[#1] Te które wyciągają siódme poty z Amigi500
Dzisiaj ja Zapodaje temat:

Gry, które wyciągają ponad 100% możliwości z Amigi500.

Moje Typy:
Agony
Shadow of the Beast 3

asman/action

[#2] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Ja dorzuce:
All Terrain Racin'
Walker
Project X
Beast
Lionheart

Moze niezbyt trafnie, ale te gry podobaja mi sie nadal, mimo uplywu lat.

[#3] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

256 kolorów w Universe :D
[#4] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #3

Universe ma 8bitow?

[#5] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@El Amigos, post #4

Tak. Chodzi oczywiście o wersję na A500.
[#6] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@El Amigos, post #2

ATR chyba nie chadza na A500.
[#7] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Cytadela
[#8] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@reactor, post #7

Pinball Fantasies, Flashback, Gunship 2000
[#9] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@reactor, post #6

ATR działa na A500. Zęby na nim swego czasu zjadłem, dopóki mi oryginalne dyski nie padły... Gra wykorzystuje nawet dobrodziejstwa dodatkowej pamięci (moja A500 ma 2,5 MB Ram). Ale ATR ma tylko 32 kolory :). Siódme poty co najwyżej wyciąga się przy ukośnym scrollu, chociaż już i nie takie rzeczy na A500 były ;)
[#10] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

The Settlers. Nie mam pojecia jak na 68000 7MHz i 1 MB RAM tak to wszystko fajnie chodzilo.
[#11] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@MDW, post #10

Tak na marginesie. Zwrot "gra na A500 z 1MB RAM" kojarzy sić dziś czesto z badziewiem, ale tak prawde mówiąc, to chyba niewielu było autorów gier, którzy potrafili wycisnąć z A500 100% jej możliwości.
[#12] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Zapomniałem dodać

Pinball Dreams

Chodzi nawet na A500 z 0.5MB

asman/action

[#13] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #12

TurricanII
[#14] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@PopoCop, post #11

Masz rację. Tak w ogóle, to mało kto dziś pamięta, ale Amiga (500, 2000) przez długie lata była komputerem którego możliwości graficzne, muzyczne, organizacja wewnętrzna, procesor i wielozadaniowy system operacyjny były niedościgłym wzorem pozostałych systemów (Atari ST, MacIntosh i żałosny ówczesny PC).
[#15] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@wali7, post #14

Oj pamietam jak sie PCarze wywyzszali ze niby to ich sprzeciki po 20 do 30 milionow (owczesnych PLN) sa lepsze od Amigi.

Ale jak zobaczyli co Amiga potrafi to im galy wychodzily ..... grafika dzwiek plynnosc animacji i to na mojej A600 za 6 milionow.

A co bylo gdy kupilem A 1200
[#16] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@MDW, post #10

No, ale musisz przyznac, ze na mapie 3 w goretszych momentach gra zwalniala (szczegolnie wtedy, gdy cos sie mialo zjarac za chwile ). No ale to i tak cudowna gierka...

[#17] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@wali7, post #13

Tia to były czasy teraz tak to wsio poszło do przodu(aż za dużo) że normalnie aż by człowiek chciałby się cofnąć w lata 90 XX wieku...
[#18] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@PopoCop, post #11

PopoCop napisał(a):

> Zwrot "gra na A500 z 1MB RAM" kojarzy sić
> dziś czesto z badziewiem, ale tak prawde mówiąc, to chyba
> niewielu było autorów gier, którzy potrafili wycisnąć z A500
> 100% jej możliwości.

Zgadzam sie. Dopiero Team17 pokazało jak powinny wyglądać gry na
Amige. Wcześniejsze gry to typowo: obrazek w 32 kolorach
(bądź też EHB) a sam silnik gry w 16 kolorach (coby gra sie wyrabiała
co drugą ramkę!) i do tego jeszcze ekran typu raw. To boli
(jak sie popatrzy w kod ). Team 17 nie żałowało grafiki i muzyki.

I kolejna gra wyciskająca poty:
Ruff 'n Tumble.

Asman/Action

[#19] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #9

... i jeszcze oczywiście następujące shootery:

Hybris
Battle Squadron
SWIV - tu akurat ukłon za tą jedną tylko dyskietke. :)
Mega Typhoon - taki speed na ECS!
Banshee (!) - aż dziw że to goła a1200.
[#20] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

... i jeszcze oczywiście następujące shootery:

Hybris
Battle Squadron
SWIV - tu akurat ukłon za tą jedną tylko dyskietke.
Mega Typhoon - taki speed na ECS!
Banshee (!) - aż dziw że to goła a1200.
[#21] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@kempy, post #19

Banshee (!) - aż dziw że to goła a1200.
Miało być na A500, a nie A1200....

[#22] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@grxmrx, post #21

no tak, zakrecilem sie. :D
[#23] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Stardust oraz Elffmania - extra grafika!
[#24] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@PopoCop, post #8

GUNNNNNSSSSSHHHHIP!!!! zapomniałem, a to jeden z moich all-timerów!. no tak, moja Ami 500 (1 chip, 1,5 fast) miała ciepło, ale wiem że chodziło szybciej niz u kumpla z 1 mb chip. Z tego co pamiętam, Gunship korzystał z systemu, i pewnie dlatego łatwo mu było z tego skorzystać. U kumpla na rozbudowanej Ami 2000 chodził jeszcze lepiej.
[#25] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@mailman, post #3

Gralem w Universe 256 kolorow A500 i zastanawialo mnie zawsze jak to zrobili jakies tryb HAM chyba ale przeciez ten tryb byl tak wolny ze nie powinno sie dac grac.
Wiec dlaczego inni programisci nie zastosowali podobnego tricku (nie wiedzieli o tym ? , nie potrafili?) np. gra Gobliins2, 3 tutaj wiele stracila grafika tylko w 32 kolorach. Czy nie szlo chociaz 64 wrzucic ?
Goblins3 to juz chyba czasy A1200 ale tez nie wykorzystali AGA.
[#26] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Pawelek, post #25

Gralem w Universe 256 kolorow A500 i zastanawialo mnie zawsze jak to zrobili jakies tryb HAM chyba ale przeciez ten tryb byl tak wolny ze nie powinno sie dac grac
Myślę, ale mogę się mylić (bo nie grzebałem w kodzie Universe), że zastosowana Lores + sprytna copperlista, która podmienia kolory w poszczególnych liniach.(przynajmniej ja bym tak podszedł do tego tematu)

dlaczego inni programisci nie zastosowali podobnego tricku (nie wiedzieli o tym? , nie potrafili?)
Nie ma tu jednej odpowiedzi, można się wypchać sianem i powiedzieć, że wszystko zależy od typu gry. W przygodówce nie ma wielu rzeczy do przeliczania ,troche animacji i to wszystko. W platformówce to troche więcej rzeczy trzeba zrobić, ale zaraz .... wystarczy spojrzeć na Trols czy James Pond czy serie Beast czy SuperFrog czy Assassin. Coś tu nie gra.
Myśle, że jest pare powodów oto one:
1). Kasa (po co się męczyc i tak więcej kasy za ten produkt nie będzie),
2). Lenistwo.
3). Niewiedza.
4). nieumiejętność programowania
5). używanie nieodpowiednich języków programowania do dynamicznych gier.
6). świadomośc, że to i tak lepiej wygląda niż na innych platformach.

Tak to boli, że niektóre gry na C64 wyciskają więcej niż na Amidze (patrz Turrican 2, RickDangerous). Znowu można wypchać się sianem i powiedzieć, że na amidze nie ma za darmo (jak to jest w C64) animacji znaków (wystarczy zmienić dane jedno fonta, by wszędzie tam gdzie jest on postawiony - np cały ekran - będzie się ładnie animował ), ale są przecież inne sposoby (animacja kolorami).

Pozdrawiam

[#27] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@ntx, post #23

A Za żelazną bramą ??? Cytadela tez poty wyciskala - ale tutaj za mala moc proca byla oczywista. Project Battlefield tez chyba dzialal
[#28] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@Twardy_gda, post #27

A Za żelazną bramą ???
Hmm. Czy wydaje Ci się, że A500 ma dosyć przy tej grze, że ledwie zipie, czy tak naprawde mogłoby być więcej bajerów w tej grze ?
Mi osobiście bardzo podoba się ta gra ale czy wyciska ona z A500
maksimum to szczerze nie wiem (ze wskazaniem na tak).

pozdrawiam

[#29] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@asman, post #1

Well. To tera jo zapodam panockom.

Killing Machine - Psygnosis ( chyba jakoś tak to leciało), grało się takim fajny robocikiem..

Next gierka to była tak fajna strzelanka osadzona w realich lat 20-30 - nie pamiętam czy chodziło o Godfather czy Untochables.. świetne intro z miastem w tle!

Heart of China - mnóstwo dyskietek

Darkseed - HiRes Lace ( Gdzie moje OCZY )

Darkmere - oj oj co za grafa i nastrój .

Cannon Fodder 1&2 - heheheeee kill your brother...

Desert Strike - grafa!

Jest tego cała masa... z platformówek to RiskyWoods (tudzież PowerJim-aczkolwiek śmigał więc nie wiem czy powinien się tu znaleźć), Globdule..

Zwróćcie proszę uwagę że większość "dużych gier" była starsza niż późniejsze i zawierała sporo więcej fajnej grafy i pomysłów...wykonanie, klimacik i te sprawy.
Jak sobie przypomnę to jeszcze cóś dopisze.
[#30] Re: Te które wyciągają siódme poty z Amigi500

@TJindy, post #29

oh, tera zwróciłem uwagę na świetnie skonstruowane przezemnie zdanie.. no ale jak ubaw to ubaw. A i tak wiecie o co mi chodziło
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem