[#241] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #240

...no bez szablonow tilesow w postaci calych grafik to juz w ogole sobie tego nie wyobrazam. Zreszta majac w kupie tilesy 16*16 bez ladu i skladu tez ciezko zgadnac co z czym sie laczy.
[#242] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #239

Ekspertem nie jestem, ale podejrzewam, ze AI bez problemu to pokoloruje z 2 kolorow na 32 kolory.
1
[#243] Re: Tony - development nowej gry

@Don_Adan, post #242

gre pewnie tez sama napisze ale efekt koncowy moze rozczarowac
[#244] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #239

to prawda, majac jeden kolor trzeba kombinowac, i moze dlatego docenisz gre, na poczatku napisalem ze gra miala byc tylko na Atari XL w hires wiec jeden kolor, caly warsztat w to poszedl bo wazne bylo ze pixel jest 1x1 co w Atari ma tylko jeden tryb graficzny 8
1
[#245] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #244

po mojemu to raczej wyglada na dobra gre charakterystyczna dla ZX Spectrum , Atari mialo jednak glownie 4-kolory paskudne bo paskudne ale 4 i w pikselozie 2*1. Nie za bardzo kojarze jakies gry na Atari XL w hiresie.
Za to wiekszosc gier na Spectrum wlasnie wyglada tak , no oczywiscie nie z tak szczegolowa grafika choc zdarzaja sie wyjatki.
[#246] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #245

sa gry na XL mono w hires, moze wiele ich nie ma ale sa... :D robiac grafike w proporcji 1x1 pozwolilo mi to zrobic gre na atari xl, c64, zx, amiga, mialo byc na ST ale koles wymiekl...
[#247] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #245

Nie dogodzi się nigdy.
- gra mono: źle
- gra w Dual Playfield: bieda, bo 2x8 kolorów
- gra w 16 kolorach: mało
- gra w 32 kolorach: zawsze można na AGA
- gra w 64 kolorach: AGA może więcej
- gra w 128 (256) kolorach: po co takie wymagania, przecież głównie gry wychodziły na OCS/ECS

i z drugiej beczki
- gra na dyskietkach: mamy 21 wiek
- gra w ADF: po co skoro można na HDD
- gra w LHA: no jak to? wydanie pudełkowe a gra w LHA? Gdzie tu kontakt z oryginalnym nośnikiem?
- gra na CD: ee... nie wypada bo to nie CDTV/CD32

Jak dobrze, że to nie mnie podejmować takie decyzje :D
15
[#248] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #245

Nie za bardzo kojarze jakies gry na Atari XL w hiresie.


Ja pamiętam takie:

- Kult
- Roderic
- Starquake
- Amaurote

a na bank jest ich więcej.
[#249] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #247

Hej.
Moja propozycja, dokończ waćpan grę i wrzuć tu wtedy news. Niektórym rzeczywiście nie można dogodzić. Za chwilę ktoś będzie narzekał, że gra nie jest w kolorze
Dla Ciebie wielki Panie szacun, bo już dawno się nie ubawiłem na nowej grze na Amidze. Mam nadzieję, że nie porzuciłeś tworzenie pinballaOK
1
[#250] Re: Tony - development nowej gry

@AD99, post #249

Porzuciłem :P Pinball zarówno pod względem zachowań piłki, jak i pod względem systemu punktowania i reakcji stołu (te wszystkie lampki, punkty itd), to było za dużo na jedną głowę. Ale szykuję na AGA coś innego. Też port z PC, ale narazie ani mru mru, bo błądzę przy AGA bardzo.
1
[#251] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #245

Nie za bardzo kojarze jakies gry na Atari XL w hiresie.


Było ich dość dużo.
1
[#252] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #237

Moje testy na 32 kolorach nie wróżą niczego dobrego...

Nasze Tanks Furry czy Bridge strike to gry wykorzystujące tylko 16 kolorów. W zasadzie to 15. To bardzo dużo kolorów.
[#253] Re: Tony - development nowej gry

@RDudek, post #234

, robiac grafike w 1kolorku tez staralem sie kombinowac by pokazac glebie by takie plaskie nie bylo

Widać spory nakład pracy. Jest dobrze. Oczywiście, drugi kolor nadałby jeszcze większą głębię.
[#254] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #247

Nie dogodzi się nigdy.
- gra mono: źle(...)

Nigdy nie dogodzisz wszystkim. Jak opublikowaliśmy Tanks Furry czy Bridge Strike. Kilka osób otwarcie zarzucało nam plagiaty, a w ogóle jak śmieliśmy coś takiego zrobić i pokazywać ludziom.
Porada z "naszej" strony. Róbcie swoje. Skończcie aktualny projekt i skupcie się na nowym projekcie jeśli jeszcze chcecie i możecie. Warto skupić się na konstruktywnych krytykach i kompletnie olać te komentarze malkontentów, którzy albo nie grali w grę albo zazdrośnie torpedują wasz projekt.
4
[#255] Re: Tony - development nowej gry

@Koyot1222, post #254

Spokojnie robimy swoje. Projekt idzie do przodu. Został jeden level do dorobienia, reszta lekko do poprawki żeby nie było jakichś niedociągnięć. Jedyne co czarno widzę to muzyka w grze. Wiem, że być musi bo bez tego nie będzie pełnego klimatu w grze.
3
[#256] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #255

Jak dla mnie, to muzyka z dema może być na każdym poziomieOK. Warto jednak, aby była możliwość swobodnego wyłączenia i pozostawienia samych fx.
1
[#257] Re: Tony - development nowej gry

@AD99, post #256

Wiem, że być musi bo bez tego nie będzie pełnego klimatu w grze.

Jak dla mnie, to muzyka z dema może być na każdym poziomie. Warto jednak, aby była możliwość swobodnego wyłączenia i pozostawienia samych fx

Regulacja poziomu głośności muzyki w stosunku do sfx byłaby czymś pożądanym.
[#258] Re: Tony - development nowej gry

@AD99, post #256

Klawiszem M wyłącza się muzykę co pozwala na dodatkowe dźwięki podczas gry (odgłos biegania). Nie planujemy regulacji głośności muzyki.

Jeden moduł na całą grę szybko by znudził gracza, a tego nie chcemy.
1
[#259] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #258

Bardzo fajnie wyszło demo Tony na c64. Muzyka miód, malina, uwielbiam SIDaOK.
[#260] Re: Tony - development nowej gry

@karolb, post #248

Ja pamiętam takie:

- Kult
- Roderic
- Starquake
- Amaurote

a na bank jest ich więcej.

Ja jeszcze pamiętam:
- "Artefakt Przodków",
- "Kupiec",
- "Kolony 2106" (odświeżona wersja "Kolony" z 1990).
2
[#261] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #247

Ja akurat bardzo lubię minimalizm, zawsze lubiłem atarowski hi-res. Zdecydowanie wolę gustowne płaskie wektory niż koślawe (a nawet przeciętne) tekstury.

Zauważam zabawną prawidłowość. Im platforma jest bardziej ograniczona tym jest większe ciśnienie na realizm, wyciąganie jak największej liczby kolorów, używanie sampli. A gdy platforma jest na tyle mocna, że pozwala zrobić niemal wszystko, nie musi niczego udowadniać, to ludzie bez problemu przyjmują gry czarno-białe (Inside, Limbo), kanciaste (Minecraft) w pixelowym stylu (Tower 57, Beat Cop).

Ja rozumiem, że w grze "Tony" taka, a nie inna grafika nie była wynikiem pomysłu tylko tego, że po prostu taka już była zrobiona. Ale czy nie można po prostu dać się ponieść temu stylowi i cieszyć się nim? Tym bardziej, że gra na serio jest bardzo ładnie narysowana. Na pewno wolę taką grafikę niż np. pokolorowaną w stylu ZX Spectrum. Uważam, że hiresowa grafika w wielu produkcjach dla ZX Spectrum jest świetna. Tylko te koszmarne telegazetowe kolory i color-clash psują wszystko. Według mnie te gry wiele zyskują gdy się je ogląda na monochromatycznym monitorze, który pozbywa się tych koszmarnych kolorów. szeroki uśmiech

Szkoda, że amigowy świat ciągle siedzi w epoce udowadniania nie wiem czego i nie wiem komu. Ciekawe, że jakoś nikomu nie przeszkadza, że rewelacyjny (pod względem designu) "Another World" powstał na Amidze, a wykorzystuje tylko 16 kolorów.
4
[#262] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #261

Atarowski hi-res jest super, ale świetnie też wyszło jego podkolorowanie w przypadku współczesnych konwersji Jet Set Willy, Manic Miner czy Monty on the Run OK

A co do Tony'ego, widać, że wersja C64 ma normalny, paraboliczny skok, na Atari ma być tak samo OK
1
[#263] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #261

na C-64, ktory nie ma clashcolor'u ta gra pokolorowana moglaby wygladac jeszcze lepiej.

btw: temat muzyczny na Amidze o niebo lepszy niz na C64.
[#264] Re: Tony - development nowej gry

@selur, post #263

na C-64, ktory nie ma clashcolor'u ta gra pokolorowana moglaby wygladac jeszcze lepiej.


Ale nie miała być pokolorowana. eot
2
[#265] Re: Tony - development nowej gry

@Jacques, post #262

Sprajty w atarowskim hiresie zachowuję się bardzo specyficznie, bo są właściwie... przezroczyste i wszystko przez nie przebija. To jest coś niespotykanego na innych platformach. Czasem jest to spora wada - sobie zrób wskaźnik myszy na ekranie hires. A czasem jest to zaleta - kolorowanie monochromatycznego hiresu. Aż prosi się o wykorzystanie tej cechy do zrobienia gry w hiresowej grafike z bohaterem-duchem, który faktycznie byłby przezroczysty. szeroki uśmiech Albo jakiejś latarki ze snopem światła.
2
[#266] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #265

Pojawił się kod źródłowy Tonego w wersji demo na C64.
https://github.com/maciejmalecki/tony-demo
4
[#267] Re: Tony - development nowej gry

@c64portal, post #266

Dzieje się coś nowego w kwestii powstawania gry czy póki co skupiłeś się na Electroman' ie ?
[#268] Re: Tony - development nowej gry

@uroboric_tom, post #267

Dzieje się, ale od niedawna. Mamy muzyka, który ciężko pracuje nad nowym brzmieniem. W tym tygodniu (szczerze) po 4 miesiącach czekania dostałem ostatni poziom do dołożenia do gry. Dzisiaj dostałem grafiki do podmiany animacji Tonego - brzmi znajomo podmiana grafik w grze? Właśnie takie rzeczy wydłużają produkcje.

Został usunięty czas w grze. Nie ma. Z cracktro również zniknęła ta opcja oczywiście. Za to muzyka w cracktro jest teraz nowa zajebista dzięki nowemu muzykowi

Już teraz wiem, że gra będzie na 2 ADFach. Niestety, ale Rafał też musi dużo czasu poświęcać koderom z innych platform, a doszło jeszcze Atari ST. Mnie zostało doszlifować poziomy pod okiem Rafała i napisać walkę z bossem - Montezumą. Czeka mnie dołożenie boba 64x64 pix na ekran, ale poradzę sobie z tym bo już testowałem to. Najważniejsze, to pomieścić wszystko w 2 ADFach.

Electromana w sumie napisałem w międzyczasie gdy Rafał męczył się z koderami z C64, Atari 8bit ST i ZX. Piszę napisałem, bo mam wszystko już, tylko teraz wstawiam poprawki, więc właśnie gdyby nie zamieszanie z innymi platformami, to już Tony by dawno wyszedł, a gdybym ja nie zaczął Electromana, to chyba bym Tonego przepisał w całości do asemblera z nudów

No i skoro właśnie co do wymagań gry. Skoro nie istnieje 1MB slow ramu, to pozwoliłem sobie nieco zaszaleć i będzie ten boss wielki na 64x64 piksele, bo fast ram to uciągnie nawet przy NTSC. Więc teraz pracujemy zawzięcie nad 4 poziomem, a później od początku będziemy wszystko skrupulatnie sprawdzać od początku gry do końca.
1
[#269] Re: Tony - development nowej gry

@tukinem, post #268

"Mamy muzyka, który ciężko pracuje nad nowym brzmieniem." < czy to znaczy, że muzyka będzie inna?

Ta dotychczasowa muzyka w Twojej wersji (i odtwarzana właśnie w takim tempie) jest ZAJEBISTA i totalnie pasuje do klimatu. Mam nadzieję, że ona się ostanie gdzieś w grze.
[#270] Re: Tony - development nowej gry

@MDW, post #261

Ja akurat bardzo lubię minimalizm, zawsze lubiłem atarowski hi-res. Zdecydowanie wolę gustowne płaskie wektory niż koślawe (a nawet przeciętne) tekstury.

Zauważam zabawną prawidłowość. Im platforma jest bardziej ograniczona tym jest większe ciśnienie na realizm, wyciąganie jak największej liczby kolorów, używanie sampli. A gdy platforma jest na tyle mocna, że pozwala zrobić niemal wszystko, nie musi niczego udowadniać, to ludzie bez problemu przyjmują gry czarno-białe (Inside, Limbo), kanciaste (Minecraft) w pixelowym stylu (Tower 57, Beat Cop).

Ja rozumiem, że w grze "Tony" taka, a nie inna grafika nie była wynikiem pomysłu tylko tego, że po prostu taka już była zrobiona. Ale czy nie można po prostu dać się ponieść temu stylowi i cieszyć się nim? Tym bardziej, że gra na serio jest bardzo ładnie narysowana. Na pewno wolę taką grafikę niż np. pokolorowaną w stylu ZX Spectrum. Uważam, że hiresowa grafika w wielu produkcjach dla ZX Spectrum jest świetna. Tylko te koszmarne telegazetowe kolory i color-clash psują wszystko. Według mnie te gry wiele zyskują gdy się je ogląda na monochromatycznym monitorze, który pozbywa się tych koszmarnych kolorów.

Szkoda, że amigowy świat ciągle siedzi w epoce udowadniania nie wiem czego i nie wiem komu. Ciekawe, że jakoś nikomu nie przeszkadza, że rewelacyjny (pod względem designu) "Another World" powstał na Amidze, a wykorzystuje tylko 16 kolorów.


to sie bierze z kompleksów, zaczeło sie w czasach pierwszego Dooma i trwa do dzisiaj
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem