[#61] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #60

To u siebie na 060/66 osiagnalem: 2756 realtics, 27.1 FPS.
Co delikatnie ustepuje Pentium/120 z karta Diam.Viper SE

Z tego co widze po tych wynikach, karta graficzna ma znaczenie bo nawet 486 z inna karta bije tego Pentiuma.
Widze ze jest nawet wynika dla 040/40 AGA.


Ostatnia aktualizacja: 15.07.2022 12:06:58 przez Phibrizzo
[#62] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #58

więc gdzie ten faktyczny fix Akiko?

Akikotffix tylko:
* MY TOOL WILL ONLY REENABLE AKIKO * in a OS-friendly fashion,
czyli załącza Akiko dla systemu... Bez Aikotffix moja CD32 nie wie że ma ten układ :). Akikotffix nic nie przyspiesza...
[#63] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@RokiS, post #62

czyli załącza Akiko dla systemu... Bez Aikotffix moja CD32 nie wie że ma ten układ :). Akikotffix nic nie przyspiesza...

Czyli wychodzi na to, że to fix dla tych TF330, które nie pozwalały na użytkowanie Akiko w ogóle, nawet z wyłączonym DataCache.
[#64] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #63

Dokładnie. I w tym przypadku
Mi obydwa ładują się do wykrzaczonego ekranu, czyli z błędem
czyli głównym zapytaniu tego wątku - można spróbować z wywołaniem Akiko na siłę... Pytanie czy potrzeba - skoro Doom działa spod WB. Fajnie było by wiedzieć czy kolega kris2222 z poziomu Workbencha w Doom-ie używa C2P Akiko czy jakieś 020? Choć już wiemy ( na podstawie tego i poprzednich wątków ), że nie ma dużych różnic między tymi dwoma trybami konwersji...
[#65] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #60

elo. masz może dostępny ten wad 1.9s?? bo z tej stronki nie mogę pobrać
na moim wad-zie mam całkowicie inne demo3...
na tym moim wadzie w demie3 i przy tych oficjalnych ustawieniach na Akiko PAL 320x200 wyszło:
timed 3863 / 13928 realtics

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2022 19:54:46 przez RokiS
[#66] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@RokiS, post #65

Ja uzylem standardowego WADa z wersji Shareware DOOM1 i demo3 zgadza sie.
[#67] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@RokiS, post #64

Nie jestem pewien czy cię dobrze zrozumiałem, ale wykrzaczony ekran u kolegi kris2222, to śmieci na ekranie i działająca gra w tle to inny objaw niż u Ciebie (czarny ekran), czyli AkikoFix mu nie pomoże, on musi wyłączyć datacache.
Patrząc na wyniki to najlepiej w jego przypadku wybrać najszybszą procedurę czyli C2P_020_Blitter (nie musi wyłączać DataCache i jest szybciej dla tego CPU niż na Akiko).

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2022 22:17:11 przez BULI
[#68] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@RokiS, post #65

Doom version 1.9s link
[#69] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #68

dzięki :)

ustawienie PAL 320x200; rozmiar ekranu i detali jak w "oficjalnych' wymaganiach:
-- C2P Akiko_2 ( 376B ) -- 2134 / 8358 ( daje ok 8,9 FPS )
-- C2P 020_blitter -- 2134 / 8392 ( daje ok 8,9 FPS )
[#70] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #61

To u siebie na 060/66 osiagnalem: 2756 realtics, 27.1 FPS.

To wynik dla A1200 na AGA, czy A1200 z Medkiem i Voodoo3?
[#71] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #70

1200 + Medek + Voodoo3
Jak wylacze muzyke jest 28.2 FPS

Jak trzeba moge zrobic testy dla AGA


Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 16:18:31 przez Phibrizzo
[#72] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #71

To u siebie na 060/66 osiagnalem: 2756 realtics, 27.1 FPS.

Hmm, u mnie na 060 60mhz na A4000, Medek i Voodo3, pomimo wolniejszego "zegara", wyszedł znacznie lepszy wynik bo:
timed 2134 gametics in 1809 realtics
czyli okolo: 41.29FPSok, racja
[#73] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #72

W jakiej rozdzielczosci miales otwarty ekran oraz pole gry?
U mnie bylo 320x240 na 320x240.
[#74] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #73

Mam ekran 320x200 i taka sama rozdzielczość gry.
[#75] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #74

W tej rozdzielczosci mam tak:

2248 realtics (33.2 FPS)

To i tak gorzej niz u ciebie.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 16:59:08 przez Phibrizzo
[#76] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #75

Ale od razu lepszy wynik.
Pewnie Mediator w A4000 robi swoje..
Według tego powinieneś mieć lepszy wynik na AGA.
Ile masz na AGA?
[#77] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #61

Widze ze jest nawet wynika dla 040/40 AGA.


Wynik z tabelki:
5556 13.4 68040-40 Blizzard1240-40 Turboboard, 24MB RAM, ADoom0.5, 11,9fps with music

Tymczasem u mnie na AGA na nowszym ADoom 1.4 z muzyką, w PAL:
4441 16,8 68040-40 Apollo1240-40 32MB RAM, ADoom 1.4

Warto też zwrócić uwagę, że sporo wyników w tabeli jest bez muzyki.


Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 19:07:10 przez kempy
[#78] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #76

Wyniki dla AGA: wielkoesc ekranu: 320x256, wielkosc pola gry 320x200, jedna ramka, bez muzyki.

1. Chunky2Planar: 2730 realtics (27.4 FPS)

2. WritePixelArray8: 4600 realtics (16.2 FPS)

3. WritePixelArray8 + BlazeWCP: 2883 realtics (25.9 FPS)

Przy wlaczonej muzyce nalezy od podanych wynikow odjac 1 FPS.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 20:30:08 przez Phibrizzo
[#79] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #78

Ta sama A4000, z wolniejszym zegarem niż u ciebie, 60mhz VS 66mhz, wyniki dla AGA:
1. C2P_040/C2P_040+ 2211 realtics - 33.78FPS
2. Bez wskazanej procedury C2P + BlazeWCP 4149 realtics - 18FPS

Znowu lepiej 😎
Odpalasz test na ADoom, czy na DoomAttack?
[#80] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #79

No wlasnie chyba nie do konca dopecyzowalismy. Ja robilem pod ADoom'em.

Dla DoomAttack po GFX dostalem wynik 1987 realtics (37.5 FPS)

Lepiej niz ADoom ale i tak slabiej niz u Ciebie.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 22:55:51 przez Phibrizzo
[#81] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@Phibrizzo, post #80

No właśnie, ja wszystkie testy robiłem DoomAttackiem, jednak szybszym od ADooma ok, racja

Przy okazji w tle u mnie działa OxyPatcher, (on mógł lekko pomóc, chociaż bardziej się przydaje przy 040 niż 060), też jest stary pakiet bibliotek matematycznych i chyba tyle tych ulepszeń.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 23:03:47 przez BULI
[#82] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #81

Przy okazji w tle u mnie działa OxyPatcher, (on mógł lekko pomóc, chociaż bardziej się przydaje przy 040 niż 060)


U mnie na 040 i ADoom nie było praktycznie żadnej różnicy. System z wszystkimi patchami, wliczając Oxy -> 4441 (16,8 fps) a goły start + setpatch = 4496 (16,6 fps).

I ADoom okazał się być minimalnie szybszy niż DoomAttack.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 23:10:25 przez kempy
[#83] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@kempy, post #82

Jasne, że OxyPatcher jakimś siódmym cudem nie jest (nie chce mi się teraz sprawdzać, czy pomaga w DoomAttack), ale zdarzają się aplikacje którym potrafi konkretnie pomóc. Jedna z nich jest QuakeGL pod 68k z obsługą Warp3D, dzięki Oxypatcherowi miałem w tym porcie płynny dźwięk na 040 ok, racja
Przy okazji, wydaje mi się (sprawdzałem przed chwilą), że wyłączenie w w preferencjach pełnej obsługi myszki, klawiatury, rotacji mapy, czy tam przeźroczystości - daje lepsze wyniki w timedemo ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 23:34:27 przez BULI
[#84] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@RokiS, post #69

ustawienie PAL 320x200; rozmiar ekranu i detali jak w "oficjalnych' wymaganiach:
-- C2P Akiko_2 ( 376B ) -- 2134 / 8358 ( daje ok 8,9 FPS )
-- C2P 020_blitter -- 2134 / 8392 ( daje ok 8,9 FPS )

Moje wyniki dla TF330:
-- C2P Akiko_2 ( 376B ) -- 2134 / 7680 ( daje 9.73 FPS )
-- C2P 020_blitter -- 2134 / 7161 ( daje 10.43 FPS )
[#85] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #84

test c2p Akiko_2 jest z data cache czy bez?

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 23:50:20 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#86] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #85

test c2p Akiko_2 jest z czy bez data cache?

Z wyłączonym DataCache w moim przypadku..
..ale, w sumie mogę zrobić ten test z włączonym DataCache, obraz z gry będzie wyglądał jak podłoga studentów po imprezie, ale wynik dostaniemy w CLI/SHELL więc będziemy mogli pogdybać, czy przy pełnej "prędkości" CPU i Akiko było by szybciej..
[#87] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #86

zrób też w NTSC
(na PC 320x200 jest w 60Hz)

i sprawdź czy coś daje łatka CMQ030 lub inna.
[#88] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #87

obecnie testy robię w PAL bo wychodzą o kilka punkcików lepsze wyniki niż w NTSC (pokazują to moje wyniki i kolegi RokiS
uzupełniam wyniki o Akiko z włączonym DataCache:
-- C2P Akiko_2 ( 376B ) -- 2134 / 7680 ( daje 9.73 FPS ) DataCache=OFF
-- C2P Akiko_2 ( 376B ) -- 2134 / 7614 ( daje 9.81 FPS ) DataCache=ON (kaszanka na ekranie)
-- C2P 020_blitter -- 2134 / 7161 ( daje 10.43 FPS )

Jak widać zysk z włączonego DataCache w tym przypadku jest minimalny (praktycznie żaden) i nie jest szybciej niż 020_blitter

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2022 00:29:01 przez BULI
[#89] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@BULI, post #88

czyli dowolne lepsze turbo z 030 zjada akiko na śniadanie?
[#90] Re: Doom na CD32 z płyt - pod TF30 USB riser

@michal_zukowski, post #89

Ta, wiadomo, Akiko to strasznie drogi chipset, który zaporowo podniósł cenę Cd32, a przecież można było to osiągnąć (nie licząc wsparcia obsługi napedu CD) tanią, powszechnie dostępną kartą turbo do Cd32
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem