[#1]
CDXL - zapomniany format "avipodobny" dla Amigi
Pamiętam jak w połowie lat 90 miałem kilka płytek z czasopism oraz oryginałów gier na CD32. Na sporej ich części płyt były jako osobne - nie koniecznie poukrywane przed okiem sprawniejszego w systemie gracza - pliki z animacjami CDXL. Jeśli pamiętacie - format wyglądał na wykorzystujący HAM (tytuły CDTV) lub HAM8 (CD32). Takie animki możecie znaleźć o ile pamiętam na płytkach z grami Alien Breed Tower Assault, czy Prey. Dzięki przeglądaniu plików z płytki obejrzałem sobie np. zakończeniowa animkę z tej pierwszej gry - ponieważ była ona wraz ze wstępną anim odtwarzana zwyczajnie ze startup-seqence przy pomocy umieszczonego na płycie playera tego formaty w katalogu C:.
Podobnie - konkurent Scali , czyli Media Point posiadał komponent do odtwarzania animacji w tym formacie. O ile dobrze pamiętam format był tak skonstruowany , że poza audio dołączonego w formie ścieżki 8vx audio, można było go odtwarzać albo w formie pomniejszonego okna na środku ekranu , albo pełnoekranowo z powiększonymi pikselami 2x2 (czyli animacja 160x128 był odtwarzana jako 320x256 - widzimy to na grze Microcosm , gdzie na wstępie wybieramy jakiej wielkości ekran ma zajmować intro).
Teraz... słuchając ostatniej Amiwigilii Radzika z człowiekiem z Pixel Nation pomyślałem czy był jakiś program do konwersji do formatu CDXL z możliwością dołączenia audio?