[#16]
Re: Dune 3 - kontynuacja z komentarzy
@Minniat,
post #1
Proponowałbym nieco zmodyfikować parametry jednostek oraz ich ceny. W oryginalnej Dune2 jednostki typu infantry są praktycznie bezużyteczne, a kosztują aż 1/3 ceny czołgu. Możliwość rozjeżdżania piechoty czyni ją jeszcze bardziej bezużyteczną, więc proponowałbym zablokować taką możliwość. Piechota powinna móc chować się za jakimiś przeszkodami (opcja typu kamuflaż), dzięki czemu mogłaby być niewidoczna z pewnej odległości i/lub dla pewnych, określonych jednostek. Proponuję też różnym jednostkom dać rożne prędkości (w Dune2 dla Ami wszystko poza infantry porusza się z tą samą prędkością). Byłbym też za zmodyfikowaniem albo energii jednostek (znaczne jej obniżenie), albo zwiększenie siły trafienia pociskami, być może ciekawie by było też zrobić zależności typu bazooka "trooperska" przeciwko quadowi i czołgom ma siłę 2, ale przeciwko piechocie tylko 0.2. To by wymusiło używanie różnych jednostek do różnych zadań, a nie "spamowanie" tylko najcięższych dostępnych czołgów jak w oryginalnej Dune2. Piechota mogłaby też móc organizować zasadzki, typu okopanie się, i w razie przejazdu przez to pole wrogiego czołgu obrzucenie go np granatami p-panc, lub danie możliwość rozstawiania min p-panc, które byłyby niewidoczne dla czołgów, ale widoczne dla piechoty wroga, która powinna wtedy iść razem z pancerniakami by wykrywać te miny.
W kwestii Ornitoptherów: myślę że powinny być sterowane, ale w sposób ograniczony, tzn dwa guziki typu: attack, retreat - i nasze ornitoptery albo lecą na stracenie do wrogiej bazy, albo w drugim przypadku latają sobie wokół naszej bazy przechwytując ewentualne wrogie ataki i czekając na rozkaz do ataku.
Jestem też za kilkukrotnym zmniejszeniem prędkości naprawy budynków. Wieżyczki powinny oczywiście wysiadać w razie braku prądu, podobnie jak fabryki.
Obowiązkowo znaczne zwiększenie limitu liczby jednostek (teoretycznie można to zrobić i w obecnej Dune2, ale w ograniczonym zakresie, wpisanie naprawdę dużych liczb powoduje chyba przekręcenie licznika i w efekcie nie można mieć w ogóle żadnych jednostek).
Odnośnie AI - Ai powinna przeprowadzać zmasowane ataki (to można akurat zrobić i w obecnej dune2), ale powinna też rozsądniej dysponować swymi siłami, i w razie poniesienia strat w wyniku ataku na zwartą sieć wieżyczek powinna się wycofać, podreperować i uderzyć z np drugiej strony. Dobrze by tez było, by AI mogło dobudowywać nowe budynki do swej bazy (w razie, gdy zauważy szykującą się nasza ofensywę może np zbudować nieco więcej wieżyczek, albo odpowiednich jednostek).
Jestem też za nieumieszczaniem sandwormów na mapach. One tylko denerwowały wcinając raz własne, raz wrogie jednostki. Widzę jednak jeden sposób jak je wykorzystać: pałacowa broń Atrydów w Dune2 jest wyjątkowo nieskuteczna, wiec można by ją zastąpić właśnie kawalerią na robalach (czyli po prostu robal oddany do użytku gracza), albo Fremenami, tyle że znacznie zmodyfikowanymi, np dwa razy szybszymi niż zwykli troopers, albo o większym zasięgu strzału.
Być może interesujące byłoby wprowadzenie paliwa i amunicji oraz zaopatrzenia dla wojsk. Umieszczenie na mapach miast czy osiedli również dodałoby nieco uroku i nowych możliwości prowadzenia walki.