[#1741] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1740

Co jak co, ale Butcher autentycznie wygląda jak coś, co w 92 spokojnie zrobiłby Graftgold, Bitmap bros, Team 17 czy Rainbow Arts na Amidze.
Szkoda, że wtedy nikt o czymś takim nie pomyślał. Butcher zamiast Wormsów. Damn.
[#1742] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1741

Koy... nie maczałeś w tym palców?? ;) Bo to taka cukierkowa słodycz jaką lubisz nam serwować.
O tuuuu
[#1743] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1742

To on. To on
[#1744] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1742

Dokładnie tak wydało się. Na spółkę z człowiekiem od "plemnika". Myślę, że to dobry kierunek.
[#1745] Re: Pixele, piksele

@miro_78, post #1744

Wszystko byloby ok gdyby tylko samochody nie jezdzily w tyl. W sumie calkiem inaczej bym to zrobil ale domyslam sie ze autorowi inny cel jednak przyswiecal.
[#1746] Re: Pixele, piksele

@Axi0maT, post #1745

Przecież nie jeżdżą w tył, tylko zwalniają na przesuwającej się ze stałą prędkością drodze ;)
[#1747] Re: Pixele, piksele

@teh_KaiN, post #1746

Znalazłem kopalnię pikseli do NESa.
http://nes-sprite.resampled.ru
[#1748] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1747

paskudna grafika, NESs SSuxx
[#1749] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1747

No to wyślij linka do redakcji, umieści w dziale teleport, bo tu zginie.
[#1750] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1749

tu sa sprajty

sprites resources

sprites unlimited

a nie tam jakies pierdy mamucie ok, racja
[#1751] Re: Pixele, piksele

@selur, post #1750

Pierwszy link nie działa a drugi podobny do tego co znalazłem.
[#1752] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1751

Odświeżę wątek, bo ostatnio coś mi wyszło w rysowaniu. Jest też fajnie, bo programowanie również idzie mi dobrze i stworzyłem zalążek realnego silnika gry "Komandosi". Również nie kasuję już projektów. Moje zdrowie weszło na całkiem sensowny poziom.

Podobają się Wam moje prace?

Praca #1:


Praca #2:
[#1753] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1752

Kosmos fajny OK

A pomieszczenie było by Ok, jako screen do przygodówki, ale trzeba by poprawić trochę perspektywę, szczególnie sufit vs reszta.

Może zlikwidować te "persektywiczne kreski" z sufitu i zostawić tylko światła lamp, plus jakieś cieniowanie i gradient z przejściem w czerń?
[#1754] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #1753

Muszę przyznać, że pomieszczenie było początkowo tylko płaskie bez żadnej perspektywy, jako jedno z pomieszczeń do "Komandosów". Dopiero później postanowiłem trochę poszerzyć perspektywę, a na koniec rozszerzyć ją niemal na cały obraz, tak że wygląda teraz jako pomieszczenie do gry stricte przygodowej.

Mam też drugi wariant tego obrazka, gdzie nie ma takiego sufitu i zakończeń pokoi z lewej i prawej strony. Ale rzeczywiście perspektywa tu do poprawki, tylko chciałbym by ktoś bardziej doświadczony wskazał mi jak to poprawić.
[#1755] Re: Pixele, piksele

@BULI, post #1753

Tak na szybko poprawka według Twojej porady. Podniosłem też troszkę ten sufit.

[#1756] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1755

Popraw lewy róg sufitu, ten w głębi, bo wygląda jakby ściana była budowana w czasach PRL ;)

I sprawdź, czy nie lepiej będzie zewnętrzne linie sufitu poprowadzić w dół, żeby były symetrycznie do futryny drzwi.

Światło lampy też bym poprawił, bo w pierwszej chwili pomyślałem, że to jakaś chmura kurzu ;)

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 09:58:25 przez SuperBuster
[#1757] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster, post #1756

I sprawdź, czy nie lepiej będzie zewnętrzne linie sufitu poprowadzić w dół, żeby były symetrycznie do futryny drzwi.

No właśnie tak jest lepiej, ponieważ szczyt drzwi jest w centralnym punkcie perspektywy i wszystko powyżej powinno iść w górę, a wszystko poniżej - w dół.

Mogę ew. poprawić wnękę drzwi, która jest właśnie na wysokości szczytu drzwi, by szła bardziej płasko wgłąb, bo wygląda nadal jak w rzucie izometrycznym.

Popraw lewy róg sufitu, ten w głębi, bo wygląda jakby ściana była budowana w czasach PRL ;)

Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi?

Generalnie całokształt perspektywy na pewno nie jest idealny.

Światło lampy też bym poprawił, bo w pierwszej chwili pomyślałem, że to jakaś chmura kurzu ;)

Racja. Cały czas pracuję nad warsztatem, by móc poprawki wprowadzać w dogodny sposób. Ale tak jak wszystko, wymaga to czasu.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 10:12:07 przez Hexmage960
[#1758] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1757

Jak tak będziesz zmieniać grę na każdą sugestie ludzi to życia Ci braknie żeby ukończyć projekt. Proponuje zamknięta grupę beta testów i "jedziesz" z kodem i grafiką.
Ps. Gra nie musi być ósmym cudem świataOK

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 10:18:27 przez polutuje
[#1759] Re: Pixele, piksele

@polutuje, post #1758

Tu poprawiamy obrazek. Ja słucham krytyki, bo cały czas ćwiczę i poprawiam warsztat i chcę nabrać wprawy w rysowaniu.
[#1760] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1757

Popraw lewy róg sufitu, ten w głębi, bo wygląda jakby ściana była budowana w czasach PRL ;)

Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi?


Wygląda na to, że ściany tworzą krawędź w miejscu gdzie stoi krzesło, a dokładnie w jego osi pionowej.
A róg sufitu jest przesunięty w prawo.
[#1761] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster, post #1760

Spróbuj wymyślić inną lampę (subtelniejsze kształty) bo pierwsze wrażenie miałem, że to prysznic parowy.
[#1762] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1761

@SuperBuster
@Schizo_

OK.

Lampa w gruncie rzeczy była wcześniej (w roboczej wersji) OK, tylko ten efekt "oświetlenia" nie wyszedł (bo go za długo retuszowałem) i "popsułem" tło.

Powinienem nanosić to światło umiejętniej. Znowuż wychodzi niedopracowany warsztat.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 11:39:14 przez Hexmage960
[#1763] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1761

[#1764] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1762

W takim razie kompozycja jeszcze...zdaje się być trochę chaotyczne rozmieszczenie elementów plus dynamika jak po trzęsieniu ziemi albo włamaniu.
Spróbuj to uporządkować.
[#1765] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1764

No więc skomponowałem pokoik komputerowy na nowo. Cała kompozycja jest zrobiona od podstaw, wiele elementów przeszło ze starszego obrazka (obraz, plakat, biurko, monitor, komputer, joystick, mysz, szafa, wazon, drzwi), ale z reguły w odmienionej i poprawionej formie. Doszedł dywan i szafka z szufladami.

Postawiłem na poprawną perspektywę oraz proporcje.

Jeśli chodzi o grę, to tam miały być lokacje płaskie (korytarze, pokoje, po których chodzi komandos), a nie takie jak przedstawia ten obrazek, zatem zapewne obrazek przejdzie do archiwum celem późniejszego wykorzystania.

Bo to można wykorzystać w jakiejś grze przygodowej, lub takiej a'la Last Ninja 2.

Równocześnie piszę silniczek gry i jest teraz tak, że jest dwóch graczy - jeden na górze, drugi na dole, ale są na tej samej przesuwanej planszy.



Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 21:46:32 przez Hexmage960
[#1766] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1765

Moim zdaniem zdecydowanie lepsza koncepcja niż poprzednia, ale trochę niedopracowana.
Klamka wydaje mi się zbyt pochylona, a monitor zbyt kwadratowy. Ale przede wszystkim nie trzymasz się perspektywy. tzn wszystkie linie wzdłuż linii "z" (czyli w głąb obrazka), jeśli mają sprawiać wrażenie równoległych, to powinny się zbiegać w jednym punkcie.



Jeśli np krawędzie między bocznymi ścianami a sufitem zbiegają się mniej więcej w lewym górnym rogu białego obrazka, to także górne i dolne krawędzie wszystkich drzwi, a także lewe i prawe krawędzie dywanu, komputerka i blatu biurka powinny też się kierować w ten punkt.

I jeszcze poprawiłbym biurko, tzn zdecyduj czy szuflady i noga mają być na krawędzi blatu, czy raczej obie te rzeczy mają być w pewnej ale takiej samej odległości od krawędzi.

https://www.agatameble.pl/meble/biurka-kontenerki/biurka
[#1767] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1766

W przypadku grafiki rastrowej (w odróżnieniu od wektorowej) kwestia zmiany perspektywy czy kształtów przedmiotów powinna odbywać się na etapie szkicu. Ja taki szkic poczyniłem. W technice jaką obrałem zmiana perspektywy na tym etapie jest zadaniem dość żmudnym.

Ulepszyłem jednak warsztat i teraz staram się nanosić elementy umiejętniej, uprzednio wszystko mierząc i dopasowując.

Uważam, że teraz wady perspektywy są dość niewielkie i nastąpiła duża poprawa w stosunku do poprzedniego obrazka, który bardziej przedstawiał halę bądź korytarz, aniżeli pokój.

Wiem, że Deluxe Paint ma narzędzie "perspektywa", które automatyzuje to zagadnienie i być może rozwiąże ten problem, ale muszę się z nim najpierw zapoznać, bo szczerze mówiąc jeszcze tego nie uczyniłem.

Tak przeglądałem teraz sieć i najbardziej blisko mojej grafice do Eksperymentu Delfin, przy czym tam jest nawet mniej detali. Szczerze mówiąc patrzyłem teraz także na Misję Harolda, którego grafika mi się zawsze podobała, i tam grafika jest jednak inna.

Proszę spójrz tutaj i zobacz, że grafik również nie przykładał takiej wagi do 100% poprawnej perspektywy w przypadku prawego boku biurka.



Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 23:14:53 przez Hexmage960
[#1768] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1767

Od wieków nie włączałem Deluxa, ale zdaje się że funkcja perspektywa jest do wyginania prostokątnych ścianek w trapezy, jak na boczne ścianki, a do tego o czym tu mówimy wystarczy znacznie prostsze narzędzie jakim jest rysowanie kolejnych linii z ciągle tego samego punktu.

A czy chce ci się poprawiać to już twoja decyzja, czy to ma być bliżej stylu Butenko, czy bliżej Siudmaka. - Aha dorysuj krzesełko i gołą babę na ścianie.
[#1769] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1768

To nie kwestia czy "mi się chce".
Napisałem, że robiłem szkic. Oto on:



Na tym etapie można poprawiać perspektywę, ale nie później.
Perspektywa w Deluxe Paint pozwala tworzyć efekt perspektywy, czyli właśnie wszystko zjeżdżające do jednego punktu. Obiekty przezeń stworzone można potem przecież sobie np. wycinać.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 23:37:19 przez Hexmage960
[#1770] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1769

Hex, masz do dupy obiektyw, uzyj tego co ZbyniuR ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem