[#1] Dune 3 - kontynuacja z komentarzy
Po pierwsze nie zrzucajcie się na Dune 3, ani tym bardziej na PM dla mnie.

Projekt powstał w 2008 roku w wyniku zachłyśnięcia możliwościami kart graficznych oraz PowerPC dla Amigi, dla mnie to minęła epoka jeśli chodzi o moje umiejętności programistyczne, choć możliwości tego sprzętu pozostały niezmienne i są bardzo wysokie. Szczerze mówiąc ten projekt został przeze mnie zapomniany...

Mam dostęp do dużej części kodu Dune 2 rozszyfrowanego na zasadzie reverse-engineering (zresztą nie tylko przeze mnie, ale przez sztab fanów tej gry), znam wiele mechanizmów tej gry, mam też pewne wyobrażenie co do takiej gry strategicznej.

Pomysł gry wynika też z pewnego rozczarowania z gier Dune 2000 oraz Emperor: BFD.

Mam dostęp do oryginalnej 256-kolorowej grafiki z wersji PC i procedur dekompresujących tę grafikę. Kwestia licencji pozostaje nierozwiązana, ale powstało już tyle klonów tej gry o podobnych nazwach (oczywiście za free), więc chyba nie ma z tym problemu.

To co zostało napisane do tej pory możecie poczytać i pooglądać tutaj:

http://sourceforge.net/projects/dune3

Teraz nadchodzi długi weekend majowy, w wytwórni RNS powstała prosta gra o Nurku, która zostanie wkrótce wydana. Na wakacje mam plan zająć się jakimś projektem, przychodzi na myśl Arcymag, ale Dune 3 też byłby łakomym kąskiem.

@Selur

Ja mam już swój duży sukces programistyczny. Jest nim edytor map do gry Benefactor. Jednakże bardzo Ci dziękuję, żeś docenił moje możliwości i uznał, że taką Dune 3 mógłbym napisać ;) Pomagasz aktualnie przy grafice do Nurka, może skusiłbyś się na pomoc przy pisaniu Dune 3? Niezobowiązująco.

[#2] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #1

Po pierwsze chciałbym Ci gorąco podziękować, że "przeniosłeś" wątek gdzie trzeba. A teraz do rzeczy:

Nie chcę studzić Twojego zapału, ale co planowałbys dodać do Dune II żeby nie dublowało się to z Dune:Legacy? Bo tam jest:

1. "Fog of war"
2. Zaznaczanie wielu jednostek na raz/wszystkich jednostek tego samego typu
3. Kierowanie ornihtopterami
4. Realne zagrożenie, że przy braku prądu wysiądą wieżyczki
5. Trochę inne zbalansowanie sił launchery/czołgi kontra wieżyczki (nie wystarczy się obudować wieżyczkami i spokojnie zająć się budową zmasowanej ofensywy).
6. Nieco (ale tylko nieco) mądrzejsza AI
7. Zabugowany sejwer :) Ale to możesz sobie odpuścić :D

[#3] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #1

Dune 3 to byłoby cos pięknego, nawet jesli musialbym kupic PowerPPC z karta graficzną. Napewno byłoby warto..
Mozna takze zaczerpnąć troche elementów z pierwszej części dla dodania klimatu? Na przykład jacyś bohaterowie z fajnymi mocami?



Ostatnia modyfikacja: 28.04.2011 10:17:48
[#4] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@recedent, post #2

1. "Fog of war"


To byłoby rozwiązane jak w oryginalnej Dune 2, czyli niezbadane obszary są ukryte i dopiero po ich zbadaniu są odsłaniane na stałe. Chyba, że masz na myśli, tak jak to zostało rozwiązane w strategiach Blizzarda, że widać tylko to co jest aktualnie w zasięgu wzroku jednostek, a nie na stałe.

2. Zaznaczanie wielu jednostek na raz/wszystkich jednostek tego samego typu


Absolutna podstawa, przy czym skłaniałbym się do brania przykładu z gier Blizzarda (no i późnych C&C), że miniaturki zaznaczonych jednostek są widoczne na panelu.

3. Kierowanie ornihtopterami


Akurat tutaj polemizowałbym, bardzo lubię ornitoptery z Dune 2 w takiej postaci jakie są, czyli automatycznie kierowane. Nie lubię jednakże ornitopterów z Dune 2000.

4. Realne zagrożenie, że przy braku prądu wysiądą wieżyczki
5. Trochę inne zbalansowanie sił launchery/czołgi kontra wieżyczki (nie wystarczy się obudować wieżyczkami i spokojnie zająć się budową zmasowanej ofensywy).


Największy problem to zbalansowanie gry strategicznej. Mam tutaj kilka unikalnych pomysłów, np. że baza stanowiłaby podstawę całej gospodarki i byłaby bardzo umocniona, oczywiście dostępna byłaby broń, która przedzierałaby się przez umocnienia. Rushe byłyby możliwe, ale chciałbym wprowadzić więcej realności do gry wojennej. Grałem już sporo w gry strategiczne czasu rzeczywistego i wyciągnąłem wiele wniosków.

6. Nieco (ale tylko nieco) mądrzejsza AI


Kwestia trudna do rozwiązania, zależy od tego jak dobre algorytmy AI się napisze.



Ostatnia modyfikacja: 28.04.2011 10:16:46
[#5] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Skiba, post #3

Karta graficzna to podstawa przy takiej grze, choć muszę przyznać, że oryginalna Dune 2 w wyjątkowo wspaniały sposób rozwiązuje kwestię wielości obiektów na ekranie i osiąga bardzo wysoki poziom FPS. Używa multi-bufferingu. Poza tym Dune 2 to majstersztyk programistyczny, gra napisana najpewniej w C z bardzo dobrym podziałem na procedury i funkcje i struktury o wyjątkowo dobrym stylu programowania.

Jeśli chodzi o bohaterów to można by wykorzystać grafikę sabotażysty (srebrna postać piechura) do tego.

[#6] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #4

Ja pisałem o tym, co w Dune:Legacy już jest, a nie co chciałbym mieć. Nadmienię tu, że całą Dune:Legacy przeszedłem na moim MOSMini wszystkimi trzema rodami. Na OS4 tej gry nie ma?

[#7] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@recedent, post #6

Na OS4 tej gry nie ma?


Z tego co się orientuję nie ma.

[#8] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@recedent, post #6

Mnie nie udało się tego dokonać... jest tyle bugów, ze głowa boli. O ile pamiętam nawet 1 czy 2 misji ukończyć nie mogłem.

[#9] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@11MASTEr, post #8

Dune Legacy również przeszedłem całą bez kłopotu, fantastyczna zabawa!

Ideę Dune 3 popieram rękami i nogami:)

Dune 3 na NatAmi! To jest to:D
[#10] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Banter, post #9

Pytanie tylko - czy jest sens? Nie lepiej przeportować Legacy? Bazuje na tej samej grafice z wersji PC, usprawnia oryginalny pomysł o podobne rozwiązania, jakie planuje Minniat... Po co robić tę samą robotę jeszcze raz?

[#11] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@recedent, post #10

Much ado about nothing

albo

Mierz siły na zamiary.


Swoją drogą ile to bezproduktywnych rozmów już było o projektach gier na Amigę?

Programista gry nie zrobi. Grę może zrobić zespół osób, gdzie dobry pogramista tworzy engine do projektu, a graficy, muzycy, reżyser odpowiadają za resztę. Gra to nie program użytkowy - tutaj liczy się "fun" a to coś co bardzo trudno zrealizować, nie będąc graczem.

W innym przypadku powstanie niegrywalny, zabugowany babol, na którego nikt nie poświęci 5 minut. Szczególnie przy obecnej konkurencji na rynku elektronicznej rozrywki.

Może zamiast patrzeć na historię gier amigowych, warto by luknąć na obecną sceną "Indie" i sprokurować coś nowego?
Vide atarowski Yoomp, His dark majesty oraz Cropky ?

[#12] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@michalmarek77, post #11

Już o tym kiedyś pisałem, ale - wbrew temu co się przyjęło w mowie potocznej - "mierz siły na zamiary" oznacza "Zrób wszystko - choćbyś miał pęknąć - żeby osiągnąć cel". Natomiast "Najpierw sprawdź, czy to dla ciebie nie za trudne" oznacza zdanie "Mierz zamiar podług sił".

Ale to taka drobna dygresja. Moje pytanie brzmi jednak nie "Czy Minniat da radę sam, czy będzie potrzebował sztabu", tylko "Po co wyważać otwarte drzwi"? Jeśli już widziałbym gdzieś miejsce dla Dune 3 to nie jako remake "dwójki", bazujący na tej samej grafice i podobnym kodzie, tylko jako zupełnie nowa produkcja (choćby i ten RTS nieszczęsny, ale nie sztukowany ponad dwudziestoletnimi resourcami).

[#13] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #1

Wydaje mi sie ze dune 3 w wersji dla nowych amig to tylko juz w pelnym 3D. Ja bym raczej widzial wieksze zainteresowanie na klasyku Dune 3, jesli mechanike zaczerpnieto by z np takiego "Advance wars" (tudziez wspomnianego His dark majesty) a nie typowego RTSa.

A moze Dune w wersji platformowkowej? cos ala Halo2D... RTSow lepszych lub gorszych jest cala masa, po co tworzyc kolejnego klona klonow :)



Ostatnia modyfikacja: 28.04.2011 21:21:40
[#14] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Koyot1222, post #13

Wydaje mi sie ze dune 3 w wersji dla nowych amig to tylko juz w pelnym 3D. Ja bym raczej widzial wieksze zainteresowanie na klasyku Dune 3, jesli mechanike zaczerpnieto by z np takiego "Advance wars" (tudziez wspomnianego His dark majesty) a nie typowego RTSa.


Rzecz względna. Ja chciałbym zrobić tak naprawdę remastering Dune 2 - czyli wersję Dune 2 w oryginalnej grafice 8-bitowej z elementami, których brakuje jak zaznaczanie wielu jednostek itp. Poza tym tak jak wszystkie dotychczasowe moje projekty byłaby to nowa przygoda programistyczna :) Dlatego nie chcę sięgać po gotowe rozwiązania tylko napisać własne (to odnośnie portowania Dune Legacy).

Zainteresowanie Dune 3: Return of the Guild jest dość wysokie. Myślę, że inne osoby również widzą taką grę jako coś w stylu Dune 2 tylko z dodatkowymi elementami. Po Nurku może tym się zająć? ;) Co prawda roboty sporo, ale jest po co to robić. Na Amidze ile mamy RTSów oprócz Dune 2? Napalm, Exodus i coś tam jeszcze.

Jeśli chodzi o gry 3D to marzy mi się w przyszłości przeniesienie gry RPG Mech Fight w świat 3D, jednak to jest już odleglejsze marzenie niż Dune 3.

[#15] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #14

Nastepca Dune 2 to swietny pomysl, mysle ze wielu graczy czeka na taka gre.
Natomiast nazwa "Dune 3" kompletnie odpada a sam pomysl robienia nowej gry ze stara grafika jest beznadziejny.
Dochodza jeszcze do tego problemy z prawem autorskim.
Jesli juz nowa "Dune 3" to wszystko powinno byc w niej zmienione lacznie z nazwa.
[#16] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #1

Proponowałbym nieco zmodyfikować parametry jednostek oraz ich ceny. W oryginalnej Dune2 jednostki typu infantry są praktycznie bezużyteczne, a kosztują aż 1/3 ceny czołgu. Możliwość rozjeżdżania piechoty czyni ją jeszcze bardziej bezużyteczną, więc proponowałbym zablokować taką możliwość. Piechota powinna móc chować się za jakimiś przeszkodami (opcja typu kamuflaż), dzięki czemu mogłaby być niewidoczna z pewnej odległości i/lub dla pewnych, określonych jednostek. Proponuję też różnym jednostkom dać rożne prędkości (w Dune2 dla Ami wszystko poza infantry porusza się z tą samą prędkością). Byłbym też za zmodyfikowaniem albo energii jednostek (znaczne jej obniżenie), albo zwiększenie siły trafienia pociskami, być może ciekawie by było też zrobić zależności typu bazooka "trooperska" przeciwko quadowi i czołgom ma siłę 2, ale przeciwko piechocie tylko 0.2. To by wymusiło używanie różnych jednostek do różnych zadań, a nie "spamowanie" tylko najcięższych dostępnych czołgów jak w oryginalnej Dune2. Piechota mogłaby też móc organizować zasadzki, typu okopanie się, i w razie przejazdu przez to pole wrogiego czołgu obrzucenie go np granatami p-panc, lub danie możliwość rozstawiania min p-panc, które byłyby niewidoczne dla czołgów, ale widoczne dla piechoty wroga, która powinna wtedy iść razem z pancerniakami by wykrywać te miny.
W kwestii Ornitoptherów: myślę że powinny być sterowane, ale w sposób ograniczony, tzn dwa guziki typu: attack, retreat - i nasze ornitoptery albo lecą na stracenie do wrogiej bazy, albo w drugim przypadku latają sobie wokół naszej bazy przechwytując ewentualne wrogie ataki i czekając na rozkaz do ataku.
Jestem też za kilkukrotnym zmniejszeniem prędkości naprawy budynków. Wieżyczki powinny oczywiście wysiadać w razie braku prądu, podobnie jak fabryki.
Obowiązkowo znaczne zwiększenie limitu liczby jednostek (teoretycznie można to zrobić i w obecnej Dune2, ale w ograniczonym zakresie, wpisanie naprawdę dużych liczb powoduje chyba przekręcenie licznika i w efekcie nie można mieć w ogóle żadnych jednostek).
Odnośnie AI - Ai powinna przeprowadzać zmasowane ataki (to można akurat zrobić i w obecnej dune2), ale powinna też rozsądniej dysponować swymi siłami, i w razie poniesienia strat w wyniku ataku na zwartą sieć wieżyczek powinna się wycofać, podreperować i uderzyć z np drugiej strony. Dobrze by tez było, by AI mogło dobudowywać nowe budynki do swej bazy (w razie, gdy zauważy szykującą się nasza ofensywę może np zbudować nieco więcej wieżyczek, albo odpowiednich jednostek).
Jestem też za nieumieszczaniem sandwormów na mapach. One tylko denerwowały wcinając raz własne, raz wrogie jednostki. Widzę jednak jeden sposób jak je wykorzystać: pałacowa broń Atrydów w Dune2 jest wyjątkowo nieskuteczna, wiec można by ją zastąpić właśnie kawalerią na robalach (czyli po prostu robal oddany do użytku gracza), albo Fremenami, tyle że znacznie zmodyfikowanymi, np dwa razy szybszymi niż zwykli troopers, albo o większym zasięgu strzału.
Być może interesujące byłoby wprowadzenie paliwa i amunicji oraz zaopatrzenia dla wojsk. Umieszczenie na mapach miast czy osiedli również dodałoby nieco uroku i nowych możliwości prowadzenia walki.

[#17] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #15

Natomiast nazwa "Dune 3" kompletnie odpada a sam pomysl robienia nowej gry ze stara grafika jest beznadziejny.


Hmm, to widzę, że mamy odmienne zdania, według mnie wersja Dune 2 na Amigę z 256-kolorową grafiką z wersji PC to coś na co czekam ja i pewnie sporo innych osób. Ta grafika prezentuje się bardzo ładnie. Oczywiście prawa autorskie są ważne, dlatego zapytałbym się o nie w odpowiednich instytucjach (choć myślę, że mało kto będzie sobie zawracał głowę Amigą).

Pisać nową grę w 3D to wyzwanie większego kalibru, lepiej robić rzeczy według stopnia trudności.



Ostatnia modyfikacja: 19.07.2011 20:55:48
[#18] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #17

Oczywiscie, ze mamy odmienne zdanie z tym, ze to absolutnie nie wplywa na fakt, iz zgody na uzywanie elementow gier nieistniejacego juz Westwooda nie otrzymasz.
Nie sadze aby taki moloch jak Electronic Arts mial zamiar czytac twojego mejla w jakiejkolwiek sprawie.
Im sie nawet nie chce wydawac gier, ktore zeszly by w mniej niz 150 tysiecy egzemplarzy a co dopiero udzielac licencji jakiemus Minniatowi, chyba, ze zapewnisz ich o tym, iz twoja gra sprzeda sie w milionach sztuk z czego 75% zyskow oddasz EA...pofantazjowac mozna co nie? ;)


Zreszta... juz kompletnie nie nadazam za tokiem twojego rozumowania.
Masz pod nosem grafika, ktory spokojnie stworzylby autorska grafike ala Dune2, wiec problem licencji mialbys z glowy.
Pokaz mu w koncu, ze jestes solidny, to na pewno cos dla ciebie stworzy w tej kwestii.
Moglbys napisac zupelnie nowa gre na starym pomysle i nikt ci niczego nie bedzie mogl zarzucic, a ty na sile pchasz sie w jakies plagiaty.

Zly czas sobie wybrales, bo mozni tego swiata przypomnieli sobie, ze na starych "kotletach" mozna tez zarobic i wzieli sie za przenoszenie gier z 8-16bit na komorki.
No tak, niestety, to oznacza ze powroca licencje na wiekszosc dawnych hitow.
Zreszta przyklad ala ten gosc co pisal clon Superfroga.
Nawet jakby go ukonczyl to i tak by nie dostal zgody na wydanie od bylego team17.
Niekotrzy z Team17 mimo, ze lata swietnosci maja juz za soba, to nadal chcieliby zarabiac na Superfrogu jeszcze przez nastepnych 100lat.
I to wlasnie sie robi na Wormsach, tak jak zarabia sie po dzis dzien na Settlersach (ja po trzeciej czesci przestalem juz liczyc ale wyszlo chyba co najmniej 5 albo 6)
Tym bardziej, ze wraca duzymi krokami moda na retro, wiec zapach szmalu jeszcze bardziej neci wlascicieli licencji.

W zasadzie masz wszystko pod reka. Nauczyles sie C, masz grafika, muzyka, betatesterzy sami beda sie zglaszac.
Jedyne czego ci trzeba, to skupienia sie w koncu na projekcie i bardziej profesjonalnego podejscia do sprawy, a nie fantazjowania o poprawianiu hitow sprzed lat.
Skoncz tez pisanie bajek o rownosci, wolnosci i milosci w amigowym srodowisku i zacznij pisac dokumentacje do gry.
Tracisz tylko czas i zapal, bo celujesz nie tam gdzie trzeba.
[#19] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #18

Mnie w Dune II nie podobała się tylko jedna rzecz: "Death Hand"! Grałem Atrydami i szlag mnie trafiał, gdy jedna rakieta rozwalała mi bazę. "Dzięki" temu nie dałem rady ukończyć całej gry. Tak, można SAVE/RESTORE, ale to bezsens totalny! Po co w takim razie grać, skoro wiadomo, że i tak wygrasz? Tej broni nie powinno w ogóle być w Dune II, bo daje zbyt duża przewagę w stosunku do pozostałych dwóch klanów. Zlikwidować!

[#20] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #18

Spróbuj zrobić multiplayer
nikt ci się o prawa nie dopieprzy a ludzi do grania będzie masa : ) pomysł

[#21] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@OSH, post #19

Na tym polegało zróżnicowanie poziomu trudności w Dune 2 - Atrydzi mieli po prostu "pod górkę", a na ostatniej planszy - maksymalnie pod górkę (przeciwnikami były dwa rody dysponujące rakietami). Ale grę spokojnie dawało się ukończyć (dzięki słynnej "celności" Death Handów). A w razie czego - zawsze można było trzymać w odwodzie MCV, albo i założyć samotny Construction Yard na jakiejś skalnej wysepce.

[#22] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@OSH, post #19

A ja grałem Harkonnenem i lubię tę broń ;) Oczywiście zanim dokładnie wysłucham sugestii muszę napisać sam silniczek gry strategicznej, dziękuję Orsonowi za obszerne sugestie, na pewno zajrzę później do tego wątku, żeby je dokładnie przeczytać.

Death Hand myślę, że powinien zostać ale będzie mocno okrojony jeśli chodzi o skuteczność. Jeśli chodzi o takie rzeczy jak:

1. Każda jednostka posiada inną klasę pancerza oraz klasę broni to oczywiście planuję to wprowadzić do nowoczesnej gry strategicznej. Piechota na przykład będzie miała swój pancerz, który będzie odporny na niektóre pociski dzięki czemu będzie użyteczna.

2. AI będzie bardzo prosty, komputer raczej nie będzie stosował wyrafinowanych zabiegów taktycznych, ale będzie budował różne typy jednostek i je wysyłał do ataku. Na pewno AI nie będzie budował budynków w miejscu naszych wojsk, reperacja budynków będzie też sporo wolniejsza.

3. Wieżyczki będą wysiadać w razie braku zasilania.

4. Misje będą bardziej zróżnicowane, nawet jeszcze bardziej niż w Dune 2000. Zamierzam wprowadzić tryb kampanii z interesującą fabułą. Będą też miasta i osady Fremeńskie.

5. Fremeni będą znacznie skuteczniejsi, więc ulubiony ród OSHa dostanie porządnego buffa :)

@Selur

Napisz gdzie mam zatem celować, czy chodzi Ci o docelową platformę na którą mam pisać? Remake Dune 2 odpaliłby każdy posiadacz Amigi wyposażonej w kartę graficzną. Grafika nie chciałbym angażować do tego projektu, bo projekt jest w powijakach i nie wiadomo czy zostanie ukończony (kwestia, czy starczy mi umiejętności). Wykorzystanie oryginalnej grafiki z Dune 2 to nie nowość w świecie Dune-maniaków. Oczywiście wypuściłbym taką grę całkowicie za darmo.

[#23] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #22

Zrobisz jak chcesz, ale moim zdaniem Amiga+karta graficzna to jakis dziwolag. Jestem ciekaw ilu amigowcow posiada taki konfig..
[#24] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #23

Selur ma racje

Twoj target sprzetowy powinien wygladac tak:

podstawowa: OCS + 500kb, a500
srednia: ECS + 1MB
high end: AGA + 2MB

Gdziez tam bedziesz jakies klasyki z kartami gfx supportowal.
Jeszcze najlepiej napisac to w super jezyku AMOS, super sprawa.

Pozdrawiam.

[#25] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #23

W sumie ten kto ma AOS4 i/lub MOSa :)

[#26] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@selur, post #23

Myślę, że dzisiaj wiele osób posiada taki config, ja jestem zdania, że jeśli ktoś do swojego amigowania podchodzi poważnie to rozbudowuje swój sprzęt. Najnowsze gry takie jak Genetic Species, Napalm, Foundation, Payback robią użytek z kart graficznych. Tylko dzięki karcie graficznej będę mógł wprowadzić planowane efekty przy dobrym wskaźniku FPS. A przecież mówimy tu o karcie graficznej na przykład z układem Permedia 2, która to zupełnie wystarczy.

Amiga od zarania jej dziejów posiadała duże możliwości rozbudowy, jednakże wielu amigowcom utkwiła w pamięci jako desktopowa A500/A1200. Ja jestem zdania, że trzeba iść do przodu. Co więcej uważam, że trzymanie się architektury AGA na siłę nie jest dobrym zjawiskiem, bo po pierwsze nie trzymam się wytycznych jakie postawili sobie twórcy i developerzy systemu operacyjnego Amigi, o których mogę poczytać na płycie Amiga Developer CD, a po drugie kompletnie odcinam się od nowoczesnych platform, na których uruchomię system CGX/Picasso96. Prawda jest taka, że programy pisane w ten sposób zostaną też szybciej zapomniane.

Ja każdemu developerowi amigowemu radzę zaopatrzenie się w płytę Amiga Developer CD, jeśli nadal tego nie uczynił. Zawiera ona sporo ciekawego materiału i jest według mnie nieodzowna. Ja już pojąłem czym jest dla mnie Amiga, to nie tylko płyta z układami scalonymi, ale też duch który siedzi w oprogramowaniu pisanym na "przyjaciółkę". Niestety w portach, które rozpanoszyły się obecnie tego ducha nie widzę.

[#27] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@Minniat, post #26

ja jestem zdania, że jeśli ktoś do swojego amigowania podchodzi poważnie to rozbudowuje swój sprzęt.

Co dokładnie masz na myśli pisząc "podchodzi poważnie"? Osobiście uważam że podchodzę do tego bardzo poważnie, ale mimo to jakoś nigdy nie czułem potrzeby zakupu karty graficznej. Odsetek gier który z niej korzysta jest raczej mały, skórka IMHO niewarta wyprawki. Zresztą nie są to tytuły, za którymi jakoś specjalnie bym szalał - osobiście wolę zaciąć w Ruffa czy Jima Powera, niż w Payback.

Najnowsze gry takie jak Genetic Species, Napalm, Foundation, Payback

Udał ci się dowcip.
A tak na serio, w pierwsze dwie spokojnie można pograć i bez karty. GS niestety będzie chodził w raczej niskiej rozdzielczości, ale grać się da.

Amiga od zarania jej dziejów posiadała duże możliwości rozbudowy, jednakże wielu amigowcom utkwiła w pamięci jako desktopowa A500/A1200.

Paradoksalnie przesadzasz, jednocześnie mając dużo racji. To prawda że większość znajomych wpadających do mnie na Amigę spodziewa się raczej desktopa z pudełkiem dyskietek i stają jak zamurowani, gdy Moonstone czy inny North & South gładziutko odpala się pod systemem bez machania dyskietkami. Ale z drugiej strony, znałem sporo amigowców i żaden z nich nie posiadał karty graficznej, gdyż podobnie jak i ja nie czuł takiej potrzeby. Wydaje mi się że wszystko zależy od sposobu w jaki tę Amigę chcesz użytkować. Do komfortowego grania IMHO spokojnie starcza nieco więcej pamięci Fast i twardziel. Zaś ty jako developer chciałbyś wykorzystywać pełnię mocy jaki oferuje ci sprzęt, dlatego zrozumiała jest twoja potrzeba. Pomyśl jednak kategoriami zwykłych szaraczków. Nie biorę tutaj pod uwagę możliwości posiadania Amigi jako jedynego i podstawowego komputera do pracy, bo to nawet w przypadku najnowszych modeli jest raczej niemożliwe ze względu na rozmaite ograniczenia, głównie software'owe. Do czego zatem takiemu człowiekowi karta, do tego żeby Workbench na którym głównie odpala gierki pod WHDLoad był kolorowy i pełen wodotrysków? Jak napisałem powyżej, skórka raczej niewarta wyprawki.



Ostatnia modyfikacja: 21.07.2011 08:09:30
[#28] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@cpt. Misumaru Tenchi, post #27

No właśnie, typowe myślenie developera.

Spoko, zrób wypasioną gierę z super grafiką i wymagającą karty gfx, PPC i wiadra ramu. W Twoją grę zagra 50 osób. A zrób taką, która pójdzie na AGA z dodatkowym FASTem - zagra osób 500. Co lepsze?

To już nie są czasy rozwoju Amigi, gdzie ten rozwój napędzały gry. To nie użytkownik ma się dostosować sprzętem do Twojego programu, tylko Twój program do sprzętu użytkownika. A największa część graczy amigowych, to ludzie z klasykami AGA/ECS + ewentualnie FAST.

[#29] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@cpt. Misumaru Tenchi, post #27

Jeśli ktoś odpala system z dyskietek to też traktuje poważnie pracę na Amidze ;) Tylko, że o komfortowej pracy nie może być w takim przypadku mowy. Napisałem "najnowsze", bo to w gruncie rzeczy są najnowsze produkcje jakie wyszły na Amigę. A że później długo długo nic, to już inna sprawa. Ja rozumiem, że karta graficzna to rzadkość, posiadacze dużych Amig mogą się głównie poszczycić jej posiadaniem.

Dostosowanie programu do możliwości sprzętu użytkowników to coś czego się trzymam od długiego czasu, nie bez przyczyny piszę wersje moich gier w asemblerze oraz korzystające bezpośrednio ze sprzętu. Zatem nie można mi zarzucić, że nie dbam o takich użytkowników.

W przypadku tej właśnie gry (remake Dune 2) gra odpali się na zwykłej Amidze z AGA, ale nie będzie grzeszyć płynnością animacji. Na pewno przy takim odzewie napiszę wersję zoptymalizowaną pod AGA, bo gra ma korzystać z 256 kolorów, więc jest to możliwe. Ale 100 czołgów to wtedy nie zostanie zanimowanych jak należy, posiadacze kart graficznych będą w lepszej sytuacji, bo gra będzie lepiej u nich chodzić.

Na pewno tak złożoną grę napiszę w języku C/C++ z wstawkami asemblerowymi w przypadku klasyka. Także posiadacze klasyka nie macie się co martwić :)

[#30] Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy

@AmiChris, post #24

A500+500kb powinno wystarczyć każdemu.


"a nie fantazjowania o poprawianiu hitow sprzed lat"
To prawda. Może pora na coś nowego.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem