Zamieścił: mailman
AmiGBGW dniu wczorajszym zakończyła się najbardziej wyczekiwana, dwudniowa impreza AmiGBG 2005. Oficjalne zdjęcia są już dostępne. Zdjęć wykonanych przez poszczególne osoby, które przybyły do Szwecji, stale przybywa (informowaliśmy tutaj) i z całą pewnością będzie ich nadal przybywać. Organizatorzy postanowili zebrać odnośniki do nich na oficjalnej stronie AmiGBG (sekcja Historia). Przygotowano także film (DivX, ~ 3.8 MB) stanowiący zapis transmisji z kamery internetowej. Wkrótce zapewne możemy się spodziewać pierwszych raportów (w jakimś bardziej zrozumiałym języku niż norweski). Tymczasem w skrócie warto wypunktować co zaprezentowano, a czego nie:
  • Zgodnie z zapowiedziami odbyła się prezentacja emulatora FPSE z akceleracją 3D. Mathias Roslund zademonstrował poprawnie działające na AmigaOne gry: Colin McRae Rally, Ridge Racer i Demolition Derby.
  • Także zgodnie z zapowiedziami, o czym już informowaliśmy, odbyła się demonstracja nowej wersji przeglądarki IBrowse 2.4. David Burstrom pokazał mozliwości pluginu Flash, a także poprawną obsługę stron przygotowanych w języku rosyjskim.
  • Scenowa grupa The Black Lotus, a konkretniej Michael Kalms i Robert Kihl - główni koderzy grupy - zaskoczyli wszystkich swoimi nowymi, projektami. Kalms zademonstrował fragment dema nad którym pracuje (engine 3D dla A1200 - czyżbyśmy mogli się spodziewać pierwszej produkcji TBL pod karty graficzne?). Zażartował także, że "w obawie przed dużą konkurencją ze strony Polaków i Norwegów grupa za punkt honoru biorze sobie przygotowanie tej produkcji na najwyższym poziomie". Pełną wersję dema powinniśmy zobaczyć w przyszłym roku. Robert Kihl pokazał całkowicie nowy engine 3D pracujący natywnie pod AmigaOS 4.0 umożliwiający wykorzystywanie scen Lightwave'a w produkcjach scenowych (a kto wie, czy w przyszłości także nie w grach).
  • Thomas i Hans-Jorg Frieden pokazali natywnego Quake 2 Evolved oraz Descent: Freespace 2 z akceleracją 3D. Wspomnieli także, że spodziewają się ukończenia prac nad AmigaOS 4.0 przed świętami Bożego Narodzenia 2005. Poinformowali także o porzuceniu prac nad Nova - API 3D specjalnie przygotowywanym dla AmigaOS 4.0. Stwierdzili, że zaprojektowanie i rozwój tego środowiska stanowi zbyt dużo pracy. Wykorzystany zostanie system MESA jako implementacja OpenGL. Wspomnieli także o zaimplementowaniu obsługi MiniGL w SDL. Więcej informacji na ten temat ma się pojawić w przyszłym tygodniu.
  • Candy Factory 2 było demonstrowane na bigscreenie, lecz przeszło to praktycznie niezauważone. Większa demonstracja tego programu odbyła się w USA, na AmiWest (o czym informowaliśmy).
  • Odbyło się także wiele konkursów, w których zwycięzcy mogli wygrać Pegasosa lub MicroA1 (w zależności od strony, po której opowiadał się uczestnik). Ofiar nie było.
  • Swoje premiery miało wiele nowych wersji programów.
  • Nie odbyła się zapowiadana prezentacja natywnej wersji Dopus Magellana.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem