[#1] Piggy Ride - informacje
Zakładamy nowy wątek z nowym projektem roboczo pt "PIGGY RIDE".
Zasadniczo i pobieżnie, będzie to klon River Ride wydanego już dawno na system Atari.
Naszym zamierzeniem jest zrobienie nowej gry o podobnej mechanice ale z usprawnioną grafiką nawiązującą trochę wyglądem do TF. Mam nadzieję utrzymać poziom, ale postaram się aby grafika na pierwszy rzut oka nie była "bezczelnym RIPem" TF, tudzież "Advance wars" firmy Nintendo
Chciałbym utrzymać bardzo ascetyczny, prawie geometryczny wygląd pierwowzoru.

Historia:
Pilot Tom, ma za zadanie zniszczyć wiele mostów na drodze zmechanizowanego wroga, prowadzących ku jego ojczyźnie. Zadanie nie będzie proste bo nieprzyjaciel zdążył już obsadzić wiele ważnych przyczółków stacjami radarowymi. Naszym zadaniem ma być niski, niebezpieczny lot w celu uniknięcia wykrycia oraz zniszczenie infrastruktury na tyle aby spowolnić wroga i dać czas ojczystej armii na przegrupowanie i odparcie nieprzyjacielskich wojsk.


Na naszej drodze staną statki wodne, podwodne a w powietrzu umilać będą nam czas samoloty, rakiety i helikoptery itd. Co jakiś czas paliwo można było by uzupełniać na lotniskowcu.

Na razie tyle "rewelacji". Aktualnie gra posiada już rozbudowany zbiór klocków, da się z tego poskładać podstawową, testową planszę w edytorze.

Pozdrawiamy, Project R3D OK CDN.



Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 10:35:05 przez Koyot1222
[#2] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Patrzę na wątki an forum...Piggy Ride.
E tam, jakieś pjeroństwo, nie zaglądam.
A tu nagle Koyot wrzuca do pikseli szota z gry i moja dynia niemalże eksploduje :)

ALEŻ TO SIĘ DOBRZE ZAPOWIADA!

Styl graficzny świetnie pasuje (choć faktycznie warto pomyśleć nad większą kontrastowością przeciwników, prowadzonego samolotu), zamysł zrobienia wariacji River Raid - CUDNY!

Czekam, czekam i jeszcze raz czekam!

P.S. Planujecie zrobić randomowo generowane poziomy (byłoby osom) czy one będą ręcznie projektowane?\
P.S. 2 To ostateczny tytuł gry? Sam w sobie nie jest zły ale nie pasuje (zachęca) do tej gry.
[#3] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

A ja na razie mam mieszane uczucia, czy taka forma i czy ten tytuł, czy to zagra razem i przebije oryginał.

Możliwe, że wszystko wyjaśni pierwsze grywalne demo.

Trzyma kciuki, za sukces OK

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 11:28:49 przez BULI
[#4] Re: Piggy Ride - informacje

@michalmarek77, post #2

Pomyślę nad większym kontrastem. Jest jeszcze na to czas.
Co do poziomów, na razie chcemy zrobić jeden testowy zobaczymy co uda się wyczarować Juenowi ;)
Tytuł... to na razie roboczy tytuł :) Zawsze ktoś może zarzucić coś lepszego.

W odpowiedzi na #3

Na razie chcemy spasować klocki i złożyć grafikę. Do grywalnego demo jeszcze trochę ;)

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 11:44:02 przez Koyot1222
[#5] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Lepszy bedzie tytul np. kanion rajd, bo myslalem, ze to kolejny watek o upgrejdowaniu a600.
Uzyj palety zblizonej do tej z Mega lo manii, bo palete masz strasznie wyblakla jak w TF a nie ma sensu popelniac dwa razy tego samego bledu ok, racja
[#6] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Oczywiście w grze najbardziej liczy się grywalność, ale mi osobiście nie podoba się taka "rozmyta" grafika.
[#7] Re: Piggy Ride - informacje

@selur, post #5

IMO "River Assault" ma mocno szuterowy wydźwięk i fajnie wpisywałaby się w tego duchowego następce kochanej przez wszystkich gry.
[#8] Re: Piggy Ride - informacje

@michalmarek77, post #7

"River Assault" - Brzmi dumnie OK
[#9] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #8

Brzmi OK OK
[#10] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Oj grałbym! Macie we mnie wiernego nabywcę i gracza
[#11] Re: Piggy Ride - informacje

@michalmarek77, post #7

Niestety po wpisaniu w gogle "River Assault", jest już kilka gier o tym tytule
Ale może znajdzie się coś jeszcze fajnego

W odpowiedzi na #10

OK

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 12:25:23 przez Koyot1222
[#12] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #8

Tylko trochę nie pasuje do przedstawionego zarysu fabuły Z jednej strony srutu tutu Tom broni ojczyzny, a z drugiej strony takie dosyć jednak agresywne słówko jak 'assault'

Tom broni ojczyzny jak niemcy Gliwic w 39
[#13] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #11

No to "River Stride", albo "River Slide" :)
[#14] Re: Piggy Ride - informacje

@okejokej, post #12

Roboczo zgodziliśmy się ochrzcić grę "Piggy ride", bo to znane hasło w necie. Takie nasze "wozić na barana".
Mało gier z taką nazwą powstało, ma podwójne literki konotacja z TF.
Gdyby umieścić pilota w "uniwersum" TF to mógłby być pilotem świnką, ala Porco Rosso. Albo jego samolot mógłby mieć imię świnki...
Jest mała konotacja z zatoką świń i operacją wojskową... rzecz która jeży amerykanom sierść po dziś dzień

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 12:32:47 przez Koyot1222
[#15] Re: Piggy Ride - informacje

@recedent, post #13

albo "River of water"
[#16] Re: Piggy Ride - informacje

@selur, post #15

Prędzej "River of crashed planes", ale to bardziej do przygodówki pasuje.
[#17] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #16

To może "Thin Blue Line" w nawiązaniu do 'cienkiej czerwonej linii', która będzie się amerykanom z wygraną bitwą kojarzyć

edit: chociaż widzę, że to się może raczej z policją kojarzyć.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 12:40:41 przez okejokej
[#18] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #14

No to już lepiej "Pigger Raid" - jest nawiązanie do "Piggy ride", do "River Raid" (jest rym!) i do "Bigger Raid".

[#19] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #11

"River Mayhem" chyba nie ma, co?
Im bardziej pretensjonalny tytuł - tym lepiej:)

Piggy ride czy River Slide pasowało by bardziej gdybyście chcieli zrobić duchowego następcę Toobin' :) Choć ten pierwszy tytuł ma jeszcze inny potencjał :P
[#20] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

1. Hmmm. Dla mnie grafika przypomina grafikę C64. Czyli taki downgrade na Amidze.
2. Podobne graficznie do TF co może odpowiadać stylem Waszej gry oraz przyszłym grom.
3. Ogólnie raczej mnie nie zainteresuje.
[#21] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Bardzo mi się podoba!OK
[#22] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

Będzie to ładnie działać na Ami 500 1MB RAM?

Pozdrawiam,

Azz
[#23] Re: Piggy Ride - informacje

@Azzorek, post #22

To się jeszcze okaże. Możliwe, że będzie mniej elementów niż w przypadku TF. Grafika na pewno się wyświetli, nie wykorzystałem jeszcze całej 16 kolorowej palety.
[#24] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #23

nie wykorzystałem jeszcze całej 16 kolorowej palety.


No właśnie, Amiga bez kombinacji daje Ci drugie tyle (32 kol) ok, racja
[#25] Re: Piggy Ride - informacje

@BULI, post #24

Cóż, są tacy co wycisnęli dużo więcej za pomocą różnych trików.
Ale mówimy o płynnie przesuwanym ekranie.
No nie chciałbym się wypowiadać za dużo. Nie moja działka.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2016 13:14:12 przez Koyot1222
[#26] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #25

IMO taki szuter powinien działać w tych 50Hz.
Wiadomo, że dziś trudno wymagać by hobbyści robili soft na poziomie magików z lat 90-tych.
Więc nie wymagajmy.
IMO nie powinniście przejmowac się działaniem gry na A500. I tak, w znakomitej większości przypdaków, gra albo będzie odpalana na WinUAE albo na mniej lub bardziej rozszerzonych Amigach.
Dowalcie w grze tyle fajerwerków ile dacie rady (obiekty, kolory, dźwięk), byle by to na (powiedzmy) tej A1200 z 4MB FAST działało w 50Hz. Nawet jakby wymagany był 030 28MHz.

Nie ma sensu się ograniczać.
[#27] Re: Piggy Ride - informacje

@Koyot1222, post #1

moim zdaniem piggy ride to bardzo nietrafiona nazwa. automatycznie kojarzy sie (nie tylko mnie, rownierz wszystkim ktorych zapytalem) z rajdem na piggy bank, a to jest swinka skarbona:) czyli atak na swinke skarbonke?:)
[#28] Re: Piggy Ride - informacje

@aszu, post #27

Piggy ride a Piggy raid to nie do końca to samo :) choć oczywiście zgadzam się z niespecjalnie trafionym tytułem (choć jakby lekko przerobić gameplay...).
[#29] Re: Piggy Ride - informacje

@michalmarek77, post #28

kurcze co to sie czlowiekowi z oczami dzieje, nie wiem czemy przeczytales raid, chyba podswiadomosc:)
[#30] Re: Piggy Ride - informacje

@michalmarek77, post #26

Dowalcie w grze tyle fajerwerków ile dacie rady (obiekty, kolory, dźwięk), byle by to na (powiedzmy) tej A1200 z 4MB FAST działało w 50Hz. Nawet jakby wymagany był 030 28MHz.


Takie podejście do River Raid bardzo by mi odpowiadał, ale Twórcy mają zupełnie inną koncepcję. Chyba, że sprawa nie jest jeszcze zamknięta (Koyot mógłbyś sobie poużywać z kolorami, fajerwerkami i pixelArtem ok, racja).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem