[#1] Skrypt uruchamiający grę po reboocie?
Niektóre gry wymagają więcej chip ramu i trzeba je uruchomić z pod dosa bez sekwencji startowej wb, czy da się napisać skrypt który po kliknięciu w wb zrobi reset a potem uruchomi grę automatycznie?
[wyróżniony] [#2] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@mateusz_s, post #1

Tak. Skorzystać trzeba jednak wówczas z RAD, który pochłonie sam w sobie trochę pamięci. Nie jest to dużo, ale dla pewnych gier może to być nadal utrudnieniem. Skrypt powinien zawierać:
- założenie RAD,
- założenie w nim folderu S,
- skopiowanie do folderu S skryptu startującego grę z delikatnymi modyfikacjami takimi jak przejscie do katalogu z grą na dysku twardym. Skrypt powinien zostać nazwany startup-sequence.
- komendę reboot (do znalezienia na Aminecie - być może AmigaOS 3.1 ma ją w sobie - nie pamiętam).

Mogę poszukać takiego gotowego skryptu, jeżeli wcześniej go nie podrzuci lub nie podpowie innego rozwiązania.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2020 06:12:28 przez mailman
[wyróżniony] [#3] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@mateusz_s, post #1

Tak, zrobiłem coś takiego dla ShapeShiftera.

Ogarnałem to tak, że skrypt zapisuje plik na dysk, a Startup-Sequence sprawdza czy ten plik istnieje i na tej podstawie decyduje co ma się dalej stać - ma kontynuować odpalanie WB jak zwykle (nie ma pliku na dysku) czy uruchomić ShapeShiftera (jest plik na dysku).

Podobne rozwiazanie powinno dać radę u Ciebie.

Aczkolwiek, jeśli chodzi o gry uruchamiane przez WHDLoad to prostszym rozwiazaniem może się okazać właczenie opcji FULLCHIP. U mnie pomogło na problemy gier, którym brakowało Chip RAM.

EDIT: Przypomniał mi się program TinyLauncher. To też warto wypróbować jako alternatywę dla haczenia Startup-Sequence ;).

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2020 08:08:33 przez tomekwojcik
[#4] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@tomekwojcik, post #3

A co z usunięciem potem tego pliku? Skrypt usuwa po zamknięciu programu? Gra to strangers, z pod wb pójdzie ale musiałbym np. zmniejszyć kolory żeby mieć te 200kb więcej, więc szybciej pójdzie że skryptem..
[wyróżniony] [#5] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@mateusz_s, post #4

Tak. W moim przypadku, plik jest usuwany zaraz przed uruchomieniem ShapeShiftera. Na wypadek gdyby coś się wysypało, Amiga odpali się do Workbencha :).
[wyróżniony] [#6] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@mateusz_s, post #1

Jest programik, nie pamiętam nazwy, który odczytuje stan przycisków myszy i na tej podstawie możesz zrobić tak, by ss przestał się wykonywać. W katalogu głównym DH0: możesz sobie zrobić jakiś katalog np. gry, a w nim zrobić skrypt z atrybutem E do uruchamiania danej gry, wtedy wpisujesz po prostu gry/nazwa_gry.

W early boot meny też możesz wyłączyć uruchomienie ss i wywołać swoją grę po pojawieniu się wiersza poleceń.
[wyróżniony] [#7] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@sanjyuubi, post #6

To chyba ten programik.
[wyróżniony] [#8] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@sanjyuubi, post #6

Zamiast z wiersza polecem, lepiej uzyc w skrypcie REQUESTFILE

np.
Wbrun `RequestFile  TITLE "Wybierz plik gry" POSITIVE "Wybrałem" `


Ten apostrof w prawo ` jest ważny.
To co znajdzie się pomiędzy nimi będzie wykonane i przekazane do programu, tutaj wbrun.
[#9] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@tomekwojcik, post #5

fajne rozwiązanie dzięki..
[#10] Re: Skrypt uruchamiający grę po reboocie?

@sanjyuubi, post #6

tak kiedyś robiłem jak nie miałem dodatkowego RAMU tylko samego twardziela, ale wlasnie wolę takie rozwiazanie ze uruchomienie ikonki w WB zrobi restart i samo uruchomi, bez koniecznosci wchodzenia samemu w dosa i pisaniu..
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem