[#1] Cywilizacja - bardzo długie tury.
Część,
Zagrywam się ostatnio w cywilizacje wersja Aga na mojej A1200.
Wraz z postępem gry tury zaczynają być irytująco długie. Kiedyś to nie przeszkadzało ale dziś , gdy czasu mam jakby mniej to jednak boli to straszliwie.
Czy istnieje jakiś sposób bez ingerencji w hardware na poprawę wydajności gry ? Jedyne co mi przychodzi na myśl to gra z mniejsza ilością oponentów no ale to psuje urok tej gry. Gra na emulatorze to jakaś opcja ale to nie ten sam klimat.

Mam grę po prostu zainstalowana z dyskietek na dysku.
Amiga ma accelerator ACA 1220 22Mhz.
System Workbench 3.0
[#2] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #1

Wypromuj screen gry w NTSC
020/22 mhz szalu nie ma
[#3] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #1

Pamiętam jak zarywając nocki (w momencie dość sporego zaawansowania cywilizacyjnego, świat maksymalnych rozmiarów i maksymalna ilość przeciwników komputerowych) na zakończenie tury przeciwników czekaliśmy z bratem dobrych kilka minut (A500 1MB)
Niecały rok temu kończyłem Civkę ponownie na A1200 z Apollo1260 i to była rakieta, ergo, im więcej MHz tym szybciej/przyjemniej. Nie wiem czy istnieje jakakolwiek możliwość obejścia tej prostej zależności.
[#4] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@szczupi26, post #3

Wlasnie na 040/33 z oxypatcherem juz przyjemnjr sie gralo...
Jak pocieszy autors watku to pamietam ze na PC 386SX tez byla padaka u kolegi pod koniec
[#5] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@HOŁDYS, post #4

Dziękuję za odp. Cóż - w takim razie pozostaje chyba zmniejszenie liczby oponentów.

Ktoś miał doświadczenia jak to wyglada na 030 ?
[wyróżniony] [#6] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #1

Na Amidze 3000 i 030 gra się całkiem fajnie i szybko. Najbardziej mnie cieszyło bardzo szybkie tworzenie nowego świata. Na A500 potrafiło go tworzyć nawet do kilku minut.

Czas rundy oponentów możesz skrócić wyłączając śledzenie ruchu ich jednostek i komentarze.

Od długości rundy przeciwników bardziej uciążliwe jest dla mnie spowalnianie odświeżania mapy gdy jest na niej więcej elemetnów - drogi, tory, irygacja, jednostki. Przy poruszaniu jednostki potrafi to nieco popsuć przyjemność rozgrywki kiedy widać rysowanie obszaru przy każdym ruchu.
[#7] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #5

Ogrywałem na ACA 1233n (przed zmianą na 060@66MHz) tylko raz, było naprawdę nieźle, jednak pamiętam że na koniec goniłem się tylko z trzema cywilizacjami (pozostałe unicestwiłem w atomowej pożodze )
[#8] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@Rafał A-3000, post #6

E tam narzekacie w latach 90 na czystej 600 przeszedłem UFO , CYWILIZACJE wielokrotnie bez HD, dodatkowej fdd, tylko z 1 mb chip ok, racja próbowałem zrobić to niedawno jeszcze raz poddałem się za 5 próba. Jednak kiedyś człowiek miał więcej samozaparcia.
[#9] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #1

Kiedyś znalazłem opis patcha do Civilization AGA, gdzie edytowało się hexeditorem binarkę (kilka bajtów do zmiany) i gra zaczynała działać sporo szybciej. Chodziło o to, że część danych gry wędrowała do fastu, zamiast do chipu i dawało do solidnego kopa. U mnie działało bardzo ładnie na 68030 50 MHz.
Niestety, byłem przekonany, że opis zmiany jest na Aminecie, ale nie mogę teraz tego znaleźć. Poszukam jeszcze.
[#10] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@Blady, post #8

na czystej 600 przeszedłem UFO


Ja miałem A600 2MB chip i misja terror zajmowala mi całą noc. Później szedłem do szkoły

CYWILIZACJE wielokrotnie bez HD


Nie ty jeden.

Ktoś miał doświadczenia jak to wyglada na 030 ?

Grałem trochę na ACA1233 40Mhz(9,5Mips) a później na ACA1233@50Mhz(12Mips). Przyrost prędkości powinien być proporcjonalny do wyniku w Sysinfo.
tutaj masz test kart ACA i jest tam też Cywilizacja jako gra testowa.
[#11] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@snifferman, post #10

CYWILIZACJE wielokrotnie bez HD

Nie ty jeden.


dokładnie TAK,

z tym, że ja przerobiłem wersje 4dyskietkową na 3 ... i było luxik.
[#12] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@snifferman, post #10

Udało mi się podkręcić moją ACA 1220 do maksymalnej wartości jaką można uzyskać bez głębszego ingerowania w kartę. Co ciekawe karta powinna pracować na 26 Mhz , a u mnie wyszło 29,3 Mhz oraz 5,58 Mips.

Przełożenie na cywalizację jest takie, że tura zamiast 33 sek, trwa 26 sek ;)

Btw. Mały off top - ktoś wymieniał w takiej karcie "kwarza" na większego niż 20 Mhz ? Jeśli tak to ile Mhz i Mips wyszło oraz czy wymaga to instalowania dodatkowego chłodzenia lub mocniejszego zasilacza. Dzięki z góry za odp.
[#13] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@umbro, post #12

Da się wymienić kwarc 20Mhz na 24Mhz i ACA1232/40 śmiga na 50:)


Maksymalny mnożnik ICS501/ICS511 to 8x, więc 20 x 8 to 160MHz. Tabela mnożników jest w datasheecie.


Napisz jaki masz układ ICS501 czy ICS511. Podejrzewam, że to drugie. Może da się ustawić większy mnożnik i obejdzie się bez wymiany kwarca. Z tego co pamiętam maksymalny mnożnik to x8 czyli 160Mhz dla MEM CLK


Dalej na ten temat pytaj w tym wątku, żeby wszystko było w jednym miejscu. Daj fotkę tabelki z tyłu i układu, to ci powiem jakie ustawienia jakie dadzą mnożniki
https://www.ppa.pl/forum/amiga/31798/overclocking-kart-aca-1232-1220


Ostatnia aktualizacja: 31.07.2021 19:20:41 przez snifferman
[wyróżniony] [#14] Re: Cywilizacja - bardzo długie tury.

@snifferman, post #13

Nie moglem już edytować.
Masz tutaj tabelkę i sprawdź czy karta ruszy wyżej
U siebie podkręcałem ACA 1233 i max jaki mi się udało to 100Mhz dla pamieci i 50Mhz dla procka 030. Miałem wymieniać pamięci na szybsze, ale jeszcze się za to nie zabrałem



Ostatnia aktualizacja: 31.07.2021 20:04:04 przez snifferman
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem