• Zbigniew Mońko z firmy Infoserwis - wywiad

04.06.2007 11:42, autor artykułu: Benedykt Dziubałtowski
odsłon: 4997, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Dziękuję, że zgodziłeś się porozmawiać ze mną. Na wstępie proszę, abyś powiedział kilka słów o sobie.

Mam na imię Zbyszek. Mieszkam w Warszawie i niedawno skończyłem 30 lat.

Co Cię skłoniło do poszerzenia swojej działalności internetowej o sklep dla amigowców?

Pomysł ten narodził się już dawno, ale jak to bywa, zabrakło możliwości. Teraz, za namową kilku znajomych amigowców, postanowiłem spróbować swoich sił.

Od jak dawna posiadasz Amigę?

Pierwszą Amigę kupiłem w wieku 12 lat, o ile dobrze pamiętam. Była to Amiga 500 z 1 MB pamięci.

A jaką masz aktualnie Amigę?

Ostatnio nabyłem A3000. Mam również A1200. Niestety poprzednią Amigę musiałem sprzedać, w tamtym czasie potrzebowałem pilnie pieniędzy. Cóż, każdy chyba zna to z autopsji. Więcej o moim poprzednim komputerze tutaj.

Jakie są główne założenia Twojego sklepu?

Przede wszystkim sentyment. Nie muszę sprzedawać asortymentu amigowego, zarabiam na usługach i na towarze, który już jest w sklepie. Nie ukrywam, że chcąc wrócić do Amigi, zadzwoniłem do jednego ze sklepów amigowych. Zostałem porażony cenami i tym, że prawie cały asortyment idzie zagranicę. Będę usiłował coś z tym zrobić, jeśli oczywiście będę miał chętnych, którzy zechcą mi sprzedawać podzespoły i komputery w rozsądnych cenach. Proszę pamiętać, że ja od każdej sprzedanej pozycji w sklepie muszę zapłacić podatek.

Ile asortymentu na chwilę obecną posiadasz? Zdaję sobie sprawę, że to właściwie są początki funkcjonowania sklepu.

Około 20 pozycji. Wiem że to śmieszna ilość, ale jeszcze muszę poddać obróbce zdjęcia, zweryfikować ceny. Reszta towaru, który posiadam (w sumie około 40-50 pozycji) będzie wkrótce. Zdaje sobie sprawę, że to niewiele dlatego też czekam na oferty. Dodam, że pierwszą ofertę już dostałem, ale na razie o tym "sza".

Czy bierzesz pod uwagę sprowadzanie sprzętu z zagranicy? Jest wiele firm, choćby niemieckich, które maja spory asortyment jednak jak na razie nikt nie sprowadza go do Polski. Weźmy choćby pod uwagę karty turbo do Amigi 2000, sprzętowe dekodery MP3 dla Amigi.

Tak, rozważam taką możliwość. Na temat źródeł, z których mogę sprowadzić amigowy sprzęt, wiem na razie niewiele. Muszę zbadać skąd i co mogę sprowadzić i oczywiście za ile. Jak już wcześniej mówiłem, chcę ożywić rynek amigowy. Jestem otwarty na wszelkie możliwe źródła. Naturalnie legalne.

Czyli jak wnioskuję, oczekujesz pomocy także od naszych amigowców, którym zalegają Amigi w szafach?

Jak najbardziej. Nie każdego stać na zakup bogato wyposażonej Amigi. Będę się starał gromadzić sprzęt z każdej półki. Proszę pamiętać, że z pustego i Salomon nie naleje. Potrzebuje sprzętu, dlatego liczę na naszych amigowców. Mam nadzieję, że przez zakup od nich wzbogacę asortyment sklepu.

Słyszałem także o planach Twojej firmy dotyczących budowy urządzeń peryferyjnych do Amigi. Czy to oznacza, że jest szansa na taki sprzęt jak kątowy PCMCIA, kable IDE 2,5" w rozsądnych cenach?

Tak. Usiłuję zdobyć potrzebne podzespoły, ale nie jest to łatwe. Brak na przykład wtyków do 2,5" HDD na rynku elektronicznym. Mam jednak nadzieję, że plany te dojdą do skutku.

Strona Twojego sklepu słabo działa na amigowych przeglądarkach. Czy planujesz, jak to się mówi, "coś z tym zrobić"?

Na razie jest to niemożliwe. Optymalizacja strony pod Amigę zmusiłaby mnie do poniesienia znacznych kosztów. Rozumiem, że może być to irytujące dla użytkowników amigowych przeglądarek. Jeżeli okaże się, że dział amigowy "zarabia na siebie", wtedy jest w planach uruchomienie odzielnego sklepu tylko z Amigami. Proszę wziąć pod uwagę, że sklep w pierwotnej wersji został stworzony i zoptymalizowany pod najpopularniejsze przeglądarki.

W jaki sposób będą realizowane transakcje? Jest możliwość zapłaty kartą, przy odbiorze i jak wygląda sprawa gwarancji na sprzęt, który, bądź co bądź, jest używany i nie najnowszej daty?

Transakcje realizowane będą zgodnie z zasadami przyjętymi w regulaminie sklepu. Do dokonania zakupu niezbędna jest rejestracja i dodanie do koszyka interesującego klienta towaru. Sklep sam prowadzi klienta i objaśnia krok po kroku jak postępować. Co do płatności kartą, jest to na razie niemożliwe. Zrezygnowaliśmy z tej formy płatności, ponieważ banki często pobierają prowizję w wysokości naszego narzutu na towar. Gwarancja na towar (myślę tu o sprzęcie) będzie udzielana w zależności od stanu sprzętu: od 1 miesiąca (tak zwana gwarancja rozruchowa) do 6 miesięcy. Być może w niektórych przypadkach będzie to 12 miesięcy.

Z tego co mówiłeś, przygotowałeś niespodziankę dla amigowców. Może opowiesz nam o niej?

Tak, to prawda. Na sprzęt nieamigowy każdy amigowiec dostanie upust. Upust uzależniony jest od narzutu na dany sprzęt. Niektóre towary mają naprawdę minimalny narzut sklepu. Dodatkowo przy zakupie sprzetu powyżej 3000 zł można negocjować cenę każdego innego towaru.

Czy może chciałbyś od siebie coś przekazać czytelnikom?

Mam nadzieję, że mimo wielu niedociągnięć, poprawimy państwa nastroje. Im więcej lat mija od zakończenia produkcji Amigi, tym trudniej działać na tym rynku. Mimo to dołożymy wszelkich starań, aby sytuacja choć odrobinę się poprawiła. Jeszcze raz proszę o nadsyłanie ofert sprzedaży, sprzętu i oprogramowania amigowego. W ten sposób powiększymy zasoby naszego sklepu i, jak już Państwo zapewne zauważyliście, opuścimy pułap cenowy. Mamy również nadzieję, że nasze pojawienie się na rynku amigowym wzbogaci choć odrobinę wybór asortymentu. Jednocześnie, ponieważ "reanimujemy" wiele podzespołów, uda nam się w ten sposób przedłużyć bytność Amigi.

Adres sklepu: Infoserwis
Dział amigowy: Firma nie prowadzi już działalności związanej z Amigą.

    
komentarzy: 6ostatni: 11.01.2024 09:12
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem