kategoria: Programy
[#1] Lightwave3D + 2 Amigi
Cześć.

Ostatnio zastanawiałem się jak wygląda to w praktyce. Program ma możliwość podłączenia drugiej Amigi w celu wykorzystania jej mocy obliczeniowej do renderowania. Czy ktoś z Was orientuje się może jak to dokładnie działa?

Czy w przypadku spięcia dwóch Amig, obie renderują tą samą klatkę? Jak wygląda kwestia RAMu? Czy np. renderując scenę, która w danej rozdzielczości wymagałaby obecności np. 192mb ramu mógłbym rozbić to na dwie Amigi, które mają po 64 i 128mb? I jak to właściwie podłączyć?

Póki co, pytam czysto teoretycznie, bo kusi mnie sprzęgnięcie A1200 z 040 i A500 z Acą 1233n (via ACA500), do której niebawem dorzucę koproca (Krashan, jeszcze raz dziękuję za podstawkę!).
[#2] Re: Lightwave3D + 2 Amigi

@Jedras, post #1

Zdaję się, że możesz nawet spiąć kilkanaście Amig.
ScreamerNet sam sobie rozdziela, która Amiga co renderuje.
[wyróżniony] [#3] Re: Lightwave3D + 2 Amigi

@Jedras, post #1

Ostatnio zastanawiałem się jak wygląda to w praktyce. Program ma możliwość podłączenia drugiej Amigi w celu wykorzystania jej mocy obliczeniowej do renderowania. Czy ktoś z Was orientuje się może jak to dokładnie działa?


Jest to proste jak konstrukcja cepa. Amigi muszą być połączone tak, żeby widziały swoje pliki przez sieć. W dowolny sposób - ethernet, parnet, cokolwiek. Na każdej zsieciowanej Amidze odpalony jest LightWave w wersji CLI, czyli bez GUI. Patrzy czy w tym wspólnym katalogu pojawiła się nowa animacja do wyrenderowania i renderuje. Każdy inną klatkę. Jak zsieciujesz Amigę z pecetem to może renderować pecet (czy tam DEC Alpha, SGI czy dowolna inna architektura na którą dostępny jest LW).

Czy w przypadku spięcia dwóch Amig, obie renderują tą samą klatkę?


Nie.

Czy np. renderując scenę, która w danej rozdzielczości wymagałaby obecności np. 192mb ramu mógłbym rozbić to na dwie Amigi, które mają po 64 i 128mb?


Nie.

Więcej tu:

https://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/28440/raytracing-i-amiga/26#m452324
[#4] Re: Lightwave3D + 2 Amigi

@jubi, post #3

Bardzo dziękuję.

Jako, że animacjami (jeszcze?) się nie zajmuję, bo dalej uczę się podstaw (wciąż jestem na etapie budowy obiektów z prostych brył i prymitywnych operacji na punktach), to raczej nie skorzystam z tego rozwiązania. Miałoby to sens, gdyby obie Amigi robiły tą samą klatkę jednocześnie (np. segmenty 1-2 robi jedna, segmenty 3-4 druga).

A szkoda, bo myślałem, że bezczelnie pocwaniaczę i praktycznie bezkosztowo dodam sobie trochę mocy wykorzystując sprzęt, który już mam poza tą A1200 z Blizzem 1240 ;)

A wykorzystanie tego i7 do renderowania razem z Amigą to byłaby zbrodnia...poza tym, ciągle powtarzam, że to się nie nadaje do niczego więcej poza graniem w Metro 2033 :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem