[#1] Gra Nurek nadchodzi :)
Już wkrótce (bardzo niedługo) będziecie mogli zagrać w pierwszą produkcję klubu RNS, która będzie klonem gry "Ośmiornica" firmy Nintendo. Gra będzie oferować:

- Szybki gameplay
- Wielokolorową grafikę
- Klimatyczną muzykę i efekty dźwiękowe
- Garść efektów specjalnych
- Małe wymagania sprzętowe (wystarczy Amiga z kościami ECS i systemem 2.0)

Poradziłem sobie z sesją i jestem praktycznie na drugim roku studiów (huraa!), więc mogłem szybko wrócić do pracy nad grą.

Najnowsza wersja korzysta tak jak wspominałem jakiś czas temu z systemowych Bobów, co powinno być interesujące, bo chyba nikt z nich jeszcze nie korzystał w grach. A stosuje się je dość prosto i szybko. Tylko nie jestem pewien czy gra pójdzie dobrze przy włączonym CyberGraphX i "CyberBobach". U mnie przynajmniej CyberBoby nie mogą być animowane (nie można zmieniać klatek animacji).

Ale powinna się uruchomić dobrze również pod AmigaOS4.x (już testowane na komputerze Sam440ep). Przynajmniej wersja bez dźwięków i muzyki. Co do MorphOSa i AROSa nie mam informacji, ale z doświadczenia wiem, że mój kod wielokrotnie na tych systemach zadziałał (nie wiem czy Boby nie będą przeszkodą).

Kod zostanie udostępniony (o ile nie będzie przeciwwskazań członków grupy) więc jeśli ktoś zechce przeportować grę to nie widzę przeszkód.

Jeśli macie pytania odnośnie gry lub działalności grupy to piszcie. Polecam też obejrzeć nową odsłonę strony http://minniatian.republika.pl Na stronie m.in. zrzuty ekranu poszczególnych faz produkcji Nurka.

Jako ciekawostkę podam, że wątek gry na naszej liście dyskusyjnej w sumie osiągnął liczbę ponad 200 listów!! :)

Chciałbym podziękować Krzysztofowi za ogromną pomoc przy grafice do gry. Wykonałeś ogrom pracy. On sam dziękuje Sergiuszowi Lurce za dodatkową pomoc przy grafice. Dziękuję Januszowi Brzusce za pomoc przy dźwiękach oraz Radosławowi Kujawie za testowanie gry. Bez Waszego wsparcia ta gra by nie powstała.

Razem przeprowadzimy krucjatę wznowienia produkcji natywnego amigowego software'u ;)

Pozdrawiam.

[#2] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

Brawo brawo !:), ECS, no, to jeszcze raz Brawo!. Nurek rzadzi OK

Ciekaw jestem tych systemowych bobow :), jakos nie mam zaufania na Amidze do systemu w tym temacie.

A gre przetestuje na moim synu, to prawdziwy amigowy wyjadacz gier, lepszy ode mnie :). Gra bedzie dostepna w postaci obrazu dyskietki ?



Ostatnia modyfikacja: 29.06.2011 17:26:28
[#3] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@1989, post #2

Gra bedzie dostepna w postaci obrazu dyskietki ?


Niezupełnie aż taka klasyka. Gra będzie dostępna w postaci archiwum. :)

[#4] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

wiadomosc fajna , czyli uruchomi sie na podstawowej A500+/600 z dyskietki ?

co do strony ktora podales szkoda ze nie mozna miniaturek gry powiekszyc aby oblukac screeny

[#5] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #4

W końcu ;) Szkoda, że przez urlop przegapię premierę, ale nadrobi się po powrocie.

[#6] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #4

czyli uruchomi sie na podstawowej A500+/600 z dyskietki ?


Najprawdopodobniej tak, tylko że wymaga bibliotek z Workbencha (iffparse.library) oraz dodatkowych bibliotek (medplayer.library do obsługi muzyki). Co do szybkości działania na A500+ to nie jestem pewien ;)

co do strony ktora podales szkoda ze nie mozna miniaturek gry powiekszyc aby oblukac screeny


Ach, rzeczywiście, powinienem był dodać linki pod obrazkami. Póki co możesz zapisać te obrazki lub przenieść do nowej karty w przeglądarce, bo są dostępne w oryginalnych rozmiarach.

[#7] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #6

- Szybki gameplay
- Wielokolorową grafikę
- Klimatyczną muzykę i efekty dźwiękowe
- Garść efektów specjalnych
- Małe wymagania sprzętowe (wystarczy Amiga z kościami ECS i systemem 2.0)

Co do szybkości działania na A500+ to nie jestem pewien



no to sie zdecyduj patrzac na pierwszy punkt i ostatni ...

domyslam sie ze nie testowales gry na 68000 ?
Czy ten ? Med to 8 kanalowy octamed ? jesli tak to lipa jesli nie ..po co zaprzegac med.library mozna skonwertowac do moda

mozesz podeslac do szefa przetestuje na A600 z Fastem i A500+ z dyskietki

Ucieszylbym sie gdy na screenie tytulowy bedzie rok wydania 2011 :)

Ostatnia modyfikacja: 29.06.2011 19:41:23



Ostatnia modyfikacja: 29.06.2011 19:42:34
[#8] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@HOŁDYS, post #7

domyslam sie ze nie testowales gry na 68000 ?


Zgadza się.

Med jest 4-kanałowy, a medplayer.library działa szybko, o to nie ma obaw.

Ucieszylbym sie gdy na screenie tytulowy bedzie rok wydania 2011


Nie ma sprawy ;)

[#9] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #8

Wydaje mi się, że ja testowałem jakąś bardzo wczesną wersję Nurka na A600 z 68000 i działała OK. Nie wiem ile od tamtego czasu się zmieniło, ale nie za bardzo mam ochotę specjalnie w tym celu wyciągać turbo z A600 ;).

Najwolniejszy konfig na jakim testowałem ostatnio to 68030 16MHz z Fastem - Nurek na nim śmiga jak rakieta.

[#10] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

fajnie, że powstaje soft na Amigę z tak niskimi wymaganiami...
gratuluje wytrwałości brawo!

[#11] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #8

Zawsze chyba możesz spróbować na WinUAE z ustawieniami A500 1:1

[#12] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

Super wiadomość!!!
I trzymam kciuki za kolejne projekty OK

[#13] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

Pytanie za 200 pkt.:
Dlaczego nie AGA?

[#14] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #13

bo nie wszyscy ja mają??

[#15] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Skiba, post #14

Gdyby takie myślenie było powszechne, to postęp w jakiejkolwiek dziedzinie byłby prawie zerowy. Najgorsze jest równanie w dół. Standardem jest AGA, więc pisanie na ECS jest dla mnie niezrozumiałe.

[#16] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #15

Chyba standardem dla Ciebie...

Chcieliśmy aby jak największe grono Amigowców mogło odpalić tą grę. Klasyk z którego najczęściej korzystam (A3000) wcale nie ma AGA.



Ostatnia modyfikacja: 30.06.2011 20:09:04
[#17] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@strim, post #16

I tak myślą ludzie, którzy niby fanami Amigi się nazywają... Taka durna pokręcona filozofia swego czasu przyczyniła się do szybkiego pikowania Amigi w dół. AGA była dostępna od jakiegoś czasu, ale wydawcy woleli publikować gierki tylko na ECS, BO PRZECIEŻ NIE WSZYSCY MAJĄ AGĘ. To miało zachęcić ludzi do pozostania na tej paltformie?

[#18] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #17

Jeśli coś jest tu durne, to jak próbujesz wciskać swoją filozofię każdemu, jako jedyną słuszną.

Idź i zrób coś dla Amigi, cokolwiek uważasz za Amigę, zamiast narzekać w tym wątku.

[#19] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #17

Amig z AGA sprzedano ok 100 000. Amig w ogóle, ok 6 milionów. Czyli to malutki procent całości. Podejrzewam , że dziś /czy słusznei czy nie, to inna sprawa/ AGA jest najmniej wykorzystywanym chipsetem Amig. Do gier używa się w większości A500 /A600 bo mała/ a 1200 są rozbudowywane pod system i pewnie częściej korzystają z kart graficznych niż chipsetu. W A4000 to już chyba w 92 zapomniano o Aga i sprzedawano w komplecie z kartą gfx :)

W tego rodzaju grze to czy użyte będzie 32, 64, 256 kolorów ma nikłe znaczenie - nawet 16 kol odpowiednio wykorzystane może generować opad szczeny.

Ech, to chyba kompleksy tak działają na część amigowców i związaną z tym manię "ilość kolorów vs. the world".

[#20] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #17

ECS, BO PRZECIEŻ NIE WSZYSCY MAJĄ AGĘ

Dlaczego nie AGA? Czy nie uważasz, że teraz w obecnych czasach nie ma to absolutnie żadnego znaczenia? ECS czy AGA to klasyk, są obecnie na tej samej półce. To nie te czasy, w których można było narzekać, że nowe programy nie wykorzystują nowych możliwości (np. AGA, lepszy procesor) Amigi i przez to mamy brak rozwoju lub wręcz regres w naszej platformie.
Jeśli chodzi o grę Nurek, to ja osobiście uważam, że to bardzo sympatyczne, że bedzie działać i na A500 i na jakiejś nowej Amidze:) Brawo dla autora!

[#21] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

no proszę co za zbieg okoliczności (??). na A8 gra jest jeszcze ciepła:

http://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1306617581&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki

[#22] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

Fajnie jak by była też wersja dyskietkowa. Dużo z tym roboty?

[#23] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Pinto, post #17

Nie zgadzam się z tą wypowiedzią. Patrzy się realnie na czasy obecne, zapewniam Cię, że u ponad 50% osób które posiadają Amigę gości ECS. Nie piszę tutaj o emulacji bo takowa dla mnie nie istnieje (jestem konserwatywnym klasykowcem sprzętowym). Tym samym chcesz pomniejszyć grono odbiorców!

Moje odczucia osobiste - bardzo się cieszę że chłopaki chcieliście zrobić grę mimo tak fatalnej pozycji amigi klasycznej w dzisiejszych czasach. To się chwali, nie jest to ważne już w tym momencie czy gra będzie gniotem czy nie - liczą się same chęci, upór oraz dobra organizacja ekipy. BRAWO!!! BRAWO!!! BRAWO!!!!!!!!!!!!! OK

a dla innych sceptyków i takim co w garze się gotuje z bez powodu... zastanówcie się zanim coś napiszecie bo niektóre wypowiedzi rwią kiche!!!

[#24] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@bombermax, post #23

To już bardzo niedługo! Najnowsza wersja zostanie przetestowana przez nasz "sztab" jeszcze dziś bądź jutro. Poprawiłem trochę kwestię prędkości rezygnując po części z systemowych bobów (ale żadnego grzebania w hardware), bo systemowe Boby mają zdaję się tę usterkę, że gdy choć jeden znajduje się u dołu ekranu to całość spowalnia. Obecnie korzystam jeszcze ze struktur systemowych Bobów, ale procedury wyświetlania mam własne, przy czym używam do tego funkcji systemowych.

Kwestia wersji dyskietkowej/obrazu dyskietki pozostaje otwarta. Jak się dowiedziałem można zamieszczać biblioteki. Jeśli będzie zapotrzebowanie to takie wydanie również powstanie.

[#25] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #24

Wersje ADF moge stworzyc bo to banalne...
Czy nie da sie iffparse.library uzyc dla systemu 1.3 ?wtedy wogole gra poszla by pod OFS i Kick 1.3 ... jak juz robic dla ECS to moze postarac sie bardziej i zrobic dla ogolno pojetej A500 ?
Czyba ze to kwestia 1 MB CHIP RAM ...jedak posiadacze MMU 8372 bede umieli sobie zlutowac 2 zworki na plycie ?

ps.przedemna na dniach lutowanie plyty glownej Atari 1040 STE i wymiana TOS na 2.06 ENG .... czyli pajeczynka ..ehh szkoda ze nie pomysleli tego jak w Amidze

[#26] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@bombermax, post #23

Dobrze, że po tak długiej przerwie powstaje coś innego niż poprawka czy opracowanie nowego systemu. Moim zdaniem wymagania sprzętowe powinny być adekwatne do skomplikowania gry, w tym przypadku ECS wystarczy. brawo!

[#27] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Minniat, post #1

A dużo było by pracy gdyby wyszły 2 wersje?

IMO 256 kolorów jest jednak zdecydowanie bardziej przyjemne dla oka.

[#28] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@tom256, post #27

A dużo było by pracy gdyby wyszły 2 wersje?
Pracy bylo by tyle ze trzeba bylo by te druga wersje od podstaw zrobic, albo dopixelkowac te ktora jest (dodatkowe224 kolory). Grafika do nurka nie powstala jako obrazek ktory potem zeskanowano i obnizono ilosc kolorow. Grafika do nurka to Pixelart, powstawala pixel po pixelu, kolor do koloru. Przejscia miedzy kolorami nie zrobil automat. Zeby bylo 256 kolorowa musieli bysmy obracac paleta w 256 kolorach. Aktualnie ponad moje mozliwosci, jesli chodzi o silnik Roberta to nie ma sprawy, jest na to przygotowany.

Pamietaj jednak ze zelazne podstawowe reguly poczatkujacych pixelartu to:
Start small resolution
Use as limited palette as possible


Dostosowalismy grafike i mechanike do pomyslu na gre. Mimo tego, prosty pomysl, wcale nie byl prosty do wykonania ze strony programistycznej, graficznie to samo.
Wypadkowa bylo to ze paleta ostatecznie zamknela sie w 32 kolorach, dzieki czemu wpasowala sie dokladnie w ecs.

[#29] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@Koyot1222, post #28

Dokładnie. Należałoby tylko dodać jeszcze, że jest szansa na wersję na karty graficzne, ale z tą samą grafiką co w wersji standardowej.

[#30] Re: Gra Nurek nadchodzi :)

@strim, post #29

Należałoby tylko dodać jeszcze, że jest szansa na wersję na karty graficzne, ale z tą samą grafiką co w wersji standardowej.


Nie tyle jest szansa, ile gra już działa na karcie graficznej, jak również natywnie na AmigaOS 4 z dźwiękami (za pomocą wewnętrznej emulacji M68k AmigaOS4) :) Gra już nie korzysta z systemowych funkcji rysowania Bobów (tylko używa ich struktur) dlatego jest ogromna szansa, że pójdzie też na MorphOSie.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem