[#1] Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?
Jak w temacie:

Kolega Amig_OS podzielił się z nami filmem z Return to Castle Wolfenstein Reborn działającym pod nowoczesnymi kartami graficznymi na AmigaOS4:



Szczerze mówiąc - byłem zaskoczony, że gra wygląda tak słabo, chyba nawet gorzej niż oryginalny Return to Castle Wolfenstein:



Okazuje się jednak, że w wersji na komputery PC gra wygląda tak:



Tutaj rzeczywiście grafika wygląda sporo lepiej niż oryginał. Tylko czemu w wersji OS4 tak nie ma? Kolega Amig_OS sugeruje, że film dostępny na internecie jest ze starszej wersji gry, a nowsza wygląda już lepiej - niestety nie znalazłem nowszego filmu niż ten z zeszłego roku. Czy ktoś kto posiada AmigaOS 4.x i kompatybilną z tą grą kartę graficzną i mógłby sprawdzić?
[#2] Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"
--- Copy & Paste ---
Przetestuj coś nowszego:
Włóż sobie do maka R9 270X i zrób test:
http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein
--- End ---

Niestety nie otrzymałem od recedenta REBORNA na MorphOS z R9.

Otrzymałem link do starego RETURNA.

https://youtu.be/xNyLJteiq0c

NIE O TO PROSIŁEM.
[#3] Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"

@Amig_OS, post #2

Hmmm i to jest powód dla którego mam wydać min 10 000,00 złociszy? Dziękuję, postoję. Droga ta "nowoczesność".
[#4] Re: Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"

@Amig_OS, post #2

Akurat ten offtop zacząłem ja więc może sie wypowiem. Reborna na R9 oczywiscie można na MakuPPC G5 uruchomić i będzie działać lepiej niż na X5000 czy X1000 bo sam Mak jest szybszym komputerem (nie piszę lepszym, tylko szybszym). Oczywiście potrzeba do tego linuxa bo MorphOS nie obsługuje 3d na czymkowiek nowszym niż R500, ale to nie zmienia faktu, że Maki G5 są szybsze niz X5000. Szczególnie że MorphOS w koncu dostanie te sterowniki, a prędkości X5000 nie zmienicie.
Nie chce mi się instalować linuxa żeby zrobić test bo jakoś linux graficzny mi nie podchodzi, ale mam oryginalnego Dooma3 dla MacOSXa więc możemy zrobić test R9 Doom3 na OS4 vs X1950XT na OSX.

ps. starając się być obiektywny:
- AmigaOS ma bardziej zaawansowany system 3d dla nowszych Radeonów (czyli komputery z PCIe mogą mieć lepsze gry pod AmigaOS4.x
- MorphOS ma bardziej zaawansowany system 3d dla starszych Radeonów (R100-R500)
- MorphOS ma szybszy system 3D (porównując na tym samym sprzęcie/tej samej karcie)



Ostatnia aktualizacja: 27.10.2019 10:10:17 przez michal_zukowski
[#5] Re: Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"

@michal_zukowski, post #4

Ten wątek nie dotyczy wydajności sprzętu pod AmigaOS4 vs MorphOS. Dotyczy gry RTCW Reborn (albo: Reborn to Castle Wolfenstein) i tego jak powinna wyglądać.
[#6] Re: Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"

@michal_zukowski, post #4

Tylko skąd wziąć Doom III dla AmigaOS4x? HunoPPC coś tam kombinował ale po za paroma screenami nic więcej się nie pojawiło.
[#7] Re: Trevor Dickinson przejmuje kernel "Exec SG"

@waldiamiga, post #6

My tu nie rozmawiamy o Doomie. Ponawiam prośbę do użytkowników AmigaOS 4.x - czy mógłby ktoś nagrać film z nowszej (podobno dużo lepszej graficznie) wersji gry 1.5d? Nie musi być zrobiony grabberem, wystarczy telefon.
[#8] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #1

1.)
Film pochodzi ze strony HunoPPC jest datowany na grudzień 2018 pokazuje wersję 1.3 (czyli bardzo starą).

Reborn to castle Wolfenstein Amigaos4
1 251 wyświetleń - 3 gru 2018

http://hunoppc.amiga-projects.net/content/reborn-return-castle-wolfenstein

First EGL_wrap AOS4 25/12/2018 Version 1.3:
* Many animations are disabled on renderer (alpha is not validate on internal lib, fix is on the road)
* MipMaping not perfect and not loaded by default, i work on.
* Shadow is not perfect W.I.P
* Many textures and objects are not loaded, problem on shaders, i work on.
and other problems and stuffs not included on my lib W.I.P

2).
Second EGL_wrap AOS4 03/02/2019 Version 1.51c:
=================================

* Activate internal shader (partial actually)
* Increase speedup with a texture HD
* All cvars-news on this engine :

(...)

* Opengles 2.0 backend with EGL_wrap and GL4es
* OpenAL sound API support (multiple speaker support and better sound quality)
* AVI video capture of demos
* Much improved console autocompletion
* Persistent console history
* Colorized terminal output
* Optional Ogg Vorbis support
* Support for various esoteric operating systems
* cl_guid support
* HTTP/FTP download redirection (using cURL)
* PNG support
* Many, many bug fixes for your preasure

3.)

Third EGL_wrap AOS4 16/06/2019 Version 1.51d:
===============================

* New EGLSDL and EGL_Wrap library lincked
* New GL4es library
[#9] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #8

To już wiemy. Pokazana na filmie wersja dla systemu MorphOS jest jeszcze starsza. Czekamy tylko na jakiś film z tej nowszej, wypasionej, 1,5d. I coś czuję że jeszcze sobie poczekamy.
[#10] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #9

@recedent

Wydaję mi się, że jest coś nie tak w Twoim zachowaniu.

Od wczorajszej nocy nękasz mnie wiadomościami na PW.

Ponieważ nie możesz pokazać Reborna MOS na R9 to uparłeś się na kręcenie filmików Return MOS Vs Return AOS4.
Każesz nagrywać mi filmy REBORN smartfonem i takie tam inne głupoty.

Nie przyjmujesz żadnych wiadomości/informacji - dostałeś linki do najnowszej wersji, informację o starej wersji filmiku i wszystko co potrzebne by potwierdzić najnowszy port REBORNA.

Zarzucasz mi, ze mam SAM440ep i na tym nie uruchomię sobie Reborna.

To jest chore .....

=====================================


A teraz niespodzianka:

Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

Ponieważ jest to film z 2018 roku z pierwszej testowej wersji REBORN.

Zagadka rozwiązana !

First EGL_wrap AOS4 25/12/2018 Version 1.3:
* Many animations are disabled on renderer (alpha is not validate on internal lib, fix is on the road)
* MipMaping not perfect and not loaded by default, i work on.
* Shadow is not perfect W.I.P
* Many textures and objects are not loaded, problem on shaders, i work on.
and other problems and stuffs not included on my lib W.I.P



PS.
Każdy może sobie sprawdzić wersję 1.5d:

Third EGL_wrap AOS4 16/06/2019 Version 1.51d:
* New EGLSDL and EGL_Wrap library lincked
* New GL4es library

http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/reborn_to_castle_wolfenstein_egl-aos4.lha
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/download-datas-hd-rtcw.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_1.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_2.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_3.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_4-5.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_6.zip
http://hunoppc.amiga-projects.net/sites/default/files/software_files/pakhd_7-9.zip


Ostatnia aktualizacja: 27.10.2019 11:49:14 przez Amig_OS
[#11] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #10

Nie chciałem śmiecić w innym wątku, gdzie ciągnęliśmy oftop, więc wysłałem Ci PM. Na który odpowiedziałeś. I rozpoczęła się wymiana zdań (czyżby obustronne nękanie?). Takie "nękanie" można przerwać olewając rozmówcę, co zresztą obiecywałeś (i słowa nie dotrzymałeś). Mniejsza z tym. Nie musisz dziesiąty raz powtarzać w tym wątku jak to obecna wersja 1.5d jest cudowna i piękna. Po prostu ją uruchom na swoim sprzęcie i nam pokaż. Nie masz sprzętu? To kup, pożycz albo poproś kogoś kto ma (jak ja proszę od pierwszego postu tego wątku). Bardzo chcę zobaczyć grę która wymaga tak mocarnej karty graficznej w pełnej krasie. Kto wie, może się skuszę i kupię sobie Tabora żeby tylko w nią zagrać?

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2019 13:13:50 przez recedent
[#12] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #11

1)
Wielokrotnie prosiłem Cie byś przestał pisać na PM a Ty z uporem ciągle wysyłałeś kolejne wiadomości ignorując moje prośby.

2)
Rozumiem że REBORN nie działa na MorphOS i radeon R9 więc drogi recedentcie dam Ci radę:

Po prostu ją uruchom na swoim sprzęcie i nam pokaż. Nie masz sprzętu? To kup, pożycz albo poproś kogoś kto ma (jak ja proszę od pierwszego postu tego wątku). Bardzo chcę zobaczyć grę która wymaga tak mocarnej karty graficznej w pełnej krasie.

3)
Widzę jak Twoje zachowanie podsumował Mufa.

https://www.ppa.pl/forum/morphos/40780/morphosowe-druciarstwo/2#m664524


Ostatnia aktualizacja: 27.10.2019 13:43:06 przez Amig_OS
[#13] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #12

T3xtury z 2001 r gra chyba chodzila na PIII 500 mhz z 128 MB Ram ...przeciez ja nie zremasterowano od nowa tylko uzyto fakow z przed 18 lat
To wyglada jak wyglada
[#14] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #1

Tutaj rzeczywiście grafika wygląda sporo lepiej niż oryginał. Tylko czemu w wersji OS4 tak nie ma? Kolega Amig_OS sugeruje, że film dostępny na internecie jest ze starszej wersji gry, a nowsza wygląda już lepiej - niestety nie znalazłem nowszego filmu niż ten z zeszłego roku. Czy ktoś kto posiada AmigaOS 4.x i kompatybilną z tą grą kartę graficzną i mógłby sprawdzić?


Tamten film faktycznie ze starej wersji i jeszcze dodatkowo z obrazu skierowanego na monitor. Na pewno na YT znajduje się mój film z gry grabowanej bezpośrednio grabberem HDMI. Przy czym jest to fragment wpleciony w dłuższy film z cyklu "Kwadrans z Amigą". Nie chce mi się szukać, ale pewnie będzie to w pierwszej lub drugiej części cyklu.

Wrzucałem też kiedyś na moim forum obrazki. Niektórzy jak Parallax, komentowali że zremasterowany RTCW wygląda gorzej. Ja się sosbiście z tym nie zgodzę, natomiast abstrahując od indywidualnego poczucia estetyki, trudno niezauważyć różnic w wyglądzie tekstur, broni itp. Zrzuty ekranowe też pochodzą z pierwszej wersji gry, potwierdzam co napisał Amig_Os, że potem Huno wypuścił jeszcze kilka nowszych odsłon jeszcze bardziej poprawiających wygląd.


[#15] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #12

Wielokrotnie prosiłem Cie byś przestał pisać na PM a Ty z uporem ciągle wysyłałeś kolejne wiadomości ignorując moje prośby.


Eee... Nie? Wielokrotnie pisałeś że nie będziesz już dalej pisał ale mimo to wciąż dostawałem od Ciebie PMy?

Bardzo chcę zobaczyć grę która wymaga tak mocarnej karty graficznej w pełnej krasie.


Przecież już to zrobiłem, bracie. Masz wszystko w pierwszym poście. Ale żebyś się nie spocił kręcąc kółkiem myszki, patrz na screen poniżej. Ta sama lokacja na PRAWDZIWYM Reborn a na dole - na wersji OS4:

[#16] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #15

Pokazujesz bzdury:

REBORN Windows 10 vs REBORN AOS4 1.3 z 2018 ?!?

to nie jest:

1) Reborn MorphOSa R9
2) Reborn AOS4 1.5d z 2019 roku.

Koniec wątku EOT.
[#17] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #16

Ale dlaczego EOT? Wrzuciłeś to jako przykład użycia nowoczesnych kart graficznych w os4, to kontynuuj, pokaż jak to wygląda, pochwal się. Ta giera jest w ogóle publicznie dostępna? Ten reborn w sensie. Dajesz, ciekaw jestem jak bardzo zaawansowane rzeczy można osiągnąć na os4 z nowoczesnymi kartami gfx.
[#18] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #16

Rozumiem, że Reborn to Castle Wolfenstein wygląda inaczej niż na filmie od HugoPPC (autora portu)? Świetnie. Bardzo chcę je zobaczyć. Może nawet wygląda jak Reborn to Castle Wolfenstein? Bo póki co jedyny film gdzie go widać wygląda zwyczajnie słabiej od starej wersji RTCW. Dziękuję za Twój wkład w wątek, prosimy innego użytkownika systemu AmigaOS4 i odpowiednio szybkiej karty graficznej (może być sugerowany przez kolegę Radeon R9) o zrobienie zrzutu ekranu bądź nagranie filmu z tej gry. Oczywiście z bieżącej wersji, nie z tego brzydactwa.
[#19] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Amig_OS, post #16

Naucz sie odpowiadac na pytania, to nie boli.
Wiesz ze ludzie nie kupia dla "twojego widzi mi sie" komputera za 12 tys.
Naprawde zrobisz dobra reklame os4 pokazujac ze ta gra chociaz czesciowo uzywa ukladow w nowych radeonach.
Mufa, dzieki za zrzuty ekranow, dla mnie wersja po prawej wyglada lepiej.
[#20] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@stefkos, post #19

Dla porównania: Na starym RTCW ta lokacja wygląda tak:



A po ściągnięciu darmowej paczki z teksturami o podwyższonej jakości tak:

[#21] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #18

zrobienie zrzutu ekranu bądź nagranie filmu z tej gry. Oczywiście z bieżącej wersji, nie z tego brzydactwa.


Film jest tutaj, przepraszam za wprowadzenie w błąd, co do "Kwadransu z Amigą", jednak Reborna nagrywałem przy okazji AmigaOne Top 30 Games. Niestety film był tworzony w lutym, a ostatnia wersja Reborna dla AOS 4.1 jest z czerwca. Zatem na filmie nie jest ani pokazana wersja najstarsza, jak od Huna, ani najnowsza lecz pośrednia. Za to jak wspomniałem wcześniej zgrywana grabberem HDMI, a nie kamerą na monitor.

Grę umieściłe mna wysokim 3 miejscu, tak więc trzeba trochę przewinąć, tak do około 14 minuty.
[#22] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@MUFA-amigaone-pl, post #21

Okropnie to wygląda. Nawet na pc oczy krwawią od tych flar i "ulepszeń" tego moda
[#23] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #20

Zrobiłem dzisiaj zrzuty z najnowszych wersji z czerwca 2019, zarówno wersji klasycznej jak i Reborn.



Ta to Reborn To Castle Wolfenstein



A ta poniżej to Return To Castle Wolfenstein. Ta poniżej jest w FullHD robiona na X1000, więc teoretycznie powinna mieć przewagę nad wersją Reborn robioną w niższej rozdzielczości na X5000 (robiłem na dwóch kompach, by w miarę dokładnie uchwycić tę samą lokację, a zapomniałem na X5000 podnieść rozdziałki w górę). No cóż mi i nie tylko mi, ale sądząc po komentarzach graczy dla wersji PC, jednak bardziej podoba się Reborn, jeśli ktoś jednak woli bardziej rozmyte tekstury SD i mniej szczegółów to ok.

Natomiast nie ma wątpliwości że jednak Reborn na AOS 4 wygląda jak Reborn To Castle Wolfenstein, a nie jak Return To Castle Wolfenstein. Widać to nie tylko po bardziej szczegółowych teksturach ścian, ale i zmienionych teksturach podłoża, jest też więcej elementów, stolik, regał, czaszki wokół flagi itp. Zatem nie można mówić że Reborn nic nie wnosi.

Poza tym ta wersja to nie tylko usprawnienia graficzne, ale zmiany w całym szeregu innych rzeczy , takich jak inteligencja przeciwników, misje itp.

Nie zgadzam się również ze zdaniem Hołdysa, jakoby Reborn zadziałał na Pentium III, bo w czasach gdy te komputery były na rynku karty graficzne miały max 128MB. Reborn To Castle Wolfenstein to około 5GB nowych tekstur HD, by to obsłużyć potrzeba sporo pamięci GFX (na pewno powyżej 512MB), kiedyś próbowałem grać na AmigaOS pod starszą wersją sterownika (obsługującą max 256MB) i po chwili cała pamięć się zapełniła a ja miałem slideshow poniżej 5fps. Z tego też powodu, ta gra jest poza zasięgiem systemu MorphOS, przynajmniej na obecnym etapie rozwoju sterowników graficznych.
[#24] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@MUFA-amigaone-pl, post #21

No to mamy porównanie z filmu Mufy:

Reborn OS4:



Oryginalny Reborn:



Oryginalny RTCW:



RTCW z "texture packiem HD":

[#25] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #24

Według shotów zrobionych przez Mufę (od góry: Reborn OS4, RTCW, Oryginalny Reborn). Różnice są bardzo duże.

[#26] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@MUFA-amigaone-pl, post #23

Na obecne standarty to oba biednie wyglądają. Reborn nawet chyba biedniej, tekstury HD w połączeniu z prostą geometrią i słabym oświetleniem dają nieciekawy efekt, coś jak Trabant pociągnięty lakierem metalic. Standartowa bolączka starych gier obdarowywanych wszelakiego rodzaju HD packami. Poza tym nieśmiało zauważę, że argument że jeden OS jest lepszy od drugiego bo odpala lekko podpicowaną 20 letnią grę z wątpliwą wydajnością to trochę jak olimpiada specjalna. Niby złoty medal, ale dalej to wyścigi jednonożnych ślepców.

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2019 18:21:59 przez Private_Public
[#27] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@Private_Public, post #26

Tu chodzi o co innego. Gra niby jest przeportowana, do uruchomienia wymaga bardzo wydajnego sprzętu, a jakościowo oferuje niewiele więcej od wersji oryginalnej (w odróżnieniu od pecetowego Reborna). Ba, w niektórych miejscach jest coś ewidentnie zepsute (patrz post #15).
[#28] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #25

Ja tylko dodam, jako że nie miałem już możliwości edycji, że jednak podmieniłem grafikę Reborna na wersję FullHD z nieco rozjaśnionym ekranem. A to dlatego że sam komentując to zdjęcie, użyłem słowa czaszki, podczas gdy w rzeczywistości były to głowy lwów. Teraz więc moja grafika jest czytelniejsza. Natomiast te pstrokate kolory z wersji PC zamieszczane przez Recendetna, to zapewne nie jest aktualna wersja Reborn To Castle Wolfenstein, a poprzedniej wersji tego MODa, która zdaje się nawet inaczej się nazywała.
[#29] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@MUFA-amigaone-pl, post #28

Jeśli to nie jest Reborn to czemu jest tak podpisany To jest dokładnie ten sam film, który linkowałem w pierwszym poście. Zamieszczam ponownie:



Opisany jako "ReBorn To Castle Wolfenstein - Early Access [Classic Mode]". Coś pomylili zamieszczając opis na YouTube?
[#30] Re: Czemu RTCW Reborn (AmigaOS4) nie przypomina wersji PC?

@recedent, post #29

Sorry mój błąd. Założyłem że są to filmy z poprzednika Reborna czyli (Remake MOD), a założyłem tak dlatego że jak wyszedł Reborn na AmigaOS 4, to sam szukałem filmów z wersji PC i bodaj poza jednym krótkim wszystkie inne to były do starszej wersji Remake MOD.

Natomiast wersja Early Acces, to jest jednak młodsza a nie starsza odsłona tej gry. Wnioskuję po tym że filmy z tej wersji pojawiły się dopiero w sierpniu tego roku oraz po tym że aby móc mieć do niej dostęp, trzeba zasponsorować autorów na Patreonie (więc wiadomo że wcześniej nie dali by tej gry bez sponsoringu Amigowcom).

Tak więc różnicom nie ma się co dziwić, bo to wersja przynajmniej o kilka miesięcy młodsza. Ogólnie to Reborn To Castle Wolfenstein, cały czas też się rozwija i wersja 1.0 nie została jeszcze wydana.

Jak wyjdzie gotowa wersja 1.0 na PC, a potem gotowa wersja 1.0 na AmigaOS 4 to będzie można porównywać.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem