[#1] Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?
Powstał otwarty i przenośny silnik Heroes of Might and Magic 3 (więcej info tutaj ).

Czy w czasach PiStorma z dużym zapasem mocy H3 są w naszym amigowym zasięgu?

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2023 14:41:19 przez pong777
1
[#2] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@pong777, post #1

I pod wos.
1
[#3] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@mwb113, post #2

Pod WOS być może. Na Linuksie PPC gra miała w minimalnych wymaganiach bodaj PPC 233MHz. Pewnie jednak większym wyzwaniem niż sprzęt, są niezbędne komponenty by zbudować port. Gdyby było to proste, to port VCMI byłby dostępny na AmigaOS 4 już lata temu, bo już lata temu nie tylko ja zgłaszałem postulaty by taki port powstał. Wtedy była jednak odpowiedź że się nie da, bo czegoś tam brakuje. Szczerze powiedziawszy kilka dni temu odświeżyłem temat VCMI, stawiając go na czele listy najbardziej pożądanych portów u jednego prorgamisty, który ostatnio napalił się na przenoszenie gier dla AOS 4 i jak dotąd odpowiedzi nie otrzymałem, więc podejżewam że nawet na AOS 4 nadal się nie da.

Tymbardziej nie da się na AOS3, gdyż port wymaga bibliotek jak poniżej, z których przypuszczam większość nie istnieje w wersji dla 68k.

CMake 3.10 or newer
SDL2 with devel packages: mixer, image, ttf
zlib and zlib-devel
Recommended, if you want to build launcher or map editor: Qt 5, widget and network modules
Recommended, FFmpeg libraries, if you want to watch in-game videos: libavformat and libswscale. Their name could be libavformat-devel and libswscale-devel, or ffmpeg-libs-devel or similar names.
Boost C++ libraries v1.48+: program-options, filesystem, system, thread, locale
Optional, if you want to build scripting modules: LuaJIT
[#4] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@MUFA-amigaone-pl, post #3

Nie wygląda to jakoś strasznie skomplikowanie, oczywiście nie licząc boosta, ale pytanie ile z tego boosta jest potrzebne.
[#5] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@pong777, post #1

Na razie to silnik open source.

Więc na wersję dla Amig jeszcze poczekamy.

Wychodzę z założenia że od 060 (a nawet 040) to powinno działać (na podstawie własnej, działającej instalacji Heroes 2).
[#6] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@_DiskDoctor_, post #5

W dawnych czasach na Maka wymagania trójki to PPC i chyba 64 MB RAMu więc nie takie małe. Dwójka wcale cudownie płynnie ani pod Vampirem ani pod PiStormem nie śmiga na ShapeShifterze.
[#7] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@pong777, post #6

W dawnych czasach na Maka wymagania trójki to PPC i chyba 64 MB RAMu więc nie takie małe.


64 MB to dla rozszerzonej maszyny AGA nie tak wiele. Zarówno WARP jak i taki IceDrake mają więcej w zapasie.


Dwójka wcale cudownie płynnie ani pod Vampirem ani pod PiStormem nie śmiga na ShapeShifterze.


Zainstaluj sobie pod WARPem, mi się wczoraj udało. Płynność może nie 100% ale powiedziałbym 98% (nie grałem za bardzo).

A emulatory komputerów powyżej Amiga (oraz Amigi ) to ja nie dotykam patykiem nawet.
[#8] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@_DiskDoctor_, post #5

VCMI to projekt z dość długą historią i przez te wiele lat nic na Amigę nie powstało. Skąd założenie, że sama w miarę stabilna wersja 1.1 coś zmieni? Masz GemRB dla klasyka? A ma jeszcze więcej lat i działa jeszcze lepiej.
[#9] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@abcdef, post #8

No przecież już dawno jest GemRB dla klasyka:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=94543
[#10] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@michal_zukowski, post #9

Taa, klasyka PPC, które ma ilu użytkowników konkretnie? Temat z 2019 roku, dalej portu 68k nie ma (choć teoretycznie możliwy i z pistorm/vampire mógłby być nawet grywalny). Chyba, że mnie coś ominęło. To jak, ominęło?

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2023 02:56:37 przez abcdef
[#11] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@abcdef, post #10

No myślę, że kilkaset ma. Może nawet przekroczyło tysiąc. Wszystkie Sonnety i Killery K1 są wykupowanie na pniu.
[#12] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@michal_zukowski, post #11

To i tak ogranicza się do użytkowników A3k/4k i 1200 z mediatorem/prometheusem/grexem. Sam port dla Warpos ma też swoje problemy i chyba nie jest w ogóle na bieżąco (w końcu aktualna wersja silnika to 0.9.1)
Zaskakująco szybko za to powstał port dla C&C - po upublicznieniu źródeł w 2020. Ale np. Tiberian Sun, który też jest udostępniony i ma z 50 różnych projektów na bazie silnika (czy to lekko zmodowany Tiberian, czy total overhaul), ale ani jednego portu Amigowego (68k, może gdzieś było cos na NG ale nie bardzo mnie ta platforma interesuje). Jest też OpenJK z oczywistymi ograniczeniami do PPC i Warp3D. Dla 68k nie ma nic i nic też nie wskazuje by miało się to zmienić przez PiStorma.
A to co mogłoby spokojnie na PiStorm działać to m.in.
RTTR (Settlers II, trochę poprawione i bez potrzeby emulacji maka)
OpenRA (np. Dune 2000 albo Red Alert)
Dune Legacy (jest już w dużej mierze pozbawione błędów młodości opisanych w recce na PPA sprzed dekady)
Wspomniany VCMI
Wspomniany GemRB

To co pojawiło się w miarę szybko ostatnimi laty to Vanilla Conquer i DevilutionX (no i Sonic2) - zgadnij z jaką konkretnie platformą pozwalającą na w miarę sensowną grę?
[#13] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@abcdef, post #12

Skoro to takie łatwe to może sam coś sportuj?
[#14] Re: Heroes of Might and Magic 3 na Amidze?

@Mir3k, post #13

A czytałeś cały wątek czy tak sobie coś ubzdurałeś na podstawie ostatniego posta? To może przeczytaj i będziesz znał kontekst. Wiele z w/w projektów jest z nami prawie od dekady (albo i ponad dekadę) i nikt ich nie przeportował do Amigi. VCMI 1.1 nie stwarza tu jakiś nowych możliwości bo i wersje "sprzed 1.0" które mają ładnych parę lat były w miarę grywalne. Na PC. Ale Amiga, szczególnie z aplikacjami w wersji 68k, to zupełnie inna bajka. Cieszy szybki port Vanilla Conquer i Devilution, ale to raczej wyjątek od reguły. A - jak wykazałem - jest co portować.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem