kategorie:
[#751] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #750

Spróbujmy z tym.
Do rozbicia potrzebuje wstępnie 4 warstw, jak rozpisałem. Do każdej warstwy możesz dorzucić dodatkową z "z-depth" (w mojej mayce tak to się nazywa, chodzi mi o tę czarno-białą warstwę z głębią obrazu) którą mogę sobie wrzucić do plugina i zrobić "prawie" 3D.
Co do różnych "glow" i "light", jestem w stanie potem to sobie wyciągnąć :) Praktycznie jak w photoshopie... Kolory itp, program jest dosyć potężnym narzędziem w tej materii.
[#752] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #751



No problem, Z-Pass renderuje się standardowo, oprócz tego można wyrenderować wszelkie możliwe passy w rodzaju ambient occlusion, shadow, mist, normal itd. Sam Blender jest na tyle potężnym narzędziem do compositingu, że da się już w nim sporo sklecić. Jest nawet vector speed-pass, który można użyć później do zrobienia vector motion blur, przynajmniej w Nuke, nie wiem jak w AE.

Wydaje mi się, że można by w ogóle zrezygnować renderowania z motion blur, powinieneś móc go dorobić bez problemu w AE, to samo z depth of field. Z włączonym motion blur Z-Pass będzie bardzo poszarpany. Musimy się tylo umówić co do rozdzielczości .
[#753] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #752

Myślę że wystarczy max 1920×1080 pikseli.
Owszem Blender sporo nadgonił, teraz jest to fajny kombajn.
Wg mnie, Nuke czy AE to praktycznie programy o podobnej zasadzie działania. Tylko obsługa jest inna. Mi bardziej przypadł AE, bo intuicją interfejsu jest wspólny dla reszty programów Adobe.
"Motion blur" mogę sobie zrobić w AE.

Na szybko złożone z tego co zamieściłeś:
[#754] Re: Raytracing i Amiga

@Koyot1222, post #753

OK, to trzeba teraz na privie obgadać szczegóły.
[#755] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #754

Benchmark na OS4.1/PegII 1 GHz, pod LW 3.5: 13m34s (814s).
[#756] Re: Raytracing i Amiga

@radzik, post #755



2560 x 1440 http://i.imgur.com/nio09Si.png

Wyrenderowałem 1 klatkę, circa 53 minuty, czyli przy takiej rozdzielczości i 24 fps minuta filmu renderowałaby się ponad 50 dni :)

Tymczasem Koyot pracuje nad animacją 2D i bardzo fajnie mu to wychodzi, stay tuned.

Ostatnia aktualizacja: 13.12.2014 19:14:23 przez jubi
1
[#757] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #756

Zaje... wyszło OK
[#758] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #756

Wszystko fajnie tylko, z prawej strony zdjęcia czyli lewej samochody jest więcej zderzaka do tego kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej święcą za wysoko, w ogóle przednia płaszczyzna zderzaka jest taka trochę dziwna. jak nie z tego samochodu.

Do tego monitor rozbiła kula nie Lotus, w ogóle cienie świateł które padają na zderzaku nie padają ze świateł samochodu, nie mogą dwa cienię padać do środka jest to nie naturalne, lub też auto mogło mieć kolizje i ktoś je tak poskładał, ale za to Lotus został ładnie pomalowany.

Z kątem maski światła rozchodzą się na zewnątrz, do tego zderzak z lewej strony wyjeżdża itp.

Całość Spoko.




Z takim zderzakiem był by też spoko, ten co jest teraz jest trochę za duży.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 00:10:09 przez amizet
[#759] Re: Raytracing i Amiga

@amizet, post #758

Ale była taka wersja z tym zderzakiem

[#760] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #759

Bo ten Lotus jest z takim zderzakiem, ale zderzak można zmienić lub kupić body kit.

Do tego brakuje miejsca na rejestracje, i czy rant nad zderzakiem ma być podwójny czy pojedynczy? widać tam przetłoczenie występowało takie w originale?

W ogóle ten rant pomiędzy zderzakiem a karoserią jest za duży, mogło to odbić się na aerodynamice.



I światła w zderzaku są za szeroko, w tamtych latach też były jakiś normy.


Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 01:54:17 przez amizet
[#761] Re: Raytracing i Amiga

@amizet, post #760

I światła w zderzaku są za szeroko, w tamtych latach też były jakiś normy.


Nie wiem czy słyszałeś o takim wynalazku jak obiektyw superszerokokątny którym zostało zrobione moje "zdjęcie", warto poczytać i dowiedzieć się jak taki obiektyw wpływa na perspektywę, pozorną odległość planów i jakie wprowadza zniekształcenia do obrazu itd. Tu dla przykładu masz ten sam przód zrobiony obiektywem długim i krótkim, zwróć uwagę na rozstaw świateł w zderzakach:





I tak jak już chyba tu pisałem, ten samochód ma niezliczoną ilość wersji i roczników i niestety nie da się znaleźć dokładnych zdjęć na wprost pokazujących jeden konkretny model ze wszystkich dokładnie stron ze wszystkimi szczegółami, dlatego trzeba się posiłkować pomocniczo zdjęciami różnych modeli zrobionych pod różnymi dziwnymi kątami itd. i po prostu podejmować decyzje, że to będzie w modelu tak czy tak. Najlepiej oczywiście byłoby mieć takiego Lotusa na podwórku i spokojnie sobie wszystko sfotografować i pomierzyć, ale nie można mieć wszystkiego. Już praca nad Amigami nauczyła mnie że nieraz poszczególne egzemplarze tego samego modelu miały zupełnie różne niektóre szczegóły i po prostu trzeba się z tym pogodzić, umieć wybrać i w pewnym momencie powiedzieć stop.
[#762] Re: Raytracing i Amiga

@amizet, post #760

A tu parę zdjątek wersji Esprit Turbo SE, którą najwyraźniej modelował Jubi (swoją drogą ten z gry nie ma wytłoczenia na masce - ciekawe czy faktycznie była taka wersja?):





I na koniec wersja Jubiego:



A teraz znajdź 10 różnic (wiem wiem, że na tym ostatnim zdjęciu nie ma kół. Coś jeszcze? Kierownica źle skręcona? Lusterko ustawione niezgodnie z przepisami? ).
[#763] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #761

Zauważ że na pierwszym zdjęciu światła w zderzaku zaczynają się w połowie świateł przeciwmgielnych a na drugim przed połową, spoko jeśli jest to wina obiektywu nie znam się na tym aż tak bardzo chodź nie zmienia to faktu iż jestem w stanie zauważyć różnice.

Co do samego Lotusa to Miał on kilku projektantów i dlatego są takie różnice, dość fajne polityka Firmy. Prze co występuje tyle modeli, przynajmniej tak wywnioskowałem z wiki.

I w ogóle na drugie zdjęcie ma ten rant wystający po bokach karoserii który jest nie naturalny, tam powinno być ścięte w dół a nie wystawać.

No i nie ma miejsca na rejestracje, zdjęcie fanie tylko jest trochę szczegółów.
[#764] Re: Raytracing i Amiga

@amizet, post #763

Jeśli chodzi o brak lekkiego wgłębienia na rejestrację z przodu to był oczywiście świadomy wybór, taki sam zresztą podjęli twórcy gry - po prostu puste wgłębienie bez rejestracji wygląda niezbyt korzystnie.
[#765] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #762

Rant na błotniku wystaje naturalnie jest prosty, ten Lotus jest z blachy czy z plastiku, wygiąć taki rant to nie jest takie proste blacha to nie plastik, do tego zderzak jest za bardzo wysunięty do przodu, światła są nie naturalne nie ma wycieraczki, uszczelki od szyby po bokach na słupkach.

Błotniki są za szerokie wygład jak M3, maska jest złe ustawiona z lewej strony zdjęcia nie może być tego białego cienia sugerowało by to że maska wychodzi ponad błotnik.
[#766] Re: Raytracing i Amiga

@amizet, post #765

Może po prostu ustaw swojego Lotusa idealnie na wprost i zrób zdjęcie, dobra? To wtedy porównamy zarówno "wygład" jak i wszystkie "białe cienie" :).

@Jubi:

Nie, chodziło mi o to wytłoczenie na masce, "podnoszące" środkową część. Na titlescreenie maska Lotusa jest idealnie równa.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 10:53:23 przez recedent
[#767] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #766

Dobra już wyjeżdżam, tylko przestawię Bentleya, wiesz co robi się po lakierowaniu lub też czemu możemy zobaczyć jakiegoś pracownika lakierni kutry chodzi z jarzeniówką i patrzy na białe cienię, białe cienie to odbicie tej jarzeniówki, po takim zabiegu możemy stwierdzić czy karoseria jest prosta, jeśli światło padające z jarzeniówki jest pofałdowane w tedy nie mamy prostej karoserii, to są właśnie białe cienie.
[#768] Re: Raytracing i Amiga

@radekcz, post #619

A czy ktoś z szanownych przedmówców wie jak odpalić renderowanie na farmie Amig? Jak to skonfigurować? Czy wystarczy współdzielony katalog (net:) czy musi być jeszcze typowa sieć?


Właśnie dziś komuś na fb udała się taka sztuka, odpalił LightWave na Amidze a jako farmę renderującą używa pecetów z WinUAE, napisałem do niego prośbę aby przygotował jakiś tutorial jak to zrobić:




A z ciekawostek, odpaliłem sobie amigowego LightWave w 2560x1440, o dziwo działa bez problemu, tylko aspect ratio jest nie takie jak trzeba. Ciekawe czy twórcy programu w ogóle przewidywali że kiedyś będą takie rozdzielczości.

[#769] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #768



Własna farma renderująca, któż o niej nie marzył w czasach gdy jeden prosty obrazek renderował się całą noc? Niestety cena takiej zachcianki jak widać powyżej (1994 rok) była astronomiczna. Niedawno dzięki pomocy Dimitrisa Panokostasa udało mi się skonfigurować ScreamerNet II z LightWave i chciałbym się tym z wami podzielić.

Potrzebny będzie LightWave w wersji 4.x-5.x i kilka komputerów lub instancji WinUAE. Jako nody renderujące mogą wystąpić komputery o dowolnej architekturze na jaką dostępny jest LW 4 i 5, np. x86, Silicon Graphics, Alpha itd. Jedyny wymóg dotyczy posiadania podmontowanego współdzielonego katalogu po stronie Amigi. Zatem nieważne czy to będzie sieć tcp/ip, parnet itd. ważne aby Amiga widziała pliki zdalnego komputera jako część swojego filesystemu, dlatego można nawet użyć do renderowania komputera znajdującego się na drugim końcu świata. U mnie taką ścieżką jest:

Toaster:screamer/command/


Odpalamy LW, wchodzimy w zakładkę SN, wybieramy Net Rendering Method: ScreamerNet II i ustawiamy Command Directory na wybrany katalog.

Teraz przyszedł czas na odpalenie naszych nodów. W katalogu Programs amigowej wersji LW znajduje się plik lwsn.fp (w wersji pod Windows - lwsn.exe). Pierwszego noda odpalamy z takimi parametrami:

>work:toaster/programs/lwsn.fp -2 toaster:screamer/command/job1 toaster:screamer/command/ack1


Drugiego z takimi:

>work:toaster/programs/lwsn.fp -2 toaster:screamer/command/job2 toaster:screamer/command/ack2


itd. Dla uproszczenia zrobiłem sobie gotowe pliki od 1 do 8:



Wersję pod Windows odpalamy np. tak:

>lwsn -2 D:\Utils\WinUAE2010\Amiga4000T_clean\Work\Toaster\screamer\command\job1 D:\Utils\WinUAE2010\Amiga4000T_clean\Work\Toaster\screamer\command\ack1


Teraz można już kliknąć Screamernet Init i LW powinien wykryć dostępne nody.



Aby coś wyrenderować, trzeba kliknąć Add Scene to List a następnie Screamer Render i poszczególne klatki animacji są rozdzielane pomiędzy nody. Wypasiona farma renderująca w akcji:





Tu widać że później zmieniłem trochę ścieżkę Command Directory, użyłem assignu w:, a po stronie peceta podmontowałem ten sam katalog pod drive letter w: za pomocą komendy subst, w przeciwnym wypadku wersja x86 będzie szukała obiektów w ścieżce amigowej np. Toaster:3d/objects/ i oczywiście ich tam nie znajdzie. Dlatego można sobie uprościć zabawę w ten sposób:

Po stronie Amigi:
>assign w: toaster:


Po stronie Windows:
>subst w: d:\Utils\WinUAE2010\Amiga4000T_clean\Work\Toaster


I teraz możemy odpalać nody windowsowe np. tak:

>lwsn -2 w:\screamer\job1 w:\screamer\ack1


Miłej zabawy.

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2014 13:49:40 przez jubi
[#770] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #769

O kórcze genialna sprawa z tym ScreamerNet II OK
[#771] Re: Raytracing i Amiga

@BULI, post #770

Zrobiłem test bez patcha na 68882 na ACA1233 i takim samym systemie na B1230 MK IV.
Wyniki na FPU:
ACA1233 40MHz 68882 60MHz: 10h 51m 49s
B1230 MK IV 50MHz: 11h 10min 28s

Na CPU:
ACA1220 33MHz: 2dni 10h 4min 56sek
ACA1233 40MHz: 1dni 13h 6m 29s
Blizzard był testowany na innym systemie, ale wyniki powinny być podobne co na tym systemie: 1dni 8h 50min 35sek

Na ACA1220 40MHz choć jest stabilna, to podjąłem trzy próby i zawsze przy końcu (po prawie dwóch dniach wywalał mi się błąd).

Ale zrobiłem dla niej test w niższej rozdzielczości 320x256 oraz dla ACA1233. Jeszcze B1230 MKIV też policzy w takiej rozdzielczości i dorzucę wyniki później. Wyniki z CPU.
ACA1233 40MHz: 7h 54m 37s
ACA1220 40MHz: 9h 27m 39s (tutaj widać różnicę w braku data cache, ale większość testów systetycznych i efektów w demach mają podobną ilość klatek jak na 68030). Choć są też nieliczne efekty, w których widać dość znaczną różnicę w wydajności między 68020 i 68030. Więcej postaram się przedstawić w artykułach do PPA, jak w końcu znajdę czas i je dokończę.
[#772] Re: Raytracing i Amiga

@flops, post #771

Czas na świąteczny update naszego amigowego benchmarku - w zestawieniu pojawiły się nareszcie karty ACA które prezentują całkiem dobrą wydajność w porównaniu z Blizzardami 1230, zmieniła się pozycja lidera w kategorii 68k gdzie zdecydowane prowadzenie objął flops ze swoim CyberStormem. Mamy też pierwszy wynik ze sprzętu pod AmigaOS4 oraz z mobilnego procesora Intel Core i5:

[#773] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #772

Muszę zainstalować HSMathLibs i powtórzyć test, bo mój Blizzard coś kiepsko wypada.
[#774] Re: Raytracing i Amiga

@MasterM, post #773

W zestawieniu wkradł się błąd, w pierwszym wierszu powinna być karta z procesorem 68020 a nie 030.

[#775] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #774

Kto by przypuszczał, że ten wątek zaprowadzi mnie kiedyś do Superfroga? Ja - nigdy :)

Przeniosłem tę postać w 3D jako ciekawe wyzwanie, organiczny kształt to miła odskocznia od kanciastych samochodów, komputerów itd. Jeszcze nie wiem co z niego będzie, może porcelanowa figurka stojąca obok Amigi?

1
[#776] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #775

Zrób projekt, trzaśnij formę do wtryskarki i sprzedawaj po 5 ojro w AmigaKit. pomysł

Ale - swoją drogą - ten Twój SuperFrog ma jakiś taki dziwny, melancholijny wyraz twarzy. No i dałbym głowę, że nie miał takich wykręconych kącików ust. Być może nie da się go lepiej odwzorować, ale... próbuj jeszcze.

EDIT: O coś takiego mi chodziło:



Ostatnia aktualizacja: 03.01.2015 23:21:34 przez recedent
[#777] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #776

Fajne, skąd masz Superfroga w takiej rozdzielczości? Jeśli chodzi o wyobrażenie sobie jak powinna wyglądać superfrogowa głowa w przestrzeni 3D to paradoksalnie najbardziej pomógł mi ten obrazek:

[#778] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #777

To wektor, w wolnych chwilach dłubię sobie planszę tytułową w Inkscape. Skończone mam już tytuł, tło i głowę :) Jeśli więc potrzebujesz tej grafiki np. w rozdziałce 17652x15844 to daj znać :P

Co do okładki wersji na CD32 - mi bardziej odpowiada wersja Erica Schwartza, jest bardziej komiksowa. Ten z Twojej okładki wydaje mi się zbyt "żabiasty" (zwróć uwagę choćby na mięsiste uda - czyżby rysownik był Francuzem? - płetwy i fakt, że gdzieś zgubił swoje superbohaterowe rękawiczki) i jakby wyjęty z ilustrowanej bajki dla dzieci.
[#779] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #777

Dawno nie wrzucałem żadnego logo. Tym razem pobawiłem się z wariacją na temat logo pewnego produktu który nierozerwalnie kojarzy mi się z Amigą, a w czasach świetności Amigi byłem jego zwolennikiem. Zagadka - co to takiego?

[#780] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #779

MagicWB
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem