kategoria: WinUAE
[#1] RIPowanie muzyki z gier
Witam. Czy ktoś z użytkowników amiga 500, 1200, emulatora WinUAE, ewentualnie innych OS Amigowych w 100% potrafił zripować muzykę z gier? Próbuję od kilkunastu dni zripować muzykę za pomocą emulatora amigi WinUAE z gier tj Dyna Blaster, Cytadela czy Cannon Fodder. Wiem, że z Cytadeli i Cannon Fodder można znaleźć zripowaną muzykę w formacie *.mod w internecie, tylko mam problem z Dyna Blasterem. Mam wersję PAL i NTSC podczas uruchomionej gry, nie ważne który poziom, przyciskam klawisz F12 po pokazaniu okna w głównym ekranie OUTPUT Zakładka Ripper klikam na PRO Wizard 1.62 po wyszukaniu sektorów"?" pyta się mnie czy zapisać format muzyczny mod czy też inny moduł trackerowy, potwierdzam zapis i co dziwne, nie wiem od czego to zależy np muzyka zcrackowanej gry bez problemu się zapisze w formacie mod i sprawdzając na winampie na PC działa bez problemu natomiast w czasie gry zapisze się mod i jakiś plik gmc. Przy otwieraniu nowo stworzonego pliku mod z Gry Dyna Blaster nie słychać nic a czas utworu może sobie lecieć. Powiedzcie mi od czego może to zależeć i czy są programy na PC mogące zripować muzykę z gier amiga z formatu adf? Pytam ponieważ nie chce się bawić w żmudne nagrywanie audio czy też wideo z emulatora.
[#2] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #1

Weź pod uwagę że WinAMP nie jest najlepszą odgrywajką do amigowych formatów, a muzyka z gier amigowych nie jest zapisana tylko w formacie MOD. Plus, WinUAE nie radzi sobie chyba z niczym co nie zapisane w formacie MOD.
Jedną z najpotężniejszych odgrywajek na pieca jest XMPlay, a muzykę z praktycznie każdej amigowej gierki znajdziesz na exotice, przykładowo Dyna Blaster jest tu: http://www.exotica.org.uk/wiki/Dyna_Blaster

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 12:58:59 przez Shoonay
[#3] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #1

Ripowanie emulatorem nie jest najlepszym wyjściem, ponieważ jak napisał Shoonay na Amidze było tyle formatów muzycznych że głowa boli. Są na Ami rippery radzące sobie i z takimi formatami, ale jak widzę nie masz zbyt doświadczenia w tym temacie. Nawet MODy były pakowane różnymi kompresorami i jak zauważyłem emulatorowy ProWizard nie daje sobie w większości rady z takimi formatami (Amigowy potrafi więcej). Żeby ułatwić Ci życie, proponuję odwiedzenie tej strony: UnExoticA. Tam znajdziesz chyba wszystko czego szukasz, ale czy na PC jest program, który potrafi to wszystko odegrać to nie wiem. Na Ami wszystkiego da się posłuchać EaglePlayerem (można spróbować i DeliTrackerem).

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 13:19:18 przez AmiClassic
[#4] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Shoonay, post #2

Jeszcze bardzo dobrą odgrywajką jest ModPlug Player. Mi odtwarza wszystkie moduły jak leci.
[#5] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #1

Co do odgrywania modów na PC to najlepszy odtwarzacz oferujący 'back to the past', jest tu: ProTracker V1.3B :)
[#6] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Shoonay, post #2

Z XMPlay nie miałem żadnego problemu i wszystko odgrywało co chciałem, więc mogę polecić OK

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2012 16:38:06 przez (V)(I)mothe(P)
[#7] Re: RIPowanie muzyki z gier

@(V)(I)mothe(P), post #6

Nie mam w tym doświadczenia, pamiętam amigę z dzieciństwa tylko z grania :) mało co pamiętam workbencha i programy jakie były w A1200, którą miałem :). Mam bakcyla na punkcie takiej muzyki :D nie wiem czy to z sentymentu czy po prostu uwielbiam tą nutę :) ale przyznam, że gdy słucham takiej muzyki od razu uruchamiam WinUAE i do późnych godzin pocinam w dobre klasyki ;). Co do ww strony byłem na exotice i innych :) ale są nie znane mi formaty modułów tj ast czy inne jedynie znam mod, it, xm i s3m więc odtwarzałem je w winampie, albo brakuje kilku sound tracków. Gdybym miał amigę to bym jakoś sobie poradził :) a tak to muszę kombinować :D
[#8] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #7

Wiele modułów można odsłuchać lub przekonwertować do wav za pomocą uade.
[#9] Re: RIPowanie muzyki z gier

@grxmrx, post #8

Mam takie pytanie, nigdy nie miałem okazji tworzyć muzyki w protrackerze :) z tego co zauważyłem są 4 kanały i dźwięk jest podawany nie w nutach ale w literach np B, E, A, D, G, C# itd a cyfry to tj ciąg tej nuty(ja to tak odbieram, poprawcie mnie jak źle mówię :) ). Wszystko fajnie programik jest dość prosty, ale od czego zależy np gdy chcę na 1 kanale dać wstawkę gitarowo-basową lub basowo- perkusyjną? Jeszcze jedno pytanie jak muszę ustawić głośność oraz inne parametry tak, gdy podczas tworzenia własnego samplu podczas odtwarzania swoich wypocin mógłbym je usłyszeć i do tego jak się nagrywa taki sampel ? Używam ProTracker-win32-r26012011 w wersji PC :).
[#10] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #9

Polecam kurs Amiga Audio
[#11] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #9

A jakby kurs wskazany przez mailmana był niewystarczający to przerobiłem dokumentację (AnigaGuide) ProTrackera na HTML. Znajdziesz ją tu.
[#12] Re: RIPowanie muzyki z gier

@Alucard1989pl, post #9

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem