• Opis

Obrazek został narysowany za pomocą programu PPaint 7.1 (362 x 256 x 16 kolorów) i przedstawia pomysł na grę, która może kiedyś się ukaże na klasyka. W grze latamy sobie UFO i zbieramy różne przedmioty oraz postacie rozmieszczone w jaskini. Celem gry jest wylądowanie w bazie statkiem. Sterowanie pojazdem byłoby podobne jak w grach takich jak: Airtaxi, Spacetaxi i występowałaby grawitacja. Grę mógłbym spróbować zrobić w BackBone tylko nie wiem czy program oferuje kolizje z określonym kolorem np. czarnym.

zamieścił: Leon

data: 2013.01.28 00:30

kategoria: Rysunki / Leon

rozdzielczość: 727x515

odsłon: 110

komentarzy: 12

Ocena użytkowników: 3.4 (oceniających: 8)
Zaloguj się by zagłosować.
  • Obrazki w kategorii Rysunki / Leon

Mario
Mario
AREA 51
AREA 51
[#1] AREA 51
Górne sa lepsze. Idź w tym kierunku.
[#2] AREA 51
Spędziłem chwilkę nad tym obrazkiem. Zobacz o co mi chodziło (skały na lewo od UFO i na prawo od czołgu):

[#3] AREA 51
A ufo będzie mogło się stykać z tymi skałami?pomysł Jak nie, to lekko nie będzie ;)
[#4] AREA 51
Dzięki za zainteresowanie i sugestie odnośnie projektu. Czyli wolisz abym został przy ręcznie cieniowanych skałach. Nie ukrywam, że cieniowanie skał zajmuje sporo czasu szczególnie mając w planach stworzenie kilkudziesięciu poziomów i planowałem pójść "trochę" na łatwiznę wypełniając skały jedną teksturą jak na tym obrazku. Gra Worms jest właśnie tak zrobiona a grafika pierwszo planowa używa tekstur o wymiarach 64x128. Wygląda to nie najgorzej tylko trzeba używać minimum 32 kolorów oraz drugie tło musi być inne niż użyłem w powyższych przykładach. Zaś plusem ręcznie cieniowanych skał jest to, że nie wyglądają płasko i spokojnie wystarczy paleta 16 kolorów. Trzeba tylko poświęcić znacznie więcej czasu na ich tworzenie.

Postanowiłem więc, że zostanę przy ręcznie cieniowanych skałach. Planuję też stworzyć specjalny szablon ze skałami 2,3 planowymi i wklejać go jako tło. Tutaj użyłem Twojego tła na górze i wygląda to ładnie, chciałbym aby wszystkie poziomy tak wyglądały. Myślałem też aby przejść z rozdzielczości 320x256 na 640x480 nie będzie widać wtedy tak pikseli szczególnie koloru czarnego, który odpowiada za kolizję. Grę na początku spróbuję zrobić we flashu bo tam najłatwiej zrobię kolizję z danym kolorem. Potem jak powstaną poziomy, które będę w stanie przejść to przeniosę grę do BackBone (jeśli oferuje kolizje) a jak nie to może przysiądę do Hollywooda, którego używałem ostatni raz parę lat temu. Muszę też pomyśleć jak mają wyglądać poziomy aby nie były zbyt podobne do siebie ale to jak znajdę kiedyś więcej chęci i czasu.
[#5] AREA 51
W sumie jeśli tekstura miałaby być takiej jakości co w Worms to pewnie wyglądałoby to dość ciekawie. W wolnej chwili spróbuję coś takiego sklecić i zobaczymy. W sumie to o czym teraz mówimy to jest kosmetyka i można to zostawić na koniec, ważne żeby grywalność była i żeby gra nie nudziła się zbyt szybko (w końcu ile można latać UFO po jaskiniach?). Jeśli potrzebujesz inspiracji to była kiedyś taka fajna gierka - Gravity Force - pewnie ją znasz. Można by zaczerpnąć trochę pomysłów (oczywiście nie wszystko się nada, bo UFO nie obraca się dookoła swojej osi, niemniej jednak).
[#6] AREA 51
Tekstury pierwszo planowe z WORMS DC tutaj przygotowałem.
Zastanawiam się czy gra w takiej wersji nie byłaby ciekawsza.
Oczywiście ekran przesuwałby się płynnie.
Jak wspomniałeś najważniejsza jest grywalność.
[#7] AREA 51
Sam nie wiem... Spreparowałem bezszwową teksturkę kamieni bazując na zmodyfikowanej palecie Twojego obrazka. Wygląda to tak:

[#8] AREA 51
Twoja tekstura kolorystycznie dobrze pasuje tylko te głazy moim zdaniem są chyba za duże.
Tutaj na tym obrazku dwukrotnie je pomniejszyłem. Przy okazji przetestowałem inne tekstury.
Obrazki od 1 do 11 są w 32 kolorach. Pierwsza kolumna używa tekstur 256x256, Druga kolumna 128x128, a trzecia 64x64. Mam takie oto pytanko, która Twoim zdaniem tekstura najlepiej pasuje gdybym zdecydował się na grę w 32 kolorach? Na dniach przysiądę do tej kolizji zobaczymy co z tego wyjdzie.
[#9] AREA 51
Wszystko pięknie ładnie (moim zdaniem większe są lepsze), tylko pytanie brzmi: Ile masz kolorów dostępnych na tło? Bo w gifie to wygląda całkiem całkiem, a jak dopasowujemy do Twojej pierwszej palety to wychodzi tak.

Tak czy siak - to nie miejsce na dyskusje techniczne. Wal na priva jakby co i powodzenia.
[#10] AREA 51
Gdybym został przy 16 kolorach to faktycznie za dużo zdziałać nie można. Dlatego postanowiłem zwiększyć paletę do 32 kolorów. Na tym obrazku cała grafika korzysta z tej samej palety 32 kolorów. Wygląda to fajnie tylko musiałbym jeszcze 2 i 3 tło pocieniować jak na Twoim przykładzie i tak już bym to zostawił.

Tutaj zrobiłem prostą grę we flashu. Przy okazji przekonałem się o tym, że korytarze są za wąskie i musiałem ręcznie narysować niewidzialną ścianę do kolizji. Gdyby była dodatkowo włączona grawitacja byłoby jeszcze trudniej przejść pierwszy poziom.

Teraz muszę wybrać na jakim programie będzie pisana gra. Do wyboru mam:
Amosa, BackBone oraz Hollywooda. Nie ukrywam, że wygra ten na którym zadziała kolizja.
[#11] AREA 51
Kiedy przewidujesz wydanie gry?pomysł W tym kwartale da radę?pomysł
[#12] AREA 51
A będzie można na dwóch grać? pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem