[#1] Wolfenstein 3D on 68000
Czy ktos ma ... (ehrrrr tfuuu) .. Atari ST/STe
i moze powiedziec jak to dziala na 68000/8 Mhz ?
Scenowcy sa niezli w te klocki ID Software chyba sie zaczerwienilo skreslajac te plafromy ...

http://www.pouet.net/prod.php?which=17247

[#2] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Niekoniecznie, ponieważ w 92 zarówno ST jak i Amigi zaczynały już początek końca swojej świetności - ID wybrało tą platformę gdzie był największy rynek.

Z drugiej strony super że ktoś to zrobił na 68000 :D Ale dla małego Atari jest demo Numen prezentujący silnik do FPSa więc 6502 też daje radę.
[#3] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Wolf jest fajny ale moim marzeniem zawsze bylo zrobienie podobnej gry na amige:
http://youtube.com/watch?v=25pRW08U7NQ&feature=related
Plynny lotus z fajnym scrollem i szybka akcja.

[#4] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Widze za masz A1000.
Uruchom emulator AtariST zamiast kickdisku i sprawdz W3D
[#5] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Ja odpalalem jakis doom engine na ste, dzialalo niezle. Wogole jakos takos calkiem zwawo pomyka 68000 w atarynie, jakby szybciej niz u nas. Bawilem sie przegladarka na 68000 i tez jakos to dzialalo.

[#6] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@fazior, post #5

No na Falconie fajnie wygląda wolfstein3D

http://youtube.com/watch?v=IJ2IYGh2jy0

http://youtube.com/watch?v=WoAMnFpQ23c&feature=related

A tu ciekawostka znaleziona przy okazji (zx spectrum)

http://youtube.com/watch?v=n_ODNdKanGc

http://youtube.com/watch?v=3v7cFGneuaw&feature=related

[#7] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@Ender, post #6

Ender nie zrozumiales znowu tematu ! Siadaj Pala !!! :)

chodzilo mi o proesor 68000 to ze na 030 dziala ladnie to wiem na amidzie tez pyka na 030 mi chodzi o wersje 16 bit taka jaka byla na 286 !!

[#8] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@Norbert, post #4

Norbert .. ten wolf wymaga 2 MB pamieci STRAM

ja juz 2 MB ze swojej A1000 (zakladana na CPU) sprzedalem ..
A1000 tez leci niebawem...

[#9] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #7

Hołdys miałem na uwadze układ graficzny w falconie. Dacław wytłumaczył mi ostatnio (czyli brałem korki ( ), że Falcon wyświetlał grafikę w trybie chunky pixel. Ta 030 w atari to chyba 16 mhz miała, czyli szału nie ma. Mnie ciekawi, co by bylo gdyby ktoś popieścił CD32, która miała akiko, to wtedy może wolf na amigę wyglądałby tak samo. Podobają mi się wersje na ZX spectrum, normalnie szok.

PS. Powiedziałem mamie o pale (glanie, bucie, l..u) na PPA. OK



Ostatnia modyfikacja: 06.05.2010 22:24:11
[#10] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@Ender, post #9

Ta 030 w atari to chyba 16 mhz miała
Tak,do tego wspomagany DSP 56002 Motoroli.

[#11] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@waldiamiga, post #10

Jak mam rozumiec wspomagany?
1) Był na płycie głównej i zajmował się obliczeniami związanymi np. z dźwiękiem?
2) Wspomagał działanie układu graficznego w atari?

I odciążał MC68000 ?



Ostatnia modyfikacja: 06.05.2010 22:29:46
[#12] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@Ender, post #11

uklad DSP w falconie byl szybszy od samej 030 :)
DSP: 32-bitowa Motorola 56001 32 MHz mial jeszcze 96 kb pamieci wbudowanej..
Sam falcon ograniczony byl przez szyne magistrali 16 bitowa (pozostalosc po ST) co w gruncie rzeczy go dusilo...

nie jestem do konca przekonany o tym chunky
Falcon obsluguje tryby plenarne czyli bitplany jak w amidze (zgodnosc blitera z STe)

nie mialem jednak nigdy atari (i dobrze) :)


sam Wolf na 68000/8mhz mnie zainteresowal



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2010 00:43:27



Ostatnia modyfikacja: 07.05.2010 00:44:06
[#13] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #12

Jak podeslesz dyskietke z wolfem to sprawdze na ste, nawet nie mam peceta zeby sobie taka spreparowac:)

[#14] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Nie jest to prawdziwy ST, a tylko emulator, ale daje pojęcie jak Wolfenstein 3D działa na MC68000 8Mhz.
Proszę bardzo : film OK
[#15] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@Koyot1222, post #3

Plynny lotus z fajnym scrollem i szybka akcja.


Chyba żartujesz, to wygląda jak "Rajd przez Polske", szczególnie skręcanie auta.
[#16] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@azazel44, post #14

Dokładnie tak chodzi na mojej 060. WTF
[#17] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

jeżeli chodzi o małe atari to polecam to:
http://www.youtube.com/watch?v=qwcN9FraNjQ&feature=relmfu
OK
[#18] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@_arti, post #16

To chyba proste, koderzy Atari są o niebo lepsi od ich kolegów amigowców :)
[#19] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@xeen, post #17

na VBXE mialoby to sens
[#20] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@xeen, post #17

Ale co, beczki sobie jeżdżą dookoła, moze to prerender, bo żadnej interaktywności, żaden wróg nie wychodzi, tylko w koło beczki jadą.
[#21] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@azazel44, post #18

Dokladnie!!!!! Zobaczcie sobie jak bedzie wygladac Rick Dangerous na Atari 8-bit.
Prawie Amiga, cholera....Magia, panowie, magia!!!!!

Kiedys Amiga miala niezlych koderow. Najlepszych. Tyle ze to bylo 20 lat temu :(

Moze kiedys Amiga dorobi się takich fanów (i programistow) jakich dzis ma scena Atari..........
[#22] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@michalmarek77, post #21

fajna sprawa to VBXE :) Dobrze ze mozna jeszcze zamowic. Ciekawe czy jak wyjdzie ACA520 to czy sens mialaby karta graficzna do A500 :)
[#23] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@PrzemasIII, post #22

jakie vbxe? rick to zwykle atari 8bit..zero jakichkolwiek dopalek!
to jest klasa! magia, po prostu!
[#24] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@michalmarek77, post #23

no nie wiem na pelnym ekranie takie o

http://www.youtube.com/watch?v=jrHMyfpyamc to jest dopiero moc 8 bit
[#25] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@xeen, post #17

Coś Ty wkleił ? Chooopie ! Patrz na to
[#26] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@azazel44, post #25

... moze to prerender, bo żadnej interaktywności, żaden wróg nie wychodzi...
[#27] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@HOŁDYS, post #1

Co wy z tym mk68x0 jak w archiwum zalinkowanego wolfa jest doc. W nim stoi jak byk:

= [ 2.0 System Requirements ] ================================================ =

Wolfenstein 3D requires an Atari (Mega) ST(e)/TT 030 or Falcon030 system with at
least 2MB of memory and a color monitor, both RGB and VGA being supported.

A Mega STe or a faster machine is preferred for the high detail mode.

A note to (Mega) ST users: A TOS version equal to or newer than 1.04 is strongly
recommended as Wolfenstein 3D has _not_ been tested on anything below and i've
been told there are various oddities with GEMDOS Malloc() calls (perhaps try out
the poolfix.prg patch in case) below TOS 1.04.
[#28] Re: Wolfenstein 3D on 68000

@fazior, post #26

To ciągle robocza wersja. Tutaj link do najaktualniejszej wersji
http://www.atariage.com/forums/topic/174274-project-m-20/
Odpalać na real sprzęcie albo w altirrze od 1.8 w górę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem