[#421] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@dotmod, post #420

może druk odpowiedniego na drukarce 3d w odpowiednim kolorze ?
[#422] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@dotmod, post #420

Z tego co pamietam - arti popraw mnie jesli sie myle. To po zakonczeniu wysylkich wszystkich obudow, Phil ma doslac przyciski w odpowoednich kolorach
Zapytam go jutro ;)
[#423] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@WojT_GL, post #422

Ja juz tego ani nie ogarniam ani nie kontroluje ale chyba tak
[#424] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Newhousik, post #421

Jak by co to mam czarny i biały filament, tylko kwestia projektu przycisku pod konkretną stację.
[#425] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@damianx, post #418

Witam.
Niedokończona ze względu na te przyciski stacji dysków.
A do mojej jednej obudowy jeszcze pozostałe dodatki też nie dotarły.
Pozdrawiam.
[#426] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@ted, post #425

Phil chwilę temu chwalił się nowymi etykietkami które zrobił jako bonus do obudów i które mają być rozsyłane z kompletem nowych przycisków. W kwestii *kiedy* te przyciski będą to oprócz standardów takich jak - dobra wola, za własne pieniądze, mogę ale nie muszę ;) jest tylko enigmatyczne w 2019 :). Co oczywiście może się okazać i w grudniu 2019.

Może Wojciech dostanie bardziej konkretną datę :)

ps. Oczywiście cały czas w myśl zasady crowdfundingu :) czekam cierpliwie przy skrzynce na listy ;)
[#427] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Creep, post #426

A gdzie się chwalił? Czy chodzi o tę informację z października, czy jest coś nowszego?

Jeśli te to... kicha , pstrokate nie znaczy ładne. Ładne zaprojektował C=, szkoda że one nie są zreplikowane...
[#428] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Creep, post #426

Już się pojawiają, zatem i u nas pewnie lada moment będą

New Amiga 1200 keycaps arrive from A1200.net and we've reviewed them - INDIERETRONEWS
[#429] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@alt_, post #428

Żyję nadzieją, że to będzie jeszcze w tym roku
[#430] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@lrdmaras, post #429

Nadzieja umiera ostatnia.
[#431] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@ted, post #430

Nadzieja jest pierwszym krokiem na drodze do rozczarowania.
[#432] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Dorian3d, post #431

Nadzieja matką wynalazku!

Czy jakoś tak...
[#433] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@watman, post #432

Pewnie dostaniecie klawisze.

Sukces jest utrwalony, porażka jedynie zapamiętana.
[#434] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Dorian3d, post #433

Hi Guys,

I'm not coming very often to forums these days as I'm quite busy, you see me sorry for that.

Myself and the team wishes you an Happy New Year and all the best for 2019 OK

As you may know, keycaps are at sea currently and as soon as they'll arrive at warehouse in UK, your PPA.PL bulk will be prepared and dispatched towards you.
I'll be in UK at the same time, so I'll see for this to happen myself.

There's a couple things I've seen on the previous pages that I'd like to address right now

- VATO
"Jedni robią klawisze 2 lata a inni karty turbo w 3 miesiące... życie
Ważne że w końcu siem udało "

I understand your disappointment.
Like you, I am personally tired of these processes being slow.
However the team and I do not have the luxury to make any mistake; maybe see what happened with C64 keys and you might understand.

> Some more details on why it's slow.

Producing a board is way easier.
Once schematics, files & bom are ready, you send the whole thing to factory and a month later you got your boards produced.
> If you make anything wrong in your design, you'd see it on your pre production series and would cost you only a couple dozen USD.

Plastic injection is a totally different beast.
Parts are huge and weight tons. Molds have to be made 100% after the models and models have to go through dozens of iterations before we can start CnC prototyping. For keys project there is also 18 different profiles. Cases only have 2 profiles...
Keys labeling is by itself a project inside a project. As complex or even more than molds.
> At the end, ANY MISTKAKE would cost several thousands USD, and thus would jeopardize the whole project.

That's the reason why plastic industry is always slower than any board manufacturer.
And when something does not satisfy the team, we refuse it and manufacturer has to do it again.
Because we want the best for you guys.

Thank you for your comment Vato ;)

- Dorian3d
"Niech lepiej dokończy kampanie obudowy do a 500."

No.
Reason is because Cases & Keycaps have two totally different production lines & partners.
Only the warehouse in UK is the link.
Other reason is because keycaps molds & label printing lines are now available. And A500 case backers wants keycaps too.

Thank you for your comment Dorian3d ;0

- Ted
"Witam.
Kampania dotycząca obudów A1200 też jest jeszcze niedokończona.
Pozdrawiam."

Wrong.
The A1200 case campaign is 100% finished and done.

Only missing part is related to backers with Serial Number badges.
These badges were produced already.

Extra badges and Extra floppy buttons are EXTRA FREEBIES.
Extra badges because I disliked the quality of badges you've received with the A1200 cases.
Extra floppy buttons because I wanted you guys to get more options. But floppy buttons molds are crazy expensive....

So, again, I personally decided to produce these on my own & outside the campaign.
As a commitment and thank you to backers who started it all with me and the team.

But yeah such production is quite costly and I couldn't simply pay all of it straight away.
That's the reason it's taking ages ( :( ) and I'm sorry about that.
Extra badges were already produced as well.

If any of you isn't happy with that, you have the right to give your extra stuff to any PPA.PL Amigans, I'm sure they'll appreciate ;)

Thank you for your comment Ted.

So again guys,
Thank you for your patience.
Without you and other backers nothing of this would have been possible.

The team and I are doing this on our spare time and for a fraction of the budget that usually implies in such industry.
We're pushing our partners and engineers to always do more but for less.

Thanks guys,
And lets rock 2019 with more Amiga projects, because #AmigaRulez

In the meantime, lets see us in February for the keycaps rainfall szeroki uśmiech

Cheers,
Phil

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 17:21:04 przez amenophis

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 17:21:44 przez amenophis
[#435] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@amenophis, post #434

byle do przodu, fajnie że jest komunikacja :)
[#436] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Newhousik, post #435

Zastanawia mnie jedna sprawa. Klawiszy nadal nie ma i może być tak że jak dotrą do UK po BREXICIE to do ceny dojdzie jeszcze opłata celna. Obym się mylił lub oby klawisze dotarły na czas.
[#437] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@ViruS, post #436

Zrozumiałem, że klawisze są na statku. Teraz statki pływają szybciej niż za Kolumba, więc przed 29 marca 2019 r. zapewne dotrą na miejsce w UK i stamtąd wyjadą.
[#438] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@misiek2, post #437

Z updatu wynika ze 10 lutego statek dotrze
[#439] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@WojT_GL, post #438

Skoro tak to panowie - czyścimy podstawy klawiatury i polerujemy sprężynki pod nowe klawisze.
[#440] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@amenophis, post #434

Witam.
- Ted
"Witam.
Kampania dotycząca obudów A1200 też jest jeszcze niedokończona.
Pozdrawiam."

Wrong.

Dopóki nie otrzymam dodatków co miały być do obudów zwłaszcza do golda
to uważam, że kampania nie jest zakończona.
Części z nich pewnie nigdy nie otrzymam bo : "campaign is 100% finished".

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2019 19:31:46 przez ted
[#441] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@ted, post #440

Dislike
[#442] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@ted, post #440

To ja poproszę o instrukcję pobrania obiecanego projektu CAD obudowy.

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 11:36:04 przez Cedrat
[#443] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Cedrat, post #442

HI Guys,

This is the reason why you NEED to follow each campaign updates.
Because the team and I share details on almost everything.

We can't constantly debate each and every points on all forums and channels, and that's why we mainly keep all data through campaign updates.

> We had to wait Version.2 of the New Amiga 1200 cases since a couple fix were done.
> Now signatures need to be removed from the 3D models, since we can't release them embedded in the model of course.
> We also working with a lawyer on the best way to release the files under which license.
The team can't just do anything and everything.

Once the proper licensing scheme is achieved,
files will be through an - in demand - process.
Everyone asking for these files will have to confirm request is strictly for personal use, not for any commercial endeavour nor to share the files to any third party.

We're not exactly sure yet of the process and things might change.

You have to understand there's a brand on the top shell that you can't mess with.
Also, these may not be Solidworks files, for the same reasons as explained.

I'm sorry for this taking a crazy amount of time, but AMIGA is a brand, and we can't just do anything that could eventually arm the team.

Thanks for your understanding and patience guys ;)

Cheers,
Phil
[#444] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@amenophis, post #443

1. If the model is not available yet, it means the campaign is not 100% finished yet.

> We also working with a lawyer on the best way to release the files under which license.
The team can't just do anything and everything.

Once the proper licensing scheme is achieved,
files will be through an - in demand - process.
Everyone asking for these files will have to confirm request is strictly for personal use, not for any commercial endeavour nor to share the files to any third party.

I don't understand this at all. The campaign shows CC - BY NC ND logo, so why to discuss the license further? You can always re-license it later with something less restrictive if you wish (and if it's possible from legal point of view). BTW, this license allows sharing with 3rd party (link), restricting this wouldn't even make much sense if the files are going to be released 'to the public'.
[#445] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@Cedrat, post #444

This is my last entry on these topics.
Some points (legal ones) are complex and I won't debate much on these.
There is way more other topics I have to focus on right now.

However, you ask questions as backers and I'm bound to answer them.

1. Campaign IS finished.
- Objective of the campaign was to produce A1200 case molds.
- Backers do not buy any products. They help funding project's goal.
- In exchange of their contribution they get a reward directly related to the goal object itself, > the molds. Hence they get cases.

It is not me inventing anything but that how Crowdfunding works.
You do not buy anything from a project and model files are bonuses.

So please give me a break guys.
Thanks a lot for your understanding.

2. Please read again.
I wasn't talking about Creative Common license but merely referring about Amiga branding.
Releasing under CC (our first plans) were ok at the time. But a lot of things have evolved in Amiga land.
Since the team has several important projects for the future, we just can't mess things right now by publicly sharing a model with the brand on it without any precaution.
That's why we need consultancy and proper preparation.

Again I'm pretty sure you can understand that.
A couple crazy things might emerge soon because of what we're working on (and files are related), so please bear with us.

Files will be available at time but rushing is absolutely out of the question.

I'm quite sure you're seeing what's currently happening in Amiga world regarding corporation fighting over each other licenses & ownership of Brand and IP right?

The team isn't a corporation.
We're a small group of simple guys just like you.
We're focusing on bringing you replacement parts and we can't afford that kind of troubles these corporations goes through.

Hopefully you can understand that.
Thank you again.
Phil

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 22:18:01 przez amenophis

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 22:20:05 przez amenophis

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 22:32:37 przez amenophis
[#446] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@amenophis, post #445

so, we'll get those extra floppy buttons or not. ?

right now i have a cd32 case with white ugly button.

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2019 14:28:10 przez damianx
[#447] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@damianx, post #446

Hej
Według tej aktualizacji: https://www.kickstarter.com/projects/a1200housing/new-compatible-keycaps-for-amiga-computers/posts/2405232 wygląda na to, że część ludzi już niedługo otrzyma swoje klawiszki.

10 lutego statek powinien dotrzeć do UK
18 lutego cały Batch 1 powinien dotrzeć do magazynu
w ciągu dwóch dni wysyłka do odbiorców - czyli do mnie (a potem rozesłanie ode mnie)

Czym jest Batch 1?
Kolory: Black / White / Translucent / CD32 / Original
Układ klawiatury: UK / US / DE / FR

Reszta niestety będzie czekać na Batch 2, który jest zaplanowany tak:

Produkcja rozpocznie się w czerwcu.
Będzie trwała do sierpnia.
Transport przez morze do magazynu
Wysyłka pewnie zatem we wrześniu.
[#448] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@WojT_GL, post #447

Kolory: Black / White / Translucent / CD32 / Original

jaka jest różnica między "white" a "original" ?
[#449] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@zmiennik, post #448

Zobacz tutaj
https://www.kickstarter.com/projects/a1200housing/new-compatible-keycaps-for-amiga-computers/description

Original - miała jedne jasne a jedne ciemne (funkcyjne) klawisze
White - wszystkie są białe
[#450] Re: 100 zestawów nowych klawiszy do Amigi 1200 - zbiorowa zbiórka z Kickstartera

@WojT_GL, post #449

A mnie zawsze to zastanawiało, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi - czy to mi pamięć szwankuje, a z pożółkłych klawiszy A500 teraz ciężko odcyfrować jak to było naprawdę...:

Czy klawisze do A500 nie powinny mieć "innego" białego koloru niż te do A1200? czy do A500 nie powinny być lekko kremowe, taki "ciepły" biały - a do A1200/A600/A4000(T) zimny biały, taki sam jak obudowa?

Do A4000 mam klawisze "NOS", więc tam widać jaki kolor - a do A500 pożółknięte... Może moja pamięć mnie myli i sugeruje się klawiszami od C-64, które były kremowe?

Chętnie wziąłbym udział w "dodatkowej" kampanii na klawisze, w pierwszej nie wziąłem udziału. Cierpliwie poczekam
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem