kategoria: A1200
[#1] Kick cloanto 3.1, problem.
Witam.
Zmieniłem kickstart na na 3.1 cloanto (poprawiony), opis z aukcji:
Zmiany naniesione przez Cloanto:

• Ulepszenia zaprojektowane przez ESCOM i Gateway (nie wymagany SetPatch ani reboot)
• scsi.device and exec.library ulepszone przez Alexander Benedictov, Chris Hodges, Heinz Wrobel i Toni Wilen
• expansion.library poprawiony przez Jeff Weeks
• FastFileSystem poprawiony przez Etienne Vogt
• biblioteka mathieeesingbas.library poprawiona przez Harry "Piru" Sintonen
• obsługuje dyski powyżej 4 GB (nie jest wymagany dodatkowe reboot)

• nie zawierają workbench.library - ta biblioteka zostanie dosłana na e-mail i należy ją wgrać do "LIBS:" przed zmianą kości na nowe.

Workbench od Cloanto już posiada SetPatch, który nie jest ładowany w przypadku wykrycia nowszej wersji ROMu ale inny użytkownicy powinni zmienić sekwencję startować z

C:SetPatch QUIET
na

C:Version >NIL: exec.library 45 20
If WARN
C:SetPatch QUIET
EndIf

1. pierwsze uruchomienie i taki komunikat:

Wywaliłem z SS linijke z scsi i uruchomiłem jeszcze raz.
2. drugie uruchomienie i znowu coś:



Tu jest mój SS. Może mi ktoś pozmieniać co trzeba żebym tylko wkleił i było ok, będe wdzieczny. Posiadam Workbench classic 3.1

SS:
;ClassicWB Startup-Sequence
;--------------------------
;FULL ADV ADVSP UAE 3.1

IF EXISTS DEVS:scsi.device
C:LoadModule DEVS:scsi.device
EndIF

C:GetMouseInput LOCAL

IF $MouseInput EQ 1
Unset MouseInput
C:SetPatch QUIET
C:Assign >NIL: ENV: RAM:
C:Assign >NIL: T: RAM:
C:Execute S:Maxmem-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF

IF $MouseInput EQ 2
Unset MouseInput
C:Execute S:Bootmenu-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF

Unset MouseInput

C:LoadModule >NIL: LIBS:icon.library LIBS:layers.library


C:SetPatch QUIET


IF EXISTS C:StackAttack
C:StackAttack
EndIF

C:Version >NIL:
FailAt 21

IF EXISTS SYS:WBstartupD
C:Rename >NIL: SYS:WBStartup SYS:WBStartupM
C:Rename >NIL: SYS:WBStartupD SYS:WBStartup
EndIF

Resident >NIL: C:IconX PURE
Resident >NIL: C:WBRun PURE
Resident >NIL: C:Assign PURE
Resident >NIL: C:Execute PURE

IF EXISTS L:env-handler
C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards
L:env-handler
C:Copy >NIL: ENVARC:Sys/def_kick.info ENV:Sys/def_kick.info
ELSE
C:MakeDir RAM:T RAM:Clipboards RAM:ENV RAM:ENV/Sys
C:Copy >NIL: ENVARC: RAM:ENV ALL NOREQ
Assign >NIL: ENV: RAM:ENV
EndIF

IF EXISTS C:PatchRAM
C:PatchRAM
EndIF

IF EXISTS C:TagLiFE
C:TagLiFE
EndIF

Assign >NIL: T: RAM:T
Assign >NIL: CLIPS: RAM:Clipboards
Assign >NIL: REXX: S:
Assign >NIL: PRINTERS: DEVS:Printers
Assign >NIL: KEYMAPS: DEVS:Keymaps
Assign >NIL: LOCALE: SYS:Locale
Assign >NIL: LIBS: SYS:Classes ADD
Assign >NIL: HELP: LOCALE:Help DEFER

IF EXISTS C:BlazeWCP
C:BlazeWCP
EndIF

IF EXISTS SYS:System/FBlit/FBlit
SYS:System/FBlit/FBlit
SYS:System/FBlit/FText
EndIF

BindDrivers
C:Mount >NIL: DEVS:DOSDrivers/~(#?.info)

IF EXISTS DEVS:Monitors
IF EXISTS DEVS:Monitors/VGAOnly
DEVS:Monitors/VGAOnly
EndIF

C:List >NIL: DEVS:Monitors/~(#?.info|VGAOnly) TO T:M LFORMAT "DEVS:Monitors/%s"
Execute T:M
C:Delete >NIL: T:M
EndIF

SetEnv Language "english"
SetEnv Workbench $Workbench
SetEnv Kickstart $Kickstart
UnSet Workbench
UnSet Kickstart

IF EXISTS C:IconBeFast
C:IconBeFast 0
EndIF

C:AddDataTypes REFRESH QUIET
C:IPrefs
C:ConClip

Path >NIL: RAM: C: SYS:Utilities SYS:Rexxc SYS:System S: SYS:Prefs SYS:WBStartup SYS:Tools SYS:Tools/Commodities

IF EXISTS S:User-Startup
Execute S:User-Startup
EndIF

Resident Execute REMOVE
Resident Assign REMOVE

IF EXISTS C:StackAttack
C:StackAttack AUTO
EndIF

C:LoadWB
EndCLI >NIL:
[#2] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #1

Nowe scsi.device jest w ROMie a więc go nie ładujemy z dysku

;IF EXISTS DEVS:scsi.device
;C:LoadModule DEVS:scsi.device
;EndIF
[#3] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@pong777, post #2

Tak to już wywaliłem ale jest problem na drugim zdjęciu, coś nie w tej kolejności jest?
[#4] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #3

Wyrzucamy:

IF $MouseInput EQ 1
Unset MouseInput
C:SetPatch QUIET
C:Assign >NIL: ENV: RAM:
C:Assign >NIL: T: RAM:
C:Execute S:Maxmem-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF


i wrzucamy:


IF $MouseInput EQ 1
Unset MouseInput
C:Version >NIL: exec.library 45 20
If WARN
C:SetPatch QUIET
EndIf
C:Assign >NIL: ENV: RAM:
C:Assign >NIL: T: RAM:
C:Execute S:Maxmem-Sequence
EndCLI >NIL:
EndIF
[#5] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@pong777, post #4

Ok działa.
1.Ale po uruchomieniu zasilacza amiga resetuje sie po 2 sekundach i dopiero sie uruchamia, tak ma być??

2. Po uruchomieniu w lewym górnym ekranie miałem wersje 3.1 i procka podanego 060 a teraz sa dwa znaki zapytania zamiast 3.1
[#6] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #5

ClassicWB prawdopodobnie nie umie jeszcze odczytać nowej wersji ROMu stąd te pytajniki trzeba czekać na nowsze wydanie. To samo będzie z BetterWB.
Co do pierwszego restartu po 2 sec nie mam pojęcia czy to będzie wina ClassicWB czy też nie. Warto sprawdzić zachowanie z dyskietką Workbench 3.1 z Cloanto.
[#7] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@pong777, post #6

Super dzięki, restart jakoś przeżyje. Choc jak włoże kości 3.0 to uruchama sie normalnie.
Jeszcze raz dzieki za pomoc.
[#8] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #7

Warto się upewnić, że kości weszły ciasno w płytę.
Jeśli nie - to wyciągamy, odginamy delikatnie i równomiernie nóżki do zewnątrz i wciskamy je do podstawek ponownie.
[#9] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@pong777, post #8

Ok jutro się pobawię, teraz spać bo do roboty nie wstane
[#10] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #9

Na dyskietce startującej z workbench cloanto, system wstaje bez restartu. Jakies pomysły co zmienić aby classic workbench uruchamiał za pierwszym razem, nie resetując amigi.??
[#11] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #10

Musisz porównać oba s-s,
Możesz też podmienic tymczasowo s-s z classic na ten z dyskietki i zobaczyć efekt.
[#12] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #1

wpisz sobie co komende

Echo "1"

i potem dalej 2,3,4... jak beda cyferki lecialy za szybko to dodaj

wait 1

odpal i patrz po ktorym numerku jest drugi restart, w ten sposob dojdziesz do tego co go powoduje.

ogolnie to troche smietnik masz, pewnie jakies historyczne zaszlosci sie nazbieraly :)
[#13] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #1

Czy ROM 3.1 Cloanto działa z FAST ATA w A1200 Commodore ?
[#14] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@Hubez, post #13

Powinien śmigać. Proszę o kontakt na prv podeślę taki do przetestowania.
[#15] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #10

Jak już będziesz wiedział jak zrobić aby nie było resetu to podziel się na forum. Też jestem ciekaw jak to zrobić a i więcej osób to zainteresuje pewno.
[#16] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@pong777, post #14

Wygląda to tak u mnie:



Komputer z FastAta i Romem Cloanto nie startuje. Tak jakby się resetował cały czas, czasem wywala żółty ekran. Bez FastAty komp działa.

Muszę sprawdzić u kogoś FastAtę, ale nie sądze, że jest zepsuta.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2016 20:22:05 przez Hubez

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2016 20:22:47 przez Hubez
[#17] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@Tomski, post #15

Musiałem sformatowac partycje system. Wczsniej zrobiłem kopie systemu, który dzialał ok. Po przebraniu systemu amiga nie rusza. Wywala: c:loadmodule faild returncode 10. Nic nie zmienialem. Wcześniej działało. O co biega?
[#18] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@Hubez, post #16

i nie będzie działać dopóki nie uzupełnisz w FA brakujących pinów w podstawce pod kickstartpomysł

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:23:10 przez dez3
[#19] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@dez3, post #18

Jak nie będzie jak wczoraj jeszcze wszystko działało na tym kickstarcie. A nóżki wszystkie siedzą tam gdzie powinny. Zresztą pod win uae jest to samo a wcześniej też działało na kicku od coanto.


Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:26:08 przez ponior

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:30:56 przez ponior
[#20] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #19

widzisz, wiesz lepiej...
powodzeniaOK
[#21] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@dez3, post #20

Nie jestem szpecem w tych sprawach ale nie rozumiem dlaczego amiga wczesniej działała dwa dni na kicku od cloanto bez problemów (zmieniłem tylko wpisy w SS) a teraz nagle ma nie działać.

Może ktoś cos podpowie a nie pisze powodzenia, to w końcu forum

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:31:33 przez ponior

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:31:44 przez ponior
[#22] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@dez3, post #20

Kolega dez3 chce powiedzieć że piny z lewej strony w tej fascie wiszą a powinny pracować. Kość o dwa piny mniej ma orginalny kick3.1. Jak sie myle to proszę poprawić
[#23] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@mwb113, post #22

Ok dowiedziałem sie czegoś nowego.
Nie rozumiem, dlaczego przez dwa dni ten kickstart pracował prawidłowo i wszystko działało.
[#24] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #23

A może miałeś dwa ostanie piny za podstawką? Tak gdybam, bo dziurek ci nie ubyło w podstawce to jasne. Swoją drogą same problemy z tymi Amigami
[#25] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@KM, post #24

Nie kości sa wciśnięte idealnie, wczoraj amiga smigała musiałem tylko wywalić Scsi device z ss i było ok. Uruchamiałem ja z 20 razy.
ładując kickstart cloanto pod winuae na tym samym sytemie, jest ten sam problem. pod winuae powinno chyba działac poprawnie. tak czy nie ??
[#26] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #21

skoro wychodzisz z założenia "że jak nie będzie, wczoraj działało..." to życzę powodzenia, może wczorajszy dzień się powtórzy i zadziała:)

włóż do FA org kick i spr czy działa, jak tak to wy....l ten zajebisty kick Cloanto...
[#27] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@dez3, post #26

dez3 wiem, że jesteś szpecem od amigi ale dalej nie rozumiem jak działała mi dwa dni amiga bez problemów na tym kicku.

Czy te piny tam sa wystarczy je lutnąc czy trzeba inna podstawke wkładać.?

tak na ori kicku działa

myślałem, że jak troche poprawiony to będzie szybciej śmigac wszystko na tym kicku.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:47:22 przez ponior

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 19:48:41 przez ponior
[#28] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #27

nie jestem szpecem ani specem....
możesz wsadzić bez lutowania ew możesz zapodać po rezystorze 10K na kość jak na zdjęciu tylko bez tego kabla i przełącznika, wtedy nie musisz wkładać brakujących pinów do FA


Ostatnia aktualizacja: 02.03.2016 20:00:19 przez dez3
[#29] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@dez3, post #28

ok rezystor jest na pierwszym pinie a z drugiej na ostatnim?

najważniejsze czy ten kickstart daje jakieś pozytywy poza problemami.??
[#30] Re: Kick cloanto 3.1, problem.

@ponior, post #29

ok rezystor jest na pierwszym pinie a z drugiej na ostatnim?

TAK
najważniejsze czy ten kickstart daje jakieś pozytywy poza problemami.??

zdecydowanie wolę swój kick 3.9 lub 3.1 z nowym scsi.device
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem