[#31] Re: 3d na golasie

@MDW, post #30

AB to tez nie jest pelne 3d. w jedynce na pewno nie a w dwojce z tego co pamietam to podnoszenie glowy tez bylo oszukiwane. tylko modele byly w pelnym 3d.

[#32] Re: 3d na golasie

@kiero, post #31

Aaa widzisz. Nie wiedziałem. Zasugerowałem się tymi nielicznymi (większość jednak była na billboardach) wrogami 3D w AB3DII i myślałem, że wszystko takie jest. Wobec tego czy było coś naprawdę amigowego w pełni 3D i teksturowane? Nie liczę portów z innych platform więc wszystkie Quake 1, 2, 3, Heretic 2, Descent odpadają. Na razie przychodzi mi na myśl tylko Payback.

[#33] Re: 3d na golasie

@MDW, post #32

Trapped 2.

http://hol.abime.net/4182
[#34] Re: 3d na golasie

@SPECT, post #33

SPECT: czytaj uwaznie.... kolo chcial gry 3d na golej Amidze 500/600

Trapped2 wymaga:

[2] Min. Requirements: 68020 CPU, 1Mb chipram, 4Mb fastram, CDROM drive.

ja nie bardzo rozumiem tez rozgraniczneie 3D..czy chodzi o fps ..
czy moze super szybkie demka na A500 :) ?



Ostatnia modyfikacja: 01.10.2009 12:57:43
[#35] Re: 3d na golasie

@HOŁDYS, post #34

HOŁDYS - SPECT odpisywał na post kolegi MDW (post 32)

[#36] Re: 3d na golasie

@waldiamiga, post #35

No faktycznie chodziło o gołą A1200. Ja się trochę zapędziłem z tym Payback. :)

W takim razie gry naprawdę w pełni 3D z teksturami chyba nie ma na A1200. :)

[#37] Re: 3d na golasie

@SPECT, post #33

SPECT: No tak, Trapped2. Ta gra była swego czasu rewelacyjna. Uwielbiałem ją chociaż nie grałem za bardzo. :)

[#38] Re: 3d na golasie

@MDW, post #37

Mi Trapped nie przypadł do gustu, wolałem Breathless :). Dodatkowo nie wszystkie wektorówki działają szybko, np. taki Red Baron to istny ślimak, działa koszmarnie wolno nawet na 040.

[#39] Re: 3d na golasie

@Korni, post #38

Breathless to była zwykła strzelanina. No a Trapped trochę podpadał pod RPG. Dużo bardziej różnorodny był i miał różne bajery jak np. ta tocząca się kula, różne pułapki. No i graficznie było dużo bardziej rozbudowane (światła, postacie 3D). Breathless to prosta gra w której nawet ściany były ustaione tylko pod kątem prostym, nie było żadnych świateł, postacie były tylko płaskimi sprajtami (jak w Gloom czy Wolfstein).

A co do wektorówek to się zgadzam. Właściwie wszystkie amigowe wersje wektorowych gier chodziły na A1200 nawet z 030/50 dużo wolniej niż na PC 386/33 MHz. Na przykład mój ukochany Stunts dopiero na 060/50 jakoś sensownie chodził. Nawet na 040/40 przy maksymalnych detalach mi przycinało. Bez sensu...

[#40] Re: 3d na golasie

@MDW, post #39

E chyba cos poknociles z tym Stunts u mnie na 040 40 smigalo , a swego czasu gralem w to na A500 i tez sie dobrze gralo :D chyba ze nam chodzi o rozne gry :P

[#41] Re: 3d na golasie

@MDW, post #39

Wiem, ale też można było "obracać głową". Mimo, że lubię RPG to Trapped jakoś mnie nie zachwycił :). Z wektorówek dynamiczny jest np. F/A-18 Interceptor, choć jest to bardziej arcade niż symulacja. Z symulatorów ogólnie najbardziej wciągnął mnie Gunship 2000, grywalny nawet na gołej A500 :). Pod względem szybkości działania gry dobry jest też Fighter Bomber, Sherman M4, Battle Command.



Ostatnia modyfikacja: 01.10.2009 15:29:22
[#42] Re: 3d na golasie

@Korni, post #41

A F-15 Strike Eagle II ?

[#43] Re: 3d na golasie

@Hellena, post #40

Mi chodzi o wektorowy symulator jazdy samochodem z widokiem ze środka albo z zza samochodu. Gra pozwalała na budowanie tras z elementów wektorowych. Można było nagrywać całą jazdę i potem oglądać z dowolnej kamery. Grafika 2D w Stunts była paskudna (jak to w tamtych czasach na PC). Na 030/50 dało się grać ale jak pograłem w szkole na PC 386 33 MHz i czasem ba 486 50 MHz to już nie chciałem grać w domu.

Amigowcy rozumieją trochę inaczej pojęcie "płynność". Byli tacy co w AB3D doszli to końca na gołej A1200 a to przecież w najgorszych momentach spadało tak na oko chyba do 2 FPS. Jak cos 3D na Amidze chodzilo 15 FPS to było uważane za super płynne. 10 FPS było normalnie płynne. Dokładnie odwrotna sytuacja była w świecie 2D. Pecetowcy grali w tnącego się na Pentium 100 MHz Alladyna i uważali, że scrolle w Scali mają płynne, a w rzeczywistości wyglądało to w porównaniu z A1200 nawet tylko z Fastem wręcz żałośnie.

[#44] Re: 3d na golasie

@Korni, post #41

Gunship 2000 był faktycznie sympatyczny. Ja lubiłem bardzo Robinson's Requiem chociaż amigowa wersja była koszmarnie wolna i trochę okrojona. Klimat tej gry mnie rozwalał (pozytywnie).

[#45] Re: 3d na golasie

@PrzemasIII, post #42

Mało grałem w F-15 Strike Eagle II, podobnie jak w F-117A Stealth Fighter II. Czy szybko działa? Nie pamiętam :).

@MDW:

Krowy na radarze FTW! :)



Ostatnia modyfikacja: 01.10.2009 16:07:50
[#46] Re: 3d na golasie

@Korni, post #45

jesli mowa o symulatorach ,....

B-17 przebija wszystko :) przeszedlem 3 razy ja :P
strasznie doczytywala sie z dyskietki przy obrotach wokol samolotu..wpadlem na pomysl zrobilem RAD: i skopiowalem upierdliwy dysk..gra byla dosowa wiec lyknela oszustwo :)


klimat byl superowski ..chyba jedyna gra WWII na amige z takim klimatem

to co ze wersje PC chodzily szybciej ... sama gra na amidze dawala + 50 lansu i klimaciku :P



Ostatnia modyfikacja: 01.10.2009 17:06:31
[#47] Re: 3d na golasie

@HOŁDYS, post #46

Mam 2 oryginalne sztuki w swoich zbiorach :)

[#48] Re: 3d na golasie

@prosiak_maurycy, post #1

Epic
[#49] Re: 3d na golasie

@prosiak_maurycy, post #1

Tu sobie poprzeglądaj
http://hol.abime.net/hol_search.php?N_ref_category=21&N_ref_hardware=11

[#50] Re: 3d na golasie

@parallax, post #49

Nova 9 :) gralem w to na piecu... Dodawali demo do soundblastera...

[#51] Re: 3d na golasie

@prosiak_maurycy, post #1

Indianapolis 500 :D

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem