprzętu". Jest nowocześnie OK
[#96] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #94

...ale nie ma problemu dać opcję w menu żeby user sam sobie rozdziałkę ustalił?
W wielu amigowych 3D grach tak było (rozmiar pixela 1/1, 2/1, 1/2, 2/2, 4/4 i do tego wielkość ekranu) :)
[#97] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Vato, post #96

Na tą chwilę to wszystko jest dostępne podczas i wszystkie warianty siedzą w ram, ale pewnie znajdzie się w menu, żeby zrobić z tego osobny krok z generacja i oszczędzić ram
[#98] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #94

Coraz ciekawiej się to prezentuje OK
[#99] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@BULI, post #98

Lepsze mipmap, całość płynna na a3000


Ostatnia aktualizacja: 08.11.2019 20:47:11 przez Kwahu
[#100] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #99

Ooo, mega to wygląda. Kurcze, jakbym patrzył na ekran PC z jakąś kartą Voodoo 1 ( no tak prawie ).
[#101] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #99

Wow- wygląda SUPER! OK
[#102] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #99

wyglada eleganckoOK
[#103] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #99

Genialnie!

Mam nadzieję, że gra doczeka się wersji pudełkowej!!
[#104] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@David, post #103

W dniu dzisiejszym dzięki pomocy ludzi przybyłych na SACP udało się nam zaimplementować sterowanie na joystick


Ostatnia aktualizacja: 09.11.2019 20:09:13 przez Kwahu
[#105] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #104

Przydałaby się mgła
[#106] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@tbone, post #105

już miałem taką wersję, ale na tą chwilę jest wyłączona, bo muszę wymyślić optymalny sposób jak to uzyskać bez straty na FPS
będzie będzie :)
[#107] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #106

Eee... Mgła na pustynnej planecie? To chyba jednak jest tam jakiś zbiornik wodny w pobliżu?
[#108] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@recedent, post #107

Ja to nazywam zapylenie atmosfery
[#109] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@recedent, post #107

Przepraszam. Miałem na myśli syna kurzu i wiatru.
[#110] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@recedent, post #107

Perspektywa powietrzna. ;)
[#111] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #94

USG ?
[#112] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Dorian3d, post #111

mgła (pył)
zmiana koloru tła (pył)
zmienna prędkość - zależna od wysokości nad terenem
kolizja
[#113] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

OKOKOK
[#114] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

Super. Czekam niecierpliwie :) szeroki uśmiech
[#115] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

Fajnie OK
Czyli jeśli to ma być ścigałka, warto od razu ograniczyć wysokość na jaką mogą się wznieść nasze wehikuły ok, racja
[#116] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@RokiS, post #114

Choć wersja z niebieskim "niebem" bardziej mi się podoba :)
[#117] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@RokiS, post #116

Nic straconego
Każda misja będzie w innym obszarze i o innej porze
[#118] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

Zapowiada się rewelacja!
Pixel Art widoczny na RetroBonesGames pierwsza klasa.
Nie zapomnijcie pomyśleć nad jakimś dobrym muzykiem do skomponowania odpowiedniego moda do tego ; )

A przy okazji pozdrawiam kolegę z Bielska !
[#119] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

Będę grał w grę

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2019 19:59:02 przez tbone
[#120] Re: nowa polska gra na Amigę - Vergeworld: Icarus

@Kwahu, post #112

Zapowiada się ciekawie. A czym w zasadzie będziemy w tej grze "jechać"? Coś na wzór ślizgaczy na Tatooine? Widok będzie z kabiny czy z tyłu pojazdu?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem