Sorki za poślizg z odpowiedzią, ale dopiero wróciłem do Polski
1. Jakoś sobie radzę z kartką i ołówkiem, więc pomyślałem o 2D. Mam tablet (gorzej z wprawą w posługiwaniu się nim), ale zastanawiam się, czy go używać, czy nie lepiej (szybciej dla mnie) zeskanować to co mam narysowane i ewentualnie poprawić?
Zeskanować zawsze możesz, warto czasem podłożyć coś sobie i rysować na tym. Docelowo jednak musi to być grafika przygotowana w programie na komputerze.
Przykładowy szkic do mojego silent dance:

iii ostateczny wygląd:

Więcej o obrazku w
"pixele piksele"
Ciężko było by min np rysować i skanować grafikę która miała by np łączyć się/płynnie przechodzić z obrazka z lewej krawędzi i łączyć się z prawą aby dawać wrażenie całości.
Musisz sobie rozplanować czy chcesz pokazywać w tle jakieś elementy, np chmury i góry w różnych miejscach czy mają być to obrazki wypełniające cały obraz i przewijane w tle.



2. Ścieżka, mosty, (rzeka - jak postać w nią wpadnie to ginie) powinny być narysowane jako tzw. przezroczyste? Chodzi o możliwość poruszania się tylko po nich.
W przypadku grafiki trzeba obrać jako tło jakiś konkretny kolor (alfa), który nie będzie występować w całej grafice. Wtedy będzie można zaznaczyć żeby program domyślnie "czyścił" konkretną barwę i zostawiał czysty obraz elementu grafiki.
Przykład wczesnej wersji czołgów:
3. Ile klatek powinna mieć animacja postaci (minimum), żeby po złożeniu wyglądało to jakoś w miarę dobrze ?
To dosyć szerokie pojęcie i zależy jaki chcesz otrzymać efekt.
3-4 klatki - duży przeskok w animacji. Styl lekko komiksowy, bajkowy. (
4 klatkowy ruch)
Minimum 6 to już ładne płynne przejście. Zazwyczaj stosuje się ok 9 klatkowe przejście.

szerzej opisane
tutaj
W zasadzie powinno wystarczyć, ale profesjonaliści rozszerzają ten zakres. Z tego co kiedyś wyczytałem mózg rejestruje ok 24 obrazów na sekundę. Toteż animacje zrobione na 24-25 klatek, są już bardzo płynne. Profesjonaliści często jednak robią płynny ruch na 24 klatki i wyrzucają co drugą zostawiając połowę, co ciekawe, wtedy ich animacja wygląda jeszcze lepiej.
Co do ilości klatek sytuacja poruszania jest jeszcze w miarę, animacja kompiluje się mocno przy dodawaniu dynamiki, przy szybkich ruchach odejmujemy klatki, płynne dostojne ruchy, trzeba dodawać.
Całość docelowo ma być uruchomiona na PM z karta graficzna i MorphOS-ie. Jeśli chodzi o programy to zastanawiam się nad TVPaint, Gribouillis, Art Effect 4 lub Gimp na PC. Pewnie padnie na ten ostatni, bo jest dużo tutoriali w necie.
Z doświadczenia poradzę abyś używał Gimpa. jeśli zaprzyjaźnisz się z jego działaniem wszystkie rzeczy potrzebne Ci do platformówki w zupełności powinieneś ogarnąć.
Ważna rzecz o której nie wspomniałeś to rozdzielczość. Musisz ustalić sobie ramy działania. Wielkości obrazów w grze. Dla amigi w pal 320x256 pix będzie obrazem pełnoekranowym. Elementy dynamiczne/bohater i inne elementy puzzli z których ma się składać gra najlepiej aby były 16x16 pix ew większe 32x32 (niektóre tryby dopuszczają wyższe elementy tła jednak przy zachowaniu podstawy max 32 pix).