[#31] Re: Quake w HAM6 na A500

@recedent, post #29

Ok zwracam honor.
[#32] Re: Quake w HAM6 na A500

@Biegu86, post #26

Moim zdaniem te stare Doomówki to po prostu benchmarki. A że więcej jest ludzi którzy mieli PC zarówno starsze jak i mniej stare, i wiedzą jak szybko takie gry na nich działały, niż takich co znają Amigowe Doomówki i widzieli je zarówno na słabszych Amigach jak i tym bardziej na tych lepszych. Dlatego dla demonstrowania wydajności Amigowych turbosek pokazuje sie na nich Doomówki PCtowe aby więcej widzów miało jakiś punkt odniesienia. Co jest bardziej czytelne nie tylko dla tych co nigdy Amy nie mieli ale także dla tych co widzieli w akcji tylko Amigi 500.

No i nikt ci nie każe tych dopałek kupować, a nawet jak ktoś to zrobi to znajdzie sobie własne powody, może inne niż puszczanie benchmarków. ;)
[#33] Re: Quake w HAM6 na A500

@ZbyniuR, post #32

To po prostu leczenie dawnych kompleksów FPS po latach i dziesięcioleciach
[#34] Re: Quake w HAM6 na A500

@Jacques, post #33

To po prostu leczenie dawnych kompleksów FPS po latach i dziesięcioleciach

Tyczy się tych co nie mięli nic lepszego od Amigi 500 i sterty dyskietek.
[#35] Re: Quake w HAM6 na A500

@amikoksu, post #34

Ja mialem pincetke do konca (swiata) i jakos kompleksow nie leczylem.
Wrecz przeciwnie, do dzis wspominam godziny spedzone przy amigowych grach jako najlepszy okres mlodosci ok, racja
1
[#36] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #35

Ja w młodości grałem normalnie w FPSy na Amidze.
2
[#37] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #35

Bardziej mi chodziło, że jak już ktoś miał kompleksy to nie miał nic lepszego od przysłowiowej A500.
1
[#38] Re: Quake w HAM6 na A500

@amikoksu, post #37

pierwysz Wolfenstein 3d na PC byl przelomem w grach i faktycznie amigowcy mogli miec bol kupra ale prawdziwa ere mega fps'ow rozpoczal Duke Nukem 3d a to juz byla gra poza zasiegiem nawet mocnych Amig..
[#39] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #38

i faktycznie amigowcy mogli miec bol kupra

A tego to nie wiem, ale pewnie tacy byli. Mnie wolfenstein 3d odrzucał i kompletnie nie był grywalny dla mnie.
[#40] Re: Quake w HAM6 na A500

@amikoksu, post #34

Raczej posiadacze pięćsetek nie mieli kompleksów z racji świadomości co do mocy swoich przyjaciółek. Nowsze Amigi chciały zawsze coś udowodnić w swoim przedziale czasowym i tu bardziej dostrzegam kompleksy. Ci co się z 500/600 przesiedli na PC to na żywo w tamtym czasie odgrywali te szpile (lub jak niektórzy twierdzą benchmarki), a teraz po latach wracają do starych przyjaciółek i mogą odpalić sobie te gryOK
Tylko tyle i aż tyle...
[#41] Re: Quake w HAM6 na A500

@WojoS, post #40

Nowsze Amigi chciały zawsze coś udowodnić w swoim przedziale czasowym

Nowsze Amigi chciały udowodnić? Jeśli już ktoś chciał coś udowodnić, to niektórzy twórcy gier. Nie ma co wszystkich wrzucać do jednego wora.

Poza tym ci co mięli tylko Amigi 500, to większość nie była świadoma co do możliwości tego komputera. Nie siedzieli w sprzęcie, tylko w samych grach najczęściej.
1
[#42] Re: Quake w HAM6 na A500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #1

Niesamowite jaki zapas mocy miał OCS, skoro można takied cuda pchać przez chipset.OK
4
[#43] Re: Quake w HAM6 na A500

@marianoamigo, post #42

No, mnie też to dziwi. Jakby otworzyć Deluxe Paint w HAM6 i narysować wypełnione kółko to Amiga już nie wyrabia a ty leci full-screen z prędkością 20 klatek/s. Ktoś wytłumaczy?
[#44] Re: Quake w HAM6 na A500

@_arti, post #43

Procedura rysowania i wypełniania nie jest szybka w DP. Te 20 klatek to jest tylko zapis i odczyt z pamięci i wyświetlanie. Było to wytłumaczone wyżej. Co trzeba tłumaczyć?
1
[#45] Re: Quake w HAM6 na A500

@_arti, post #43

Przecież tam wszystko robi ARM w RPi. Najpierw cały silnik gry, potem generowana jest ramka obrazu, następnie dane konwertowane do formatu HAM6, wszystko robi ARM. Dopiero wtedy jest to wpychane wprost do chip RAM.
Jedyne co robi chipset Amigi, to Agnus swoim kanałem DMA wrzuca gotowe już dane do Denise, a potem idzie wszystko na ekran. W zasadzie chipset robi tu jedynie za kartę graficzną o bardzo nietypowym sposobie reprezentacji danych obrazu. Powolność HAM wynika nie z powolności chipsetu, tylko z konieczności konwertowania w locie każdej ramki obrazu tak, aby rampa HAM była jak najmniejsza, stąd w takim DP się to ślimaczy. Jeśli robotę odwala bardzo szybki (w porównaniu do najszybszej Motorolki) ARM, to w takim HAMie w zasadzie możesz mieć wszystko - WB, strumień Video, cokolwiek. I nadal będzie szybko. Chyba, że zabraknie mocy ARM... to wtedy nie ;)



Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 11:18:53 przez wali7
3
[#46] Re: Quake w HAM6 na A500

@wali7, post #45

Czyli jak filmy z REU na C64
1
[#47] Re: Quake w HAM6 na A500

@wali7, post #45

Dziękuję za wyjaśnienia
[#48] Re: Quake w HAM6 na A500

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #1

To może by tak tryb 15-bitowy silnika odpalić? Czy to było dopiero przy wersji pod akceleratory 3D?

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2023 11:59:30 przez marianoamigo
[#49] Re: Quake w HAM6 na A500

@wali7, post #45

No i Amiga po latach dogoniła Peceta, ma swoje granie w chmurze :)
[#50] Re: Quake w HAM6 na A500

@_arti, post #43

Z technicznego punktu HAM6 to po prostu 6 bitplanów z dość dziwnym i kłopotliwym sposobem określania kolorów piksela. Jednak mając gotowy obraz dla trybu HAM6, jego kopiowanie do pamięci chip zajmuje tyle samo czasu co tryb EHB-64 kolorów.
2
[#51] Re: Quake w HAM6 na A500

@Biegu86, post #26

Najprościej można to wyjaśnić w ten sposób, że są ludzie którzy widzą i ludzie którym jak się pokarze jak patrzeć to zobaczą, no i ci którzy nie widzą.
[#52] Re: Quake w HAM6 na A500

@michal_zukowski, post #36

Dokładnie.

Jeszcze pod koniec lat 90 dokupiłem do Amigi PPC i widziałem jak Quake śmiga na AGA. I tą grę (Quake) skończyłem na Amidze. Dodatkowo dzięki Frogger i Soft Cinema mogłem odtwarzać MPEG, DivX/XviD, itp.
2
[#53] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #38

Puknij ty się w czaszkę, najlepiej o mur. I rób to do skutku. głową w mur
Na Warp 68060@100MHz Duke Nukem 3D śmiga u mnie. Dodatkowo jeszcze wcześniej grałem w niego pod ShapeShifter zanim zrobili porządny port na Amigę.
3
[#54] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #38

Rzeczywiście odpłynął nasz Selur No i jednak wypłynęła niewiedza w temacie "mocniejszych" Amig ok, racja
1
[#55] Re: Quake w HAM6 na A500

@Solo Kazuki, post #53

Pod SapeShifterem biegał około 9-12fps na pełnym ekranie (Apollo MC68040 33Mhz). Pod Warpem 100Mhz powinien chodzić od 3 do 5 razy szybciej AGA/GFX.
[#56] Re: Quake w HAM6 na A500

@Solo Kazuki, post #53

A ty lepiej do lekarza idz... Tak ?? miales Warpa w 98 roku ? A to ciekawe... moze Wampira i inne dziwactwa tez juz testowales ?


Nad tym Szejpszifterze to pod koniec lat 90'tych wiekszosc z was s...ała za przeproszeniem a nie grala.


p.s.
Od tego liczenia wirtualnych mipsow, to juz sie wam kompletnie w glowach pomieszala Amiga z PC..
[#57] Re: Quake w HAM6 na A500

@selur, post #56

Ja grałem pod SS w duka na 040 40Mhz, dawało radę
1
[#58] Re: Quake w HAM6 na A500

@koczis, post #55

Z portami NovaCodera aż takiego przełożenia raczej nie ma
[#59] Re: Quake w HAM6 na A500

@Jacques, post #58

Ja robiłem test w moim raycasterze z 32bit do ham8 na a1200. Za pomocą funkcji od calmsa. Nie było najgorzej. Jednak musialem liczyć klatkę 1280x256 zeby się poprawnie zadziałało. Nie było tak szybko jak tutaj. Może konwersja do ham6 jest szybsza..

Tutaj mój test:
1
[#60] Re: Quake w HAM6 na A500

@mateusz_s, post #59

Jednak musialem liczyć klatkę 1280x256 zeby się poprawnie zadziałało.

Klatkę trzeba liczyć 320x256. Ekran musi być w 1280x256 żeby procedura konwersji miała 4 piksele na zmianę koloru (rampę).
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem